This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Beste Homey Athom (ga het nog een keer proberen heb wel hulp nodig als dat kan??)

24

Comments

  • BumblezBumblez Member
    edited December 2016
    De Homey hardware op zich doet precies wat het zou moeten doen. Jammer genoeg kan datzelfde nog niet gezegd worden over alle apps, want veel daarvan zijn nog in ontwikkeling. Dus ja, als je vandaag een 100% werkend apparaat verwacht, dan zul je teleurgesteld worden, en kun je hem net zo goed direkt terug brengen naar de winkel.
    Echter zul je er op dit moment ook niet in slagen om een ander apparaat te vinden dat dezelfde capaciteiten heeft als Homey en dat beter werkt. Een paar concrete punten:

    bob76 said:

    het mooie clipje dat het met Plex perfect werkt heb ik niet voor elkaar gekregen want de app blijft maar crashen en verliest mijn movie database.

    De Plex app is een third party app die door een (buitengewoon actieve) gebruiker ontwikkeld en onderhouden wordt, dus niet door Athom zelf. En die app heeft momenteel inderdaad even wat problemen, en de betreffende gebruiker is toevallig even te druk met zijn werk om hier tijd aan te besteden. Dus hier is een beetje geduld nodig.

    bob76 said:

    er zit ook geen radio in geen mogelijkheid om audio af te spelen dit mis ik heel erg
    Zie de software status updates:
    our Homey roadmap is as follows:
    • Homey v1.1.0 - Music + Speakers (Bluetooth, Wi-Fi)
    Wederom, een beetje geduld doet wonderen...

    In het kort: je hebt gelijk, out of the box kan Homey weinig. Maar Homey heeft een hele grote potentie, er zijn al best wel veel apps die goed werken, en het assortiment wordt steeds groter. Maar het zal nog wel wat tijd kosten voordat alles wat je er van verwacht, ook daadwerkelijk kan en goed werkt. Of je Athom (en de third party ontwikkelaars) die tijd geeft, of er nu direkt mee kapt, dat is jouw eigen beslissing...
  • Ik lees nog steeds mee 
  • bob76 said:
    Ik lees nog steeds mee 
    I honestly do not know why you are still reading this. You made your point clear. Homey doesn't fulfill your expectations, and you want to return it. Fair point. The remedy to that problem has been posted way back (send Athom an e-mail; complaining on the forum will not help your problem).

  • MHubertMHubert Member
    edited December 2016
    tim1990 said:
    ...
    Daarnaast zoekt hij eigenlijk geen oplossing om hem mee te helpen.
    Wat weerhoudt deze fantastische community ervan om deze gebruiker zijn geloof in Homey terug te vinden?

    Kan de community dit, omdat hij een wanklank produceert, niet opbrengen? 

    --------------------------
    edit:
    en om mijzelf te quoten;
    MHubert said:
    PeeEs;
    Iedereen hier weet hoe traag/afstandelijk support@athom.com is.
    Iemand met een simpele gebruikersvraag daarnaartoe verwijzen heeft absoluut een omgekeerd effect.

    Zie hier;
    ---------------------------------------------------------------------
    https://athomcommunity.slack.com/archives/general/p1480588717029719
    Any homey staff in here? :smile: returned my homey 4 days ago and did not hear if it has arrived and what the status is. I've send an email but i'm not getting a reply
    ---------------------------------------------------------------------

    mensen helpen Athom met het terugsturen van hun (purple/red) Homey, horen 4 dagen niet en moeten er zelf achteraan jagen. 

    Mijn inziens een erg kwalijke zaak.
  • MHubert said:
    mensen helpen Athom met het terugsturen van hun (purple/red) Homey, horen 4 dagen niet en moeten er zelf achteraan jagen. 

    Mijn inziens een erg kwalijke zaak.
    Heb mijn Homey met RROD vorige week terugestuurd en zie vandaag via de postnl app dat er morgen een pakketje vanuit Athom bezorgd gaat worden.

    Wat zal er in zitten? 
    Ik heb geen communicatie er verder meer over gehad, dus ik verwacht iets van Sinterklaas?
    Een Homey van marsepein?
  • stamplus said:
    MHubert said:
    mensen helpen Athom met het terugsturen van hun (purple/red) Homey, horen 4 dagen niet en moeten er zelf achteraan jagen. 

