This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Geen beweging detectie met Fiibaro sensor

De Fibaro sensor detecteert, wat ik ook doe, geen beweging. Als ik in Homey kijk bij de app gegevens dat worden wel de temperatuur en licht gegevens geactualiseerd. Ook wordt sabotage middels led verlichting aangegeven. Echter, beweging wordt niet geregistreerd en middels de flow die ik heb aangemaakt wordt geen push bericht gestuurd en de led ring op de Homey wordt ook niet geactiveerd.
Wat kan hier van de oorzaak zijn. Het heeft gefunctioneerd maar functioneert, zonder ingreep, mijnerzijds niet meer. Onderstaand heb ik 2 screenshots bijgevoegd van de instellingen .
Groet,
Jan

Comments

  • canedjecanedje Member
    edited January 2018
    Heb je bij apparaten bij de bewegingssensor zelf gekeken of deze aangeeft dat er beweging is gedetecteerd, of bepaal je dit omdat een flow niet doet wat je verwacht?
    Ik zou eerst controleren of de bewegingsdetectie wordt aangegeven op apparaat niveau. Als dat niet zo is ligt het bij je bewegingsmelder anders aan je flow.
    Je gevoeligheid staat nu op 15.
    Die kan je sowieso nog lager zetten (dus gevoeliger)

     Heb je bijvoorbeeld je bewegingsdetectie als een keer verwijderd en opnieuw in je Z-wave geinstalleerd?
    Je bewegingsmelder een keer in de leermodus zetten kan ook wel helpen. (3x op het knopje drukken)

Sign In or Register to comment.