This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Amazon dot

Ik heb de amazon dot nu in huis maar een een probleem met de normale installatie.
Dus nog niet de koppeling met Homey.
Ik heb doe de instellingen via de app op mijn iPhone en alexa is daarna ook verbonden met het internet.
Alleen in de app geeft hij aan dat ze offline is en ze ziet dus o.a. mijn agenda niet die ik toch heb ingesteld.
Moet de app als de iPhone in hetzelfde netwerk zit als de dot niet aangeven dat dot online is.?
Doe ik iets fout.?
Kan ik hem ook via een laptop of mac instellen of alleen via de app

Comments

  • Gevonden via de app gaat het bij mij niet goed maar via mijn mac wel https://alexa.amazon.com
  • App vanaf de telefoon wil weleens problemen geven met de skills inderdaad, alexa.amazon werkt inderdaad het beste :) 
  • For anyones info, the way to change youre location if youre dot has been locked to UK or DE domain
    https://help.my-private-network.co.uk/support/solutions/articles/6000122630-switch-account-region-from-amazon-usa-to-amazon-uk-or-vice-versa-


  • mruiter said:

    For anyones info, the way to change youre location if youre dot has been locked to UK or DE domain
    https://help.my-private-network.co.uk/support/solutions/articles/6000122630-switch-account-region-from-amazon-usa-to-amazon-uk-or-vice-versa-


    @mruiter bedankt voor de info.
    Ik heb nog een ander probleem waarvoor ik zelf niet snel de oplossing zie.

    Ik heb mijn dot blijkbaar gekoppeld aan de engelse amazone site amazon.co.uk dit is niet handig is er een manier om hem te koppelen aan de Amerikaanse site. 
  • lubbertkramerlubbertkramer Member
    edited March 2017
    Leeuw1960 said:
    mruiter said:

    For anyones info, the way to change youre location if youre dot has been locked to UK or DE domain
    https://help.my-private-network.co.uk/support/solutions/articles/6000122630-switch-account-region-from-amazon-usa-to-amazon-uk-or-vice-versa-


    @mruiter bedankt voor de info.
    Ik heb nog een ander probleem waarvoor ik zelf niet snel de oplossing zie.

    Ik heb mijn dot blijkbaar gekoppeld aan de engelse amazone site amazon.co.uk dit is niet handig is er een manier om hem te koppelen aan de Amerikaanse site. 
    Staat in de link die je in de quote hebt van @m-ruiter :) 
  • ja daar was ik mee bezig maar ik kom steeds uit op de pagina " Your Content"  en niet bij mijn " Devices"  


  • lubbertkramerlubbertkramer Member
    edited March 2017
    Leeuw1960 said:
    ja daar was ik mee bezig maar ik kom steeds uit op de pagina " Your Content"  en niet bij mijn " Devices"  


    Als je niet de tab devices ziet zit je op de verkeerde amazon pagina (uk,us,de,nl) of hij is niet aan het land gekoppeld waar je op zit qua website. Ik heb op amazon.nl/de/uk nu ook geen devices maar alleen onder de US variant wel
  • Leeuw1960 said:
    ja daar was ik mee bezig maar ik kom steeds uit op de pagina " Your Content"  en niet bij mijn " Devices"  


    Vraag me niet hoe maar het is gelukt.
    Bedankt voor de info
  • vraagje nav bovenstaande: Om de Dot werkend te krijgen met Homey moet ie dan op amazon.com staan ipv amazone.co.uk. Of mag de Dot wel op co.uk staan en ingesteld staan op taal US of maakt e.e.a helemaal niets uit zolang de Dot de skill maar heeft en homey ingesteld staat op Engels?
  • KikkerX10 said:
    vraagje nav bovenstaande: Om de Dot werkend te krijgen met Homey moet ie dan op amazon.com staan ipv amazone.co.uk. Of mag de Dot wel op co.uk staan en ingesteld staan op taal US of maakt e.e.a helemaal niets uit zolang de Dot de skill maar heeft en homey ingesteld staat op Engels?
    Gekoppeld aan .com omdat de skill alleen in de US (.com) store beschikbaar is op dit moment totdat Amazon het probleem kan helpen oplossen en de skill ook in de DE/UK store komt.
  • Nog een tip voor diegene die bovenstaande wil uitvoeren: Mijn Dot stond op amazon.co.uk en tijdens het volgen van de genoemde stappen is mijn Dot ineens op amazon.nl terecht gekomen (ergens een enter te veel/te snel geven denk ik) Ingelogd op .nl en de vervolg stappen uitgevoerd.
    Dot icm Homey werkt overigens uitstekend! (voor mij)
  • WathLamersWathLamers Member
    edited March 2017
    KikkerX10 said:
    Nog een tip voor diegene die bovenstaande wil uitvoeren: Mijn Dot stond op amazon.co.uk en tijdens het volgen van de genoemde stappen is mijn Dot ineens op amazon.nl terecht gekomen (ergens een enter te veel/te snel geven denk ik) Ingelogd op .nl en de vervolg stappen uitgevoerd.
    Dot icm Homey werkt overigens uitstekend! (voor mij)
    goed te horen, maar toch een paar vragen.
    -staat de dot nu op  amazon.com?
    -staat de taal van homey op engels? -
    -welke versie van homey draai jij?

