This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Problemen met Philips Hue

HarmLutjeboerHarmLutjeboer Member
edited January 2017 in Questions & Help
Hi,

Ik ben helemaal nieuw in het tijdperk van de homey. Ik denk er over na om er 1 aan te schaffen en hoop dat ik met gebruik van de homey een aantal problemen kan verhelpen die ik nu heb met mijn Philips Hue systeem. Op dit moment heb ik in mijn huis ruim 30 Hue lampen (white, color, LED strips enz) 11 Dimmer-switches, 3 taps en 5 motion sensors. Dit alles blijkt erg veel gevraagd van mijn bridge (versie 2) die om de haverklap zegt dat de bridge vol is als ik iets aan wil passen. Ik heb reeds geprobeerd om een andere app te gebruiken maar die helpt ook nog niet echt.

Mijn vragen: 
1: De homey heeft voor zover ik weet een zigbee chip aan boord. (die volgens de website nog niet geactiveerd is). Betekend dat de homey nu de communicatie voor de lampen via de bridge moet laten gaan (gebruikt de bridge dus als zigbee interface)? Kan de homey in de toekomst mijn bridge vervangen?

2: Kan de homey ook de signalen van de dimmer switches, taps en motion sensors "lezen" zodat ik dit weer kan gebruiken om diverse lampen te bedienen. (oftewel, kan ik dan de homey gebruiken om mijn voorwaarden te programmeren IPV de bridge van de HUE)

3: Kan de Homey overweg met mijn FIBARO SMOKE SENSOR rookmelders? 

4: Kan de Homey overweg met mijn TOON van Eneco?

Misschien dat jullie ervaringen mij kunnen helpen.
«1

Comments

  • 1. Ja
    2. Ja
    3. Ja
    4. Later ja
  • @Rocodamelshe thx voor de snelle reactie. Ik heb wat video's bekeken over het "inleren" van devices. Kan ik mijn Hue Dimmer switches op de zelfde manier inleren zoals bijvoorbeeld een klik-aan-klik-uit remote. (dus het zigbee signaal via de bridge van philips naar de homey sturen en VV)