This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Hue scène aandimmen

micha35wmicha35w Member
edited February 2018 in Nederlands
Als ik 1 lamp wil dimmen naar een bepaalde waarde en in een bepaalde tijd is dat mogelijk, maar kan dit mogelijk gemaakt worden dat een hue scène opgeroepen wordt en dat je daar ook je tijd aan kan geven hoe lang het aandimmen mag duren. Dit maakt de overgang veel mooier en rustiger en minder abrupt. 

Comments

  • Yeah i would save a lot of flows if we would get more group features.

    like setting a group on, on a certain dim level and temparature
  • might not do it for your situation but in mine i made this (kinda) work by setting up a scene in the hue brigde, then trigger that scene in homey and afterwards returning to "relax", wich i use most. 

    more indepth, i put the lights in the exact way i want them, then save them as a scene, for example "doorbel". then i make a flow wich triggers doorbel, and in the same flow i trigger "relax" with a 5 second delay. This approach obviously has its ups and dows. 
  • I think we're not the same line. I like it when my lights go from all lights out to light scene in 5 seconds. So the lights dim very smooth towards it.
  • there is an app to make groups  https://apps.athom.com/app/com.swttt.devicegroups
  • Heb deze nu Nederlands gemaakt misschien kom ik dan makkelijker uit mijn woorden, waardoor ik beter begrepen wordt.
  • micha35w said:
    Heb deze nu Nederlands gemaakt misschien kom ik dan makkelijker uit mijn woorden, waardoor ik beter begrepen wordt.
    Ik dacht dat bij de Hue app met de bridge onderstaande ook mogelijk was, ik zie dat het bij de Hue lampen rechtstreeks aan Homey dit nog niet kan (moet nog toegevoegd worden aan de app). Zie hieronder een screenshot van mijn LIFX lamp waar ik de helderheid kan zetten waarbij hij een x tijdsduur mag nemen om dat punt te bereiken


  • Ja wat jij hebt werkt bij mij ook, alleen als ik een hele batterij aan lampen wil laten verspringen, dan is het geregeld zo dat er 1 of 2 lampen niet mee gaan in het geheel en ik hoopte dat er misschien iets te maken is softwarematigs in de app van Hue waarin de bestaande lichtscenes die je hebt kan aandimmen, ipv springen van ene scène naar de andere. En dat je dan kwijt bent dat er lampen vergeten worden
Sign In or Register to comment.