This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Licht aan als het een bepaalde tijd is en een lage lux waarde

Ik heb net een homey en breek mijn nek over iets heel simpels (denk ik).

We hebben hier thuis lampen die aan en uit gaan op basis van tijden (eventueel variabel), zonsopkomst en ondergang en bepaalde lux waarde.

Voorbeeld: het schuurlicht. Deze mag elke ochtend aan gaan om 7 uur, maar alleen als een lichtsensor onder bepaalde lux waarde is.
Tuinlampen mogen alleen aan gaan wanneer het na zonsondergang is, maar ook hier weer wanneer de lichtsensor onder bepaalde lux is.
Overdag moet al het licht uit zijn tenzij het dusdanig bagger weer is (en dus relatief donker) dat de lux er voor zorgt dat de lichten aan gaan....maar niet als er een donkere wolk voorbij glijdt (dus pas als het 5 minuten donker is).

Als ik een flow begin met de tijd 7uur als trigger, kan ik daarna de luxwaarde niet meer opgeven van mij hue sensor.
Hoe moet ik dit goed zetten: dus  --> If time = 7am and Hue sensor < 25 then switch light on.

Alvast bedankt namens een homey-newbie

Comments

  • Daarvoor kan je de tags aan de bovenzijde gebruiken:

  • NoClaimNoClaim Member
    edited March 2018
    Ik probeerde 2 triggers in de when kolom te plaatsen, maar dat mag niet.
    Ik kan dus een tijd aangeven en een tag, zonder deze eerst aan te roepen? Dus onderstaand zou correct moeten zijn
  • NoClaim said:
    Ik probeerde 2 triggers in de when kolom te plaatsen, maar dat mag niet.
    Ik kan dus een tijd aangeven en een tag, zonder deze eerst aan te roepen? Dus onderstaand zou correct moeten zijn
    Deze wordt een keer per dag gestart (als de zon op komt)
    En zet dan uit als hij aan is EN helde... kleiner is dan 100 is ....

    Ik verwacht dat je hem dan aan zou willen laten. Groter dan is  mischien logischer.
    Er gebeurt dus eventueel niets als het te licht of te donker is. 

    Als je het omdraait, als helderheid verandert, en groter dan x EN het is na  zonsopkomst EN hij is aan  DAN zet uit

    Die triggert  bij iedere verandering van licht (dus meerdere keren),  en zet na zonsopkomst als het licht genoeg is de tv lamp uit als hij aan is.
Sign In or Register to comment.