    Mijn inziens een erg kwalijke zaak.
    Heb mijn Homey met RROD vorige week terugestuurd en zie vandaag via de postnl app dat er morgen een pakketje vanuit Athom bezorgd gaat worden.

    Wat zal er in zitten? 
    Ik heb geen communicatie er verder meer over gehad, dus ik verwacht iets van Sinterklaas?
    Een Homey van marsepein?
    Erg mooi en ik geloof niet in de sint :)

    Lijkt mij de normaalste zaak van de wereld om een straks RMA proces te hebben waarin beide partijen ten aller tijden in kunnen zien waar hun €299 kosten device is? Of is dat teveel gevraagd? 
    Jij zegt dat je hem vorige week opgestuurd hebt, laat zeggen;
    1. vrijdag verzonden
    2. Maandag bij Athom,
    3. Maandag reparatie cq vervangen regelen en direct retour
    4. Dinsdag heeft klant zijn Homey weer.

    Jij ontvangt hem vrijdag, dat is een week. Vind ik voor een Retail product, wat door de fabrikant verkeerd geflashed is, een erg trage/slechte zaak.

    Las op Slack dat Stefan 1 Homey in Tilburg ging halen ivm de Purple ring. Dat noem ik service met hoofdletters;
    S E R V I C E


  • Zojuist op slack gemeld dat ze er aan komen! klein bedrijf en erg druk dus ja wat heb je liever snelle service en geen bericht of weken wachten maar wel een status pagina of een bericht.

    On topic: ik wil hem best helpen met zijn problemen maar hij is zo stellig dat ik denk dat dit niet het product voor hem is. Niet erg, dat gebeurt maar dan hoef ik er toch geen tijd in te stelen.


  • Hallo, 
    Na een jaar of twee weer terug hier op het forum. 
    Toen durfde ik het niet aan om het project te ondersteunen, bang voor opstartbugs/kinderziektes. Angst dat er programmeerkennis nodig zou zijn om wat complexere flows te maken. 
    Ook ik heb al wat (te veel) geld uitgegeven aan andere systemen die rooskleuriger werden voorgesteld dan ze in werkelijkheid waren en zijn geworden. En dus eigenlijk niet voldoen aan de verwachtingen. 
    Sinds een paar weken toch weer op dit forum gekeken en zelfs e-mailcontact gehad met Athom. 
    En nog steeds heb ik mijn twijfels. 
    Homey spreekt mij aan vanwege de meerdere verbindingsprotocollen, hoewel de meeste sensoren en lampen in huis alleen zwave zijn. 
    Maar zo te zien zijn er nog al wat problemen met zwave algemeen, ik vraag me af of Homey op openzwave draait? 
    En er schijnt nog niets te zijn voor zwave rgbw. 
    Ik ben geen programmeur, medegebruikers hier kunnen bereid zijn te helpen maar wat als het gewoonweg niet mogelijk is? 
    Ik vraag mij af of ik €300,-- moet uitgeven of wordt dat de zoveelste uitgave die eigenlijk weggegooid is. 

  • @Gast ;
    Maar zo te zien zijn er nog al wat problemen met zwave algemeen, ik vraag me af of Homey op openzwave draait? 
    z-wave heeft op het moment voor sommigen (niet iedereen) een kleine hick-up, maar was eigenlijk redelijk stabiel in de update 0.9 en 0.10. en zal dat dus zeer binnenkort ook wel weer zijn.

    Homey draait niet op open z-wave maar heeft zijn eigen "library" die door een aantal community members flink is uitgebreid afgelopen paar maand, en blijft redelijk constant uitbreiden op het moment.

    En er schijnt nog niets te zijn voor zwave rgbw. 
    ligt eraan welke rgbw je bedoelt, er zijn een aantal controllers en een LED lamp bij mijn weet die het hebben.
    De fibaro RGBW controller is al een lange tijd ondersteunt op RGB, en is laatst uitgebreid met W uitvoering.
    De LED lamp van aeotec is nu ook een aantal weken/maand ondersteunt inclusief RGB(W?) functionaliteit.
    Als jou controller er niet tussen zit kan je het natuurlijk gewoon aan vragen of iemand daar een driver voor maakt.