    edit.   het idee achter deze vragen is;  alexa draait alleen op engels, dat is bekend, maar als homey op nederlands staat, en je zou een flow maken waarin het key woord engels is, zou homey hierop reageren.
    Ik dacht ergens gelezen te hebben dat als de spraakherkenning heeft plaats gevonden, de tekst in een soort string zit, en een op een vergeleken kan worden met wat het key woord is wat in een flow staat.(mogelijk is dit pas vanaf versie 1.2 mogelijk)               
    misschien  @lubbertkramer   
  • dot op amazon.com
    Homey op Engels
    Homey versie 1.9
  • ik hetzelfde
  • Leeuw1960Leeuw1960 Member
    edited March 2017

    Als ik mijn dot aansluit op mijn versterker en deze staat niet aan of een andere ingang wordt gebruikt bv.. HDMI voor het geluid van mijn TV wat doet de dot dan als deze een vraag wil beantwoorden.
    Hoor ik dan niets of gebruikt hij dan toch zijn interne speaker.?

    n.b. Mijn versterker zit nogal goed ingebouwd dus kost mij veel werk om het testen daarom de vraag misschien weet iemand zo het antwoord al.

  • zo ik begrepen heb gebruikt het de interne speaker niet omdat alexa niet ziet dat het geluid niet doorkomt.
    het lijkt me door amazon overigens wel te maken door even naar zichzelf te luisteren.
    bluetooth daarintegen schakelt wel zelf terug als de verbinding wegvalt.
  • lubbertkramerlubbertkramer Member
    edited March 2017
    KikkerX10 said:
    Nog een tip voor diegene die bovenstaande wil uitvoeren: Mijn Dot stond op amazon.co.uk en tijdens het volgen van de genoemde stappen is mijn Dot ineens op amazon.nl terecht gekomen (ergens een enter te veel/te snel geven denk ik) Ingelogd op .nl en de vervolg stappen uitgevoerd.
    Dot icm Homey werkt overigens uitstekend! (voor mij)
    goed te horen, maar toch een paar vragen.
    -staat de dot nu op  amazon.com?
    -staat de taal van homey op engels? -
    -welke versie van homey draai jij?

    edit.   het idee achter deze vragen is;  alexa draait alleen op engels, dat is bekend, maar als homey op nederlands staat, en je zou een flow maken waarin het key woord engels is, zou homey hierop reageren.
    Ik dacht ergens gelezen te hebben dat als de spraakherkenning heeft plaats gevonden, de tekst in een soort string zit, en een op een vergeleken kan worden met wat het key woord is wat in een flow staat.(mogelijk is dit pas vanaf versie 1.2 mogelijk)               
    misschien  @lubbertkramer   
    Ga ik morgen eens testen voor je :) 

    Leeuw1960 said:

    Als ik mijn dot aansluit op mijn versterker en deze staat niet aan of een andere ingang wordt gebruikt bv.. HDMI voor het geluid van mijn TV wat doet de dot dan als deze een vraag wil beantwoorden.
    Hoor ik dan niets of gebruikt hij dan toch zijn interne speaker.?

    n.b. Mijn versterker zit nogal goed ingebouwd dus kost mij veel werk om het testen daarom de vraag misschien weet iemand zo het antwoord al.

    Geen idee maar sowieso reageert Homey terug via de speakers van Alexa. Kan het helaas niet voor je testen omdat de reciever al ingepakt klaar staat voor verhuizing.

    Test video of Homey skill for Alexa:
    - First select active Homey (have 3 homey's under my control, Kitt is the Homey you see) 
    - Turn on all lights (standard flow)
    - Ask Homey to say Hello (custom flow with logic card)
    - Turn off all lights
    - Turn on lights in kitchen (light in view is not in kitchen but in bedroom zone, placed for test)
    - Turn on lights in bedroom ( light in view is in bedroom zone, placed for test)
    - Turn off all lights
    - Direct question at Homey asking turning lights on in bedroom

     
  • Ik heb ook de Alexa dot en de Homey skill is geïnstalleerd. Maar bij elke vraag die ik aan Alexa stel voor Homey antwoord Alexa: "There was an error talking to your Homey".  Homey staat op Engels.
    Heb je een idee wat ik mogelijke verkeerd heb gedaan?
  • @lubbertkramer    ben reuze benieuwd   :)      
    @dmonde      ik heb hetzelfde, maar ik vermoed dat eerst moet worden geupdate naar versie 1.2.0
    die heeft lubbert al wel.  vandaar het filmpje.
  • Leeuw1960 said:

    Als ik mijn dot aansluit op mijn versterker en deze staat niet aan of een andere ingang wordt gebruikt bv.. HDMI voor het geluid van mijn TV wat doet de dot dan als deze een vraag wil beantwoorden.
    Hoor ik dan niets of gebruikt hij dan toch zijn interne speaker.?

    n.b. Mijn versterker zit nogal goed ingebouwd dus kost mij veel werk om het testen daarom de vraag misschien weet iemand zo het antwoord al.

