This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.
Closed

Opslag en geheugen van de Homey

Misschien is het al eens gevraagd op het forum, maar ik kan het niet vinden...

Wellicht is dit een hele rare vraag hoor. Als ik naar het tap blad INSTELLINGEN open en klik op systeem dan zie ik twee "balken" die het geheugen en de opslag weergeven van de homey. 



Kan iemand uitleggen wat het verschil is tussen deze beide? Wat is precies waar voor? En vooral, zoals je ziet is mijn geheugen bijna vol... Wat kan ik hier aan doen om dit te legen?

Comments

  • http://www.linuxatemyram.com/ -> dit is actief geheugenbeheer van linux, zoveel mogelijk in geheugen houden...
    En opslag is diskruimte...
  • HansieNLHansieNL Member
    edited February 2017
    Opslag = vast geheugen waarop gegevens (apps / muziek / geluiden) bewaard worden en dat niet gewist wordt bij een herstart. Vergelijk het maar met een harde schijf in een computer.
    Geheugen = vluchtig geheugen waarin gegevens (programma's / apps) worden uitgevoerd en dat wordt gewist bij een herstart. Vergelijk het maar met het interne geheugen van een computer.
    Dat het geheugen bijna vol is, is niet erg. https://forum.athom.com/discussion/2217/homey-memory-usage
    Het besturingssysteem laad zoveel als mogelijk alvast in het geheugen omdat het dan sneller werkt. Als het geheugen vol is wordt tijdelijk de opslag ook hiervoor gebruikt dat noemen ze swappen. Je kunt er zelf dus verder niets aan doen om het geheugen te legen.
    Ik hoop dat het een beetje duidelijk gaat worden nu.

  • Misschien in het verlengde van geheugen, mijn homey heeft een spraak gebrek. Ik zie nu regelmatig filmpjes waarin homey vloeiend spreekt. Homey stottert heel erg bij mij ondanks ik de spraak snelheid op zijn laagst heb staan. Dit heb ik al vanaf het begin (vorig jaar feb)

    Eigenlijk wil ik geen hardreset uitvoeren. Zijn er andere oplossingen?
  • 0burner0 said:
    Misschien in het verlengde van geheugen, mijn homey heeft een spraak gebrek. Ik zie nu regelmatig filmpjes waarin homey vloeiend spreekt. Homey stottert heel erg bij mij ondanks ik de spraak snelheid op zijn laagst heb staan. Dit heb ik al vanaf het begin (vorig jaar feb)

    Eigenlijk wil ik geen hardreset uitvoeren. Zijn er andere oplossingen?
    je zou eens kunnen proberen de spraaksnelheid juist sneller te zetten.
    homey stottert dan sneller ,  waardoor het lijkt dat hij vloeiender praat.
    gewoon eens proberen.
  • Hahah oke, ben benieuwd. Het lijkt als of hij te lang moet na denken over wat hij wil zeggen.
  • Meestal komt dat doordat hij druk bezig is met andere dingen. Ik zou alles flows eens nalopen om te kijken of er niet ergens flows zijn die veel te vaak starten. In dat geval is het vaak mogelijk een andere trigger te kiezen of de condities aan te passen.
  • vanaf versie 1.1.4 spreekt Homey hier vloeiend
  • Bij mij plots ook :)
This discussion has been closed.