This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

E-domotica systeem koppelen

Ik heb een Zwave systeem van E-Domotica. Werkt inmiddels al een jaar of 2 perfect. Licht, bel, gordijnen, beveiliging, camera's etc. Zou dit ook graag aan mijn Homey koppelen. Heeft iemand daar ervaring mee? E-Domotica werkt met Eminent onderdelen en heeft wat heet een E-centre waarmee je alles bedient.

Comments

  • casedacaseda Member
    edited October 2017
    [mod break] verplaatst naar Nederlands

    Het is nog niet geïmplementeerd om een volledig zwave controller te kunnen bedienen of een controller shift te doen.
    En staat ook niet hoog op de to-do lijst.

    Je kan uiteraard wel alle modules en sensoren (handmatig) koppelen aan homey
  • Dank! Ja dat had ik begrepen maar zover ik weet kan ik de modules niet én aan het E-centre koppelen én aan Homey. De mogelijkheden van E-centre zijn vrijwel onuitputtelijk dus daar werk ik maar verder mee. Wel jammer de toegevoegde waarde van Homey is de spraak mogelijkheid. Jammer maar wellicht in de (veel) verdere toekomst dus.

  • casedacaseda Member
    edited October 2017
    Correct, een z-wave device kan je maar aan 1 controller koppelen.

    Het is gewoon veel (maar dan ook echt veel) werk om zo iets toe te voegen aan homey,
    tijd die ze op het moment beter kunnen gebruiken op andere delen van homey om het te verbeteren.
    Aangezien dit ook maar een niche gedeelte is, je bent nog maar de 7e of 8e gebruiker (waar ik van weet) die een z-wave controller wil koppelen aan homey, waarvan de eerste met een E-centre.

    de mogelijk heden met homey zijn echter ook eindeloos :wink:
  • Ik ben het niet eens met de oneindige mogelijkheden van e-domotica.
    Ik ben geswitched naar Homey en heb daar veel meer mogelijkheden. Had gelukkig niet heel veel e-domotica switches want deze zijn niet aan Homey te koppelen. De afstandsbediening EM6511 is wel ontzettend handig. Hiermee kan je 4 verschillende flows aansturen.
    Het zou dus wel heel fijn zijn als alle e-domotica controllers aan Homey toegevoegd zouden kunnen worden. Kan me voorstellen dat dit een overstap van veel e-domotica users naar Homey makkelijker maakt. 
Sign In or Register to comment.