    Echo dot does not use its own speaker if it has a cable plugged into the sound out socket on the dot.
    thus if your amplifier is not on and switched to the input from the dot you will not hear the dots own response
  • @lubbertkramer    ben reuze benieuwd   :)      
    @dmonde      ik heb hetzelfde, maar ik vermoed dat eerst moet worden geupdate naar versie 1.2.0
    die heeft lubbert al wel.  vandaar het filmpje.
    Ah toppie!! Alexa verstaat echt alles, als dat werkt dan ben ik megahappy. Dan gebruik ik homey als hub voor al mijn apparatuur en Alexa voor voice control. 
  • dmonde said:
    @lubbertkramer    ben reuze benieuwd   :)      
    @dmonde      ik heb hetzelfde, maar ik vermoed dat eerst moet worden geupdate naar versie 1.2.0
    die heeft lubbert al wel.  vandaar het filmpje.
    Ah toppie!! Alexa verstaat echt alles, als dat werkt dan ben ik megahappy. Dan gebruik ik homey als hub voor al mijn apparatuur en Alexa voor voice control. 
    Alexa werkt ook al met Homey 1.1.9
  • KikkerX10 said:
    dmonde said:
    @lubbertkramer    ben reuze benieuwd   :)      
    @dmonde      ik heb hetzelfde, maar ik vermoed dat eerst moet worden geupdate naar versie 1.2.0
    die heeft lubbert al wel.  vandaar het filmpje.
    Ah toppie!! Alexa verstaat echt alles, als dat werkt dan ben ik megahappy. Dan gebruik ik homey als hub voor al mijn apparatuur en Alexa voor voice control. 
    Alexa werkt ook al met Homey 1.1.9
    als dat zo is dat homey met 1.1.9 werkt, neem ik aan dat de voice van homey ook op engels moet staan...
    Dan overweeg ik toch echt (omdat de update 1.2.0. uitblijft)  om de moeite te nemen de flows om te bouwen naar engels.     :(
  • Ik vind echter wel,       dat de response van echo dot subliem te noemen is,      maar dat is het dan ook....

    Kwa mogelijkheden om zelf te programmeren,   huisbesturing enz...    blijft Homey ver voor.
     
    Dotje kan goed luisteren,  maar om uit te voeren, moet er toch echt meerdere apparaten achter. (voor 433  zwave  IR  enz)
  • Ik vind echter wel,       dat de response van echo dot subliem te noemen is,      maar dat is het dan ook....

    Kwa mogelijkheden om zelf te programmeren,   huisbesturing enz...    blijft Homey ver voor.
     
    Dotje kan goed luisteren,  maar om uit te voeren, moet er toch echt meerdere apparaten achter. (voor 433  zwave  IR  enz)
    Ja, daarom is de combinatie ook perfect. Als Alexa Homey kan aansturen. Heb je een supersysteem. Ik zat eerst te denken aan Alexa in combinatie met Samsung Smartthings. Dan heb je voor rond de 160 euro een aardig compleet systeem. Maar de Homey heeft ook 433, en infrarood en bluetooth.  Kost wel wat meer dan ik had begroot, maar het sponsoren van een Nederlands bedrijf is ook wat waard.

  • KikkerX10 said:
    dmonde said:
    @lubbertkramer    ben reuze benieuwd   :)      
    @dmonde      ik heb hetzelfde, maar ik vermoed dat eerst moet worden geupdate naar versie 1.2.0
    die heeft lubbert al wel.  vandaar het filmpje.
    Ah toppie!! Alexa verstaat echt alles, als dat werkt dan ben ik megahappy. Dan gebruik ik homey als hub voor al mijn apparatuur en Alexa voor voice control. 
    Alexa werkt ook al met Homey 1.1.9
    Heb jij het werkende dan met Homey 1.1.9?
  • Alexa werkt met 1.1.9 en 1.2 (experimenteel), dit staat los van de Homey versie. Je Dot/Echo moet alleen onder een US account hangen omdat de skill alleen in de US beschikbaar is. Als je je Dot/Echo onder een US account hebt hangen (handleiding in link bovenaan dit topic) dan kun je via alexa.amazon.com de skill installeren en koppelen aan Homey. Daarna is het simpel "Alexa ask Homey + commando". Het is wachten tot Alexa Nederlands kan.

    De test met Homey in het Nederlands en Dot is helaas mislukt. Met het geven van een commando gaat Alexa praten met Homey (kun je volgen op de speech input pagina) maar krijg je als reactie terug dat het mislukt is dat hij niet kon antwoorden.
Sign In or Register to comment.