This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Een 2 de Homey.

Ik zit me al een tijdje af te vragen, waarom het niet mogelijk is om een 2 de Homey te koppelen aan Homey zelf.

Ik zit net de Athom mail te lezen, dat ze bezig zijn met Amazon Alexa en Google home zodat die Homey aan kunnen sturen. 
Maar is er nou helemaal geen mogelijkheid om Homey 2 Homey 1 aan te laten sturen?

En stel dat je 2 Homeys hebt, dan kan je ook gelijk je flows er op backuppen, net als een nas, daar kan je ook 2 hdds laten spiegelen. 
En misschien kan hij ook gelijk het z wave bereik verbeteren.

En nog een off tropic vraag, zigbee werkt door het hele huis las ik, maar moet je daar net als met z wave ook "versterkers" tussen plaatsen omdat het bereik niet echt geweldig te noemen is?

Comments

  • casedacaseda Member
    edited February 2018
    het heeft een hele tijd op de todo lijst gestaan, maar er is teveel grond in de aarde om homey 1 aan homey 2 te koppelen.

    Het is niet alleen een http zender (google/alexa) te koppelen, maar een z-wave controller (secundaire controller nog niet volledig geimplementeerd), zigbee controller (een zal als slave controller moeten gaan werken, wat gewoon weg nog niet mogelijk is), 433 mhz chips (vanaf welke homey moet het dan verzonden worden?? deze vraag geld eigenlijk voor alle 3 de grote zenders in homey), en dat alles moet natuurlijk net zo makkelijk werken als dat nu doet met 1 homey.

    kort gezegd, technische is het nog TE moeilijk.

    het zal vast nog wel een keer komen, maar verwacht het niet tussen nu en volgend jaar.
    en als het al volgend jaar zal zijn, zijn we al er dat jaar in.

    zigbee kan je kwa bereik 1 op 1 vergelijken op z-wave, een powered node kan dienen als een router voor andere devices die homey zelf net niet kunnen bereiken, het bereik zal heel iets groter zijn aangezien de frequentie hoger ligt, maar weer het nadeel dat de frequentie volledig in het wifi bereik ligt.
  • Aha, dank je voor de uitleg.

    Aan zigbee begin ik dan maar niet, ik heb hier zo veel wifi netwerken om me heen, dat als ik op wifi analyzer kijk ik een dubbele regenboog zie.

    En misschien ben ik simpel, maar waarom kan je niet gewoon alle controllers master maken? 
    Dan verzenden beide Homeys gewoon de opdracht. 
  • zelfs als het alleen zenden is, geen enkele z-wave device kan worden geinclude in 2 controllers, en als dat nog wel kan, dan heb je altijd nog het ontvangen van signalen, z-wave devices kunnen vaak maar 1 node-id zetten in de "lifeline" waar alle signalen worden verzonden.

    en dan heb ik het nog niet over de acknowledge signaal terug als een signaal is ontvangen na het verzenden, aangezien dat bijna onmogelijk is te synchroniseren.
  • Een tweede homey kun je wel met elkaar laten praten, dat heb ik hier thuis al eens gedaan zodat ze elkaar opdrachten bleven geven
  • @caseda , Zo merk ik weer, er zit meer techniek achter dan je op het eerste oog zal denken. Nooit zo over na gedacht :).

    Nog een idee, waarom maken ze geen kleine Homeys, op het alexa en google principe. Dan zou je de grote, normale Homey als Master neer kunnen zetten, en de kleintjes in elke kamer als slave.  Dank kan je tegen ze praten en praten ze terug. Nu moet ik soms scheeuwen naar Homey of hij wat wil doen :)
    Maar goed, misschien ooit in de toekomst. 

    @lubbertkramer

    Lol, heb je zeker niet toevallig op video staan? Dat lijkt me echt super grappig om te zien.
  • Chico said:
    @caseda , Zo merk ik weer, er zit meer techniek achter dan je op het eerste oog zal denken. Nooit zo over na gedacht :).

    Nog een idee, waarom maken ze geen kleine Homeys, op het alexa en google principe. Dan zou je de grote, normale Homey als Master neer kunnen zetten, en de kleintjes in elke kamer als slave.  Dank kan je tegen ze praten en praten ze terug. Nu moet ik soms scheeuwen naar Homey of hij wat wil doen :)
    Maar goed, misschien ooit in de toekomst. 

    @lubbertkramer

    Lol, heb je zeker niet toevallig op video staan? Dat lijkt me echt super grappig om te zien.
    Dat kun je nu al realiseren met een alexa/google apparaat, Athom is niet de beste in spraak (hardware) dus laten ze dat aan de grotere jongens over en zorgen zij dat ze de hub ertussen zijn :)

    Ik zal eens een video maken
  • Als jij zegt dat Athom niet de beste is, zal dat ongetwijfeld zo zijn. Ik moet wel zeggen dat ik eigenlijk weinig spraak problemen heb met Homey de laatste tijd. Hij luistert alleen soms uit het niets, terwijl iemand aan het praten is, en niemand oke Homey zegt. 

    En ik vind de vormgeving van Homey leuker dan van die Alexa / Google. Misschien kan je alexa in een homey bal proppen :P. 

    Ik ben benieuwd naar de video.
Sign In or Register to comment.