This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Volgorde triggers/actions aanpassen

Ik heb een vraag... misschien is het heel makkelijk maar ik zie het even niet.



Ik zou de trigger "een specifiek persoon is thuis" bovenaan willen hebben. Maar dat krijg ik alleen voor elkaar als ik eerst de rest weg haal. En dan de rest weer terug plaats. Ik kan hem niet naar boven slepen en los laten.

Is er een makkelijkere manier om de volgorde aan te passen?

Groeten Nick

Comments

  • Het lijkt er op dat daar een update voor komt. Tot die tijd maakt het eigelijk niet zo veel uit omdat alle kaartjes tegelijk af gaan. En een specifiek is thuis om 10 uur of het is 10 uur en een specifiek persoon is thuis maakt geen verschil, toch?
  • Het lijkt er op dat daar een update voor komt. Tot die tijd maakt het eigelijk niet zo veel uit omdat alle kaartjes tegelijk af gaan. En een specifiek is thuis om 10 uur of het is 10 uur en een specifiek persoon is thuis maakt geen verschil, toch?
    Dat maakt inderdaad in dit geval niet uit. Al vind ik het persoonlijk wel handiger dat als ik een vertraging instel dat ik die kaartjes op volgorde van vertraging kan plaatsen. 
  • HansieNL said:
    Het lijkt er op dat daar een update voor komt. Tot die tijd maakt het eigelijk niet zo veel uit omdat alle kaartjes tegelijk af gaan. En een specifiek is thuis om 10 uur of het is 10 uur en een specifiek persoon is thuis maakt geen verschil, toch?
    Dat maakt inderdaad in dit geval niet uit. Al vind ik het persoonlijk wel handiger dat als ik een vertraging instel dat ik die kaartjes op volgorde van vertraging kan plaatsen. 
    Ik heb vele flows en dan zit bij mij vooral het probleem bij de acties 3de kolom daar maakt de volgorde zeker wel uit ook als je daar tussen de acties tijdsvertragingen hebt zitten.
  • Leeuw1960 said:

    Ik heb vele flows en dan zit bij mij vooral het probleem bij de acties 3de kolom daar maakt de volgorde zeker wel uit ook als je daar tussen de acties tijdsvertragingen hebt zitten.
    Ook in de 3de kolom maakt de volgorde niet uit voor het uitvoeren van de acties. Alle kaartjes gaan tegelijk af, tenzij er een delay ingebouwd zit. In welke volgorde je de kaartje zet maakt niet uit. Ik ben het er mee eens dat het mooier staat en makkelijker is en overzichtelijker. Zoals gezegd heb ik gehoord dat er een update voor komt. En nee, ik weet niet wanneer.
  • CliffBroerenCliffBroeren Member
    edited March 2017
    Het maakt in het voorbeeld hierboven wel degelijk uit hoe de volgorde van de kaartjes is.
    Niet allemaal maar wel de microfoon die moet Na ''Specifieke persoon'' Staan. Homey zal in dit geval eerst vragen ''Zal ik de lampen aan doen?''   en dan pas kijken of de JUISTE persoon thuis is.    (Heb zelf exact hetzelfde gehad )


    Dus als homey de vraag stelt en iemand antwoordt ''JA''. Maar de specifieke persoon is niet thuis. Lijkt homey niet te reageren. Terwijl homey je wel degelijk heeft verstaan
  • Binnen Homey is het niet mogelijk om de triggers / condities / acties te sorteren; dit is echter wel mogelijk met de Homey Flow viewer (een losstaande webpage die connect met Homey; geen CLI install nodig op Homey)
    Zoals @Rocodamelshe aangeeft verandert dit niet de volgorde van uitvoering, maar maakt het wel een stuk overzichtelijker.
  • Leeuw1960 said:

    Ik heb vele flows en dan zit bij mij vooral het probleem bij de acties 3de kolom daar maakt de volgorde zeker wel uit ook als je daar tussen de acties tijdsvertragingen hebt zitten.
    Ook in de 3de kolom maakt de volgorde niet uit voor het uitvoeren van de acties. Alle kaartjes gaan tegelijk af, tenzij er een delay ingebouwd zit. In welke volgorde je de kaartje zet maakt niet uit. Ik ben het er mee eens dat het mooier staat en makkelijker is en overzichtelijker. Zoals gezegd heb ik gehoord dat er een update voor komt. En nee, ik weet niet wanneer.
    @Rocodamelshe weet jij dat zeker. ik heb een flow b.v. als ik ga slapen die diverse HUE lampen en kika schakelaars en dimmers uit zet. ik heb geen tijden ingesteld maar toch gaat alles achter elkaar af, het is niet ineens donker in mijn huis. eerst gaan de spotjes in het plafond van de kamer per groep uit en daarna 1 voor 1 de hue lampen en daarna de verlichting in de keuken. lijkt me ook sterk dat homey 8 of meer commando's tegelijk uitstuurt dat is denk ik vragen om conflicten.
  • @Leeuw1960 ja, er zit geen volgordelijkheid in het versturen van de acties. 
    Je ziet in de flow manager niet in welke volgorde Homey de commando's uitstuurt... alleen de volgorde waarin de bevestigingen binnenkomen (indien het protocol dit ondersteunt).