    op z-wave gebied is er dus een contante update stroom voor apparaten die worden toegevoegd, en z-wave zelf stabieler/sneller gemaakt.
    Ik ben geen programmeur, medegebruikers hier kunnen bereid zijn te helpen maar wat als het gewoonweg niet mogelijk is? 
    En er is een hele grote kans dat als je ergens niet uitkomt, je geholpen word, heb nog maar weinig zaken gezien waar mensen niet worden geholpen, die hebben dat vaak alleen aan hun zelf te danken gehad (hun gedrag)
  • Fibaro rgbw controller werkt.  Nog niet perfect.  Maar bijna goed
  • @caseda fibaro  motion sensor is still very bagger, made a github  issue, but no response from athom at all , but I'm patient . So not everything  works yet for everybody 
  • MarcelKuijperMarcelKuijper Member
    edited December 2016
    met homey gaat het niet allemaal automatisch, je zult je eigen flows moeten maken, onder verdelen in mappen om het overzicht tehouden.

    wat ik heb is het volgende (wat ik heb werkt goed, als er iets niet of half werkt haal ik het eruit en wacht tot het wel werkt om fustraties te voorkomen):

    APPS:
    soundboard
    fibaro
    HTTP request flowkaarten
    Milight
    Betterlogic
    KAKU
    kodi
    philips hue
    pushover notifications
    squeezebox

    daarmee heb ik de volgende flows gemaakt:
    soundboard, elk uur tussen 8:00 en 22:00 een koekoek geluidje uit homey.

    fibaro: ik heb een binaire sensor gekocht om mee te testen, helaas werkt deze module nog niet goed dus is momenteel niet gekoppelt om problemen tevoorkomen.

    http request flowkaarten: hier mee doe ik http get requests naar mijn squeezebox, er is inmiddels een app maar die heeft nog niet alle functies die ik graag wil.

    Milight: ik heb een ledstrip controler en een wifi dongel van milight, die gaat aan door middel van spraak en een kaku AB.

    better logic: grijze en groene bak notificaties, ene week grijs andere week groen (zelfde dag in de week)

    KAKU: div modules met verlichting er op, via spraak en AB.

    kodi: voor film scene's, afspelen van een film, deel verlichting uit, pauze weer aan, stop ook verlichting weer aan.

    Philips hue: 2x buiten verlichting, 50% bij zon's ondergang, 15% 22:30, uit bij zons opgang, hier wil ik nog een bewegings melder voor buiten bij, dat de verlichting dan naar 50% weer gaat voor 5 a 10 min.

    pushover notifications: voor de grijze en groene bak, toekomst met de binaire sensors, doormelding van het alarm systeem, en deurbel functie voor als we buiten zitten.

    squeezebox: voor me squeezebox player, nog niet alle mogenlijkheden maar wel al toegevoegd.

    Er zijn zeker nog verbeter punten, maar daar zijn ze echt heel goed mee op weg. ik zit er in van af het kickstarter project en homey is echt goed gegroeid sinds toen.

    ik ben hoe dan ook zeer tevreden met dit apparaat aan gezien ik verder nog geen domotica in mijn woning heb gehad.

  • @MarcelKuijper  zou je de flow kunnen posten van je groene en grijze bak? Ik heb het via mijn google kalender gedaan en dan de app icalender to voice, maar dat werkt niet helemaal lekker met afspraken die een terugkeer patroon hebben
  • met homey gaat het niet allemaal automatisch, je zult je eigen flows moeten maken, onder verdelen in mappen om het overzicht tehouden.

    wat ik heb is het volgende (wat ik heb werkt goed, als er iets niet of half werkt haal ik het eruit en wacht tot het wel werkt om fustraties te voorkomen):

    APPS:
    soundboard
    fibaro
    HTTP request flowkaarten
    Milight
    Betterlogic
    KAKU
    kodi
    philips hue
    pushover notifications
    squeezebox

    daarmee heb ik de volgende flows gemaakt:
    soundboard, elk uur tussen 8:00 en 22:00 een koekoek geluidje uit homey.

    fibaro: ik heb een binaire sensor gekocht om mee te testen, helaas werkt deze module nog niet goed dus is momenteel niet gekoppelt om problemen tevoorkomen.

    http request flowkaarten: hier mee doe ik http get requests naar mijn squeezebox, er is inmiddels een app maar die heeft nog niet alle functies die ik graag wil.

