This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Op zoek naar alternatief Proximus Home Control

Proximus heeft de samenwerking met hun partner voor homecontrol stopgezet en dit wil zeggen dat volgende maand ik geen ondersteuning/diensten meer heb op mijn alarmcentrale.  Ben nu op zoek naar alternatief waarbij ik eventueel al mijn huidige draadloze accessoires ( rookmelder, deurcontacten, toegangsklavieren, camera's, bewegingsmelders) kan blijven gebruiken.  De centrale blijft in mijn bezit maar zal geen doormelding meer geven naar de app.  Zou Homey eventueel een laternatief zijn ( heb nl spullen van Nest, Hue, Sonos in huis)

Bedankt

Comments

  • Homey ondersteund wel een aantal zaken zoals de Nest protect, HUE Lampen en Sonos speaker, die jij blijkbaar bezit. De App voor de Nest camera's komt binnenkort ook online heb ik begrepen. Kijk eens in de Homey app store ( https://apps.athom.com) om te zien wat je aan Homey kan koppelen. 
     
  • Gisteren Homey in huis gehaald, mijn alarmmelders zouden nl werken op het egardia alarmsysteem wat op zijn beurt met Homey zou werken, ben benieuwd.  Alvast wat flows aan het proberen.  Wat mij wel opvalt dat Homey heel slecht reageert op spraak (lees meestal geen reactie) via de smartphone gaat dat een stuk beter
  • Spraak is bij mij ook een ramp, gewoon niet bruikbaar eigenlijk.
    Voor anderen werkt alles dan weer wel goed, ik begrijp er niks van... 
  • KikkerX10KikkerX10 Member
    edited December 2017
    Als je goed gebruik wilt maken van spraak dan kun je het beste een google home mini of een Echo dot koppelen aan Homey
  • KikkerX10 said:
    Als je goed gebruik wilt maken van spraak dan kun je het beste een google home mini of een Echo dot koppelen aan Homey
    En dan Nederlands blijven gebruiken?
  • Helaas kun je dan geen Nederlands gebruiken naar he overschakelen naar Engels
  • Dacht ik al. ;)
    Vind ik persoonlijk geen bruikbare oplossing dan.
Sign In or Register to comment.