    Dus het kan best zijn dat KaKu eerder de actie afmeld (door gebrek aan bevestiging) dan bv Z-wave / Hue aangezien de actie kaart bij deze protocollen wacht op bevestiging van het apparaat.
  • @Leeuw1960 ja, er zit geen volgordelijkheid in het versturen van de acties. 
    Je ziet in de flow manager niet in welke volgorde Homey de commando's uitstuurt... alleen de volgorde waarin de bevestigingen binnenkomen (indien het protocol dit ondersteunt).

    Dus het kan best zijn dat KaKu eerder de actie afmeld (door gebrek aan bevestiging) dan bv Z-wave / Hue aangezien de actie kaart bij deze protocollen wacht op bevestiging van het apparaat.
    kaku kan volgens mij niets terug sturen dat klopt maar als alle acties in 1 keer verstuurd zouden worden moeten dan niet alle kaku dimmer in mijn geval 4 en hue lampen in mijn geval 3 tegelijk uitschakelen en het dus direct donker zijn in mijn kamer. nu gaan eerst de spotjes dimmer 1 uit daarna spotjes van dimmer 2 enz daarna komen nog 1 voor 1 de hue lampen en de verlichting van mijn aquarium enz. de verlichting van mijn aquarium zit toevallig op zwave
  • Het maakt in het voorbeeld hierboven wel degelijk uit hoe de volgorde van de kaartjes is.
    Niet allemaal maar wel de microfoon die moet Na ''Specifieke persoon'' Staan. Homey zal in dit geval eerst vragen ''Zal ik de lampen aan doen?''   en dan pas kijken of de JUISTE persoon thuis is.    (Heb zelf exact hetzelfde gehad )


    Dus als homey de vraag stelt en iemand antwoordt ''JA''. Maar de specifieke persoon is niet thuis. Lijkt homey niet te reageren. Terwijl homey je wel degelijk heeft verstaan
    Als ik inderdaad "een specifiek persoon" onderaan hou staan dan komt de vraag. Dus in dit geval moet de persoon boven aan staan.
    Hopelijk passen ze dit aan in de volgende update.

    In de 3e kolom zit ook een volgorde. Als ik een aantal lampen laat in/uit schakelen dan zie je de volgorde in het schakelen. Tussen elke schakeling zit 1 sec pauze.

    Ik ben benieuwd naar homey 1.2 hopelijk komt er een flinke verbetering voor de 433 mhz voor klik aan klik uit.

    Bedankt allemaal voor de reacties!
  • Net even getest en er zit inderdaad een volgorde in de derde kolom. Het is bij mij geen 1 seconde die er tussen zit maar het is wel waarneembaar. Binnen 1 seconde doet hij 3 ledstrips uit maar je kan zien dat hij dat op volgorde van de kaartjes doet. Die eerdere stelling neem ik dus terug.
  • Binnen Homey is het niet mogelijk om de triggers / condities / acties te sorteren; dit is echter wel mogelijk met de Homey Flow viewer (een losstaande webpage die connect met Homey; geen CLI install nodig op Homey)
    Zoals @Rocodamelshe aangeeft verandert dit niet de volgorde van uitvoering, maar maakt het wel een stuk overzichtelijker.
    Ik heb de Homey Flow viewer geprobeerd. En dat werkt goed als je de volgorde wilt veranderen.
    Handige tool voor als je wat vergeten bent er tussen te zetten.

    Bedankt voor de Tip!
  • In het geval van bijvoorbeeld kaku schakelen lijkt me de volgorde wel degelijk van invloed aangezien de 433mhz signalen niet tegelijk verstuurd kunnen worden. Ik vermoed dat de kaartjes wel tegelijk afgaan maar de te versturen RF signalen in een wachtrij komen te staan, die na elkaar wordt afgewikkeld.
Sign In or Register to comment.