    Milight: ik heb een ledstrip controler en een wifi dongel van milight, die gaat aan door middel van spraak en een kaku AB.

    better logic: grijze en groene bak notificaties, ene week grijs andere week groen (zelfde dag in de week)

    KAKU: div modules met verlichting er op, via spraak en AB.

    kodi: voor film scene's, afspelen van een film, deel verlichting uit, pauze weer aan, stop ook verlichting weer aan.

    Philips hue: 2x buiten verlichting, 50% bij zon's ondergang, 15% 22:30, uit bij zons opgang, hier wil ik nog een bewegings melder voor buiten bij, dat de verlichting dan naar 50% weer gaat voor 5 a 10 min.

    pushover notifications: voor de grijze en groene bak, toekomst met de binaire sensors, doormelding van het alarm systeem, en deurbel functie voor als we buiten zitten.

    squeezebox: voor me squeezebox player, nog niet alle mogenlijkheden maar wel al toegevoegd.

    Er zijn zeker nog verbeter punten, maar daar zijn ze echt heel goed mee op weg. ik zit er in van af het kickstarter project en homey is echt goed gegroeid sinds toen.

    ik ben hoe dan ook zeer tevreden met dit apparaat aan gezien ik verder nog geen domotica in mijn woning heb gehad.

    kodi: voor film scene's, afspelen van een film, deel verlichting uit, pauze weer aan, stop ook verlichting weer aan.


    hoe werkt kodi bij jou dan werkt het vlekkeloos kan je films noemen bij naam en ze gaan spelen of hoe werkt het bij jou?

  • bob76 said:

    hoe werkt kodi bij jou dan werkt het vlekkeloos kan je films noemen bij naam en ze gaan spelen of hoe werkt het bij jou?

    Ik gebruik het ook zoals Marcel.  In samenwerking met de Harmony app.
    Ik heb een flow die luistert naar 'film' en 'kijken' om mijn Onkyo naar mijn Raspberry te schakelen.
    Bijkomend voordeel (vond ik eerst een nadeel maar is het eigenlijk niet) is dat de Kodi-app ook luistert naar 'film kijken'.
    Mijn Onkyo schakelt dus, en ondertussen vraagt Homey door de Kodi-app welke film ik wil kijken.
    Met films die geen al te rare titel hebben werkt dit goed.
    Als de film start gaat mijn sfeer-verlichting uit, bij pauze en stop gaat ze weer aan.
  • glijie said:
    Inderdaad als je het zo zegt dan is het een duur speeltje,

    Als we het nu eens zo proberen.

    1. Patje wordt wakker en de koffie wordt gezet.
    2. Een douchje en de ventilator slaat aan.
    3. Beneden komen en  de verlichting in keuken gaat aan --> min puntje moet zelf me brood smeren
    4. kom in de woonkamer licht gaat aan tv gaat aan.
    5. patje gaat naar werk en en alles gaat uit. of is er nog iemand beneden? dan wachten we nog even met uit doen :-)
    6. gaat laatste persoon weg van huis dan wordt onderweg preset geactiveerd--> van alles gaat dan op tijd op en neer en aan en uit
    7. is er langer dan 24 uur niemand aanwezig dan wordt de preset vakantie geactiveerd en  gaat er nog meer op en neer , aan en uit  en van boven naar beneden.
    8. Komt er iemand ongewenst binnen dan lijkt het wel een disco op de sirene na dan:-) 
    9. wordt het overdag toch iets donkerder dan verwacht dan gaan er een paar lampjes aan( maar dan alleen als er iemand thuis is). trekken de wolken weg of gaat de laatste weg dan toch maar weer lampjes uit :-/ 
    10. af en toe een berichtje op mijn telefoon als het huis leeg is, Als er gebeld wordt ( wacht nog op een mogelijkheid tot het versturen van een foto van de foscam camera maar staat op to do lijst athom. even geduld dan maar). Een berichtje als Patje en het vrouwtje weg zijn en dochter lief komt veilig thuis :-)  enz...
    11. s'avonds alle verlichting in en rondom het huis aan en uiteindelijk weer uit.
    12. gaat patje koken dan iets meer verlichting in de keuken. Stopt patje met koken dan dimt verlichting weer
    13. Na het koken zal er wel gegeten worden. Je snapt het al, de verlichting boven de eettafel gaat aan
    14. fftjes bankhangen en een sfeer lichtje of wat voor een scene we ook willen, we hoeven het maar te vragen aan homey. Alleen vragen? nee joh kan ook met de app door een virtueel knopje aan te maken.
    15. gaat patje slapen dan gaat het licht pas na enige tijd uit zodat ik niet op de tast naar boven hoef :-)
    Ik kan nog wel even doorgaan en ben voorlopig nog niet klaar en zit dan ook nog zoveel leuks aan te komen en moet natuurlijk voor sommige dingen nog even sparen.

