This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Windinformatie zonder hardware

Gegroet!

Binnenkort krijg ik de sleutel van mijn eerste eigen huis. Aangezien ik die vol wil hangen met domotica, heb ik meerdere fora fanatiek gelezen, veel opgezocht en redelijk wat telefoontjes gepleegd. Bijna al mijn vragen zijn op deze manier beantwoord. Echter, kan ik geen antwoord vinden op de volgende vraag:

Hoe kan ik de Homey voorzien van actuele windinformatie, zonder gebruik van een weerstation?

Mijn nieuwe huis betreft een maisonette, waarbij ik aan de buitenkant alleen een balkon bezit. Op dit balkon hangt een zonnescherm, die ik wil digitaliseren met een Somfy Ilmo en Fibaro Roller Shutters. Hier heb ik op advies voor gekozen, gezien de beperkingen van 433 van RTS en de communicatie van IO. Om mijn zonnescherm te beveiligen tegen de negatieve effecten van wind en regen, wil ik dat hij automatisch ingetrokken zal worden bij detectie. De Vereniging van Eigenaren (VvE) staat echter geen bevestiging van weerstations en dergelijke toe. Software is dus de enige optie...

Om een nat zonnescherm te voorkomen zat ik te denken aan integratie met Buienradar. Om wind te 'meten', kom ik niet verder dan OpenWeatherMaps en Somfy Eolis 3D IO/RTS, wanneer ik niks aan muren mag bevestigen. De eerste lijkt nog in de kinderschoenen te staan en niet altijd optimaal te werken, terwijl de tweede (beide varianten) niet met Homey kunnen communiceren.

Heeft iemand wellicht een geniaal idee?

Ik hoor graag van jullie! :)

Axel

Comments

Sign In or Register to comment.