This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.
The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.
This forum is now read-only for archive purposes.
The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.
This forum is now read-only for archive purposes.
Volgorde triggers/actions aanpassen
nickvandergraaf
Member
in Nederlands
Ik heb een vraag... misschien is het heel makkelijk maar ik zie het even niet.
Ik zou de trigger "een specifiek persoon is thuis" bovenaan willen hebben. Maar dat krijg ik alleen voor elkaar als ik eerst de rest weg haal. En dan de rest weer terug plaats. Ik kan hem niet naar boven slepen en los laten.
Is er een makkelijkere manier om de volgorde aan te passen?
Groeten Nick
Ik zou de trigger "een specifiek persoon is thuis" bovenaan willen hebben. Maar dat krijg ik alleen voor elkaar als ik eerst de rest weg haal. En dan de rest weer terug plaats. Ik kan hem niet naar boven slepen en los laten.
Is er een makkelijkere manier om de volgorde aan te passen?
Groeten Nick
Comments
Niet allemaal maar wel de microfoon die moet Na ''Specifieke persoon'' Staan. Homey zal in dit geval eerst vragen ''Zal ik de lampen aan doen?'' en dan pas kijken of de JUISTE persoon thuis is. (Heb zelf exact hetzelfde gehad )
Dus als homey de vraag stelt en iemand antwoordt ''JA''. Maar de specifieke persoon is niet thuis. Lijkt homey niet te reageren. Terwijl homey je wel degelijk heeft verstaan
Zoals @Rocodamelshe aangeeft verandert dit niet de volgorde van uitvoering, maar maakt het wel een stuk overzichtelijker.
Je ziet in de flow manager niet in welke volgorde Homey de commando's uitstuurt... alleen de volgorde waarin de bevestigingen binnenkomen (indien het protocol dit ondersteunt).
Dus het kan best zijn dat KaKu eerder de actie afmeld (door gebrek aan bevestiging) dan bv Z-wave / Hue aangezien de actie kaart bij deze protocollen wacht op bevestiging van het apparaat.
Hopelijk passen ze dit aan in de volgende update.
In de 3e kolom zit ook een volgorde. Als ik een aantal lampen laat in/uit schakelen dan zie je de volgorde in het schakelen. Tussen elke schakeling zit 1 sec pauze.
Ik ben benieuwd naar homey 1.2 hopelijk komt er een flinke verbetering voor de 433 mhz voor klik aan klik uit.
Bedankt allemaal voor de reacties!
Handige tool voor als je wat vergeten bent er tussen te zetten.
Bedankt voor de Tip!