    Heb dit natuurlijk niet in anderhalve week voor elkaar gekregen, veel flows waren try en error en soms kwam er een update zodat er weer wat flows geschrapt konden worden. ( lang leven de regenachtige dagen).
    Ik kan niet zeggen dat alles werkt ( zwave + heeft bij mij nog wel wat issues) maar ben er zeker van dat athom er hard aan werkt om alles goed werkend te krijgen.
    Als je kijkt naar nieuwe projecten zijn er altijd kinderziektes aanwezig die overwonnen moeten worden, sommige mensen kunnen daar mee omgaan en sommige weer niet, helaas

    Maar goed, voorlopig hoef ik niet telkens weer naar de zolder te lopen om te checken of het strijkijzer wel uit staat smile 

    helaas heeft het niet voor jou mogen werken maar ik vind de 300 euro meer dan waard.

    mvg

    Patje



    Hey Patje,

    Is er een mogelijkheid om je flows te delen? Je hebt leuke flows en je hebt er al veel uitzoekwerk mee gehad. Wellicht kunnen wij dat overslaan?
  • Ik ben bijna om mensen
  • GastGast Member
    edited December 2016
    Waar is de rest van mijn post gebleven? 
    Had een heel voorbeeld gegeven met wat ik versta onder complexe flows maar zie die nu nergens meer?

    Zie alleen nog dat ik bijna om ben..... 
  • MarcelKuijperMarcelKuijper Member
    edited December 2016
    bob76 said:

    kodi: voor film scene's, afspelen van een film, deel verlichting uit, pauze weer aan, stop ook verlichting weer aan.


    hoe werkt kodi bij jou dan werkt het vlekkeloos kan je films noemen bij naam en ze gaan spelen of hoe werkt het bij jou?

    ik gebruik het zo als ik het zei, puur alleen om licht scene's te starten niet om films testarten of pauze te zetten
    verder heb ik kodi op een media centre (mini pc) die bedien ik gewoon via een draadloos toetsen bordje.

    edit, zie dat het een beetje onduidelijk is, ik bedoelde als een film start > dan gaat een deel van de verlichting uit.
  • GastGast Member
    edited December 2016
    Voorbeeld met wat ik bedoel met complexe flow. 
    Het is nacht. Motion/lux sensor in een slaapkamer is triggered. Rgbw lamp moet geleidelijk van 0 naar x procent in bepaalde kleur (zacht geel) voor x minuten.. Rgbw lamp op de gang ook. Als de motion/lux sensor op de gang binnen een bepaalde tijd wordt getriggered moet rgbw lamp in badkamer ook dezelfde kleur en sterkte hebben ook voor x minuten. Rgbw strip op de trap idem kleur/lichtsterkte/x tijd aan plus een loop effect van boven naar beneden.  
    Afhankelijk of de sensor in de badkamer of boven aan de trap wordt getriggered ook weer binnen een bepaalde tijd moet desbetreffende verlichting dus aan blijven voor x minuten en de verlichting in de andere ruimte moet direct uit. 
    Indien de sensor in de badkamer is getriggered en ook nog eens een hogere luchtvochtigheid meet moet de mechanische ventilator een standje hoger en de lichtsterkte ook en tevens langzaam steeds witter worden. 
  • MarcelKuijperMarcelKuijper Member
    edited December 2016
    Hey Patje,

    Is er een mogelijkheid om je flows te delen? Je hebt leuke flows en je hebt er al veel uitzoekwerk mee gehad. Wellicht kunnen wij dat overslaan?
    ik denk dat als je het zelf maakt er meer van begrijpt, niet lullig bedoelt maar het is wel makkelijker voor de toekomst als je wat meer of andere dingen wil.

    maar idd delen van flows, of een beetje omschrijven wat iemand heeft brengt je wel op ideeën.
  • @RGunther65 

    De mogelijkheid tot delen van flows zit (nog) niet in homey. Maar mocht je ergens vastlopen met het maken van een flow dan kan er altijd hier op het forum gevraagd worden naar een oplossing.
    Je zult zien dat er altijd wel iemand is die deze met je wilt delen.


