This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Schermen draadloos schakelen ?

Goedemorgen 
Hier in huis hebben we elektrische schermen voor de ramen.
stuurstroom voor de bediening is 12 v
De schermen zelf worden gevoed door 220 v 
mijn vraag is er in de wereld van domotica een oplossing voor het draadloos bedienen van 12 volt systemen ?
Deze vraag omdat alles wat ik tegen komt voeding nodig heeft van min 110 v en max 230 v 

Groeten Jack 


Comments

  • Welk merk schermen heb je? En hoe ziet je aansluitschema eruit?
    Heb je bij je schakelaar 3 draden zitten en zit je scherm met een stekker aangesloten of iets dergelijks? Meestal als er 230v schermen zitten en 12v bediening zit er een bedieningskastje tussen nl.
  • Klopt zoals jij beschrijft, Kan nu nog niet bij de schakelkastjes, per scherm zit er een knop draden kan ik nu ook nog niet checken 
    vraag je je af waarom niet, zit op zee
    Maar het zal iets in de trend zijn van  knop bedienen relais op eindschakelaar relais af 
    Dus de stuurstroom 12 v en de schakelingen 220 v 
    Wat ik tot nu toe gevonden heb zijn draadloze schakelaars die 220 v nodig hebben 
    en dat zit dus niet in een 12 v stuurstroomschema 
    vandaar mijn vaag 



  • Als je dat kastje weghaalt en daar een zwave jaloezie schakelaar in zet is dat een oplossing? En anders zou je een potentiaal vrije oplossing moeten hebben. Weet daar geen componenten van uit mijn hoofd die dat hebben, zonder 12v of 230v.
Sign In or Register to comment.