  • fiek said:
    @MarcelKuijper  zou je de flow kunnen posten van je groene en grijze bak? Ik heb het via mijn google kalender gedaan en dan de app icalender to voice, maar dat werkt niet helemaal lekker met afspraken die een terugkeer patroon hebben
    het zijn 2 flows en een string die je moet maken. dit werkt alleen als het op de zelfde dag is in de week.


  • MarkVanWindenMarkVanWinden Member
    edited December 2016
    .....
  • @MarcelKuijper ..Gelukt dank je wel
  • Gast said:
    Voorbeeld met wat ik bedoel met complexe flow. 
    Het is nacht. Motion/lux sensor in een slaapkamer is triggered. Rgbw lamp moet geleidelijk van 0 naar x procent in bepaalde kleur (zacht geel) voor x minuten.. Rgbw lamp op de gang ook. Als de motion/lux sensor op de gang binnen een bepaalde tijd wordt getriggered moet rgbw lamp in badkamer ook dezelfde kleur en sterkte hebben ook voor x minuten. Rgbw strip op de trap idem kleur/lichtsterkte/x tijd aan plus een loop effect van boven naar beneden.  
    Afhankelijk of de sensor in de badkamer of boven aan de trap wordt getriggered ook weer binnen een bepaalde tijd moet desbetreffende verlichting dus aan blijven voor x minuten en de verlichting in de andere ruimte moet direct uit. 
    Indien de sensor in de badkamer is getriggered en ook nog eens een hogere luchtvochtigheid meet moet de mechanische ventilator een standje hoger en de lichtsterkte ook en tevens langzaam steeds witter worden. 
    @Gast ;
    dit zijn niet echt complexe flows en dit is zeker al te maken, mits je componenten gebruikt die al ondersteund worden. :)
    voor het gedeelte wat "binnen een bepaalde tijd getriggert word" heb je een countdown app.
  • @MarcelKuijper ;

    Ik doelde meer op het geleidelijk veranderen van lichtsterke en kleur en het loop effect van de ledstrip. 
    Ik wil geen wacht x sec en dan lichtsterkte +10 of zo
  • MarcelKuijperMarcelKuijper Member
    edited December 2016
    Gast said:
    @MarcelKuijper ;

    Ik doelde meer op het geleidelijk veranderen van lichtsterke en kleur en het loop effect van de ledstrip. 
    Ik wil geen wacht x sec en dan lichtsterkte +10 of zo
    Ah je bedoelt een soort softstart effect, ik denk niet dat dat gaat op op dit moment inderdaad. Alleen door wacht 5 sec dan licht sterkte xx. (Corrigeer als ik het mis heb) @Athom ;
  • Gast said:
    @MarcelKuijper ;

    Ik doelde meer op het geleidelijk veranderen van lichtsterke en kleur en het loop effect van de ledstrip. 
    Ik wil geen wacht x sec en dan lichtsterkte +10 of zo
    Ah je bedoelt een soort softstart effect, ik denk niet dat dat gaat op op dit moment inderdaad. Alleen door wacht 5 sec dan licht sterkte xx. (Corrigeer als ik het mis heb) @Athom ;
    Dat bedoel ik ja.. 
    In mijn voorbeeld van de badkamer zou ik het niet storend vinden denk ik maar zou wel in de slaapkamer een soort van wake op light willen. 

    Over de countdown app. 
    Als binnen de countdown weer beweging wordt waar genomen is het dan mogelijk om de countdown te herstarten of telt die dan gestaag door tot zijn cyclus af is? 
  • Welkom Back @bob76 ;

    Ik zie hier in deze discussie zoveel goede ideeën,
    dat gaat je vast lukken met wat hulp van de Community! 
    En voor wat nog niet werkt:
    - Doe een goed voorstel en het komt vast in een nieuwe firmware of er is wel iemand die een App schrijft ;-) 
Sign In or Register to comment.