This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Support afdeling voorgoed gesloten?

Misschien ben ik gek en heb ik onredelijke verwachtingen maar laat ik het volgende schetsen.

Op 20 September was ik het zat dat ik mijn Homey slecht kon bereiken via het interne IP adres maar wel via my.athom.com. Redelijk relaxte chat gehad met iemand van Athom via de web-chat die me uiteindelijk niet verder kon helpen vanwege de technische aard van het probleem. Die is zo netjes geweest om hier een ticket van te draaien en beloofde dat een developer contact met me zou opnemen, tot zover zo goed.

In de goede hoop dat Athom actie zou ondernemen heb ik een tijd gewacht. Na een tijdje een vriendelijk tikje tegen de ticket aangegeven voor een bump. Daarna nog een keer of 2 een tik maar nog steeds radio-stilte.

Nou dan maar een e-mail sturen naar support, dat zou het toch wel moeten doen denk je. De lead developer merged de nieuwe ticket met mijn originele ticket. Hoezee nou dat belooft veel goeds want dat moet wel betekenen dat er naar gekeken gaat worden. Maar nee, helaas nog steeds geen beweging in de ticket.

Dan maar een e-mail sturen naar Emile direct, ja goh wat moet je anders. Iemand heeft namelijk de hele support afdeling ontslagen dus zal Emile zelf wel alle tickets afwerken denk je dan. Maar ook dat mag niet baten.

Facebook chat message dan maar..... en guess what ook geen reactie.

Facebook Post direct op de Athom pagina, dat zal em wel moeten worden. Nope ook niet die ligt er ook alweer dagen zonder reactie.

Dus schiet mij maar lek, is de support afdeling opgeheven, is Athom failliet, hebben ze geen interesse meer in mensen die het geld al hebben betaald voor een product wat na een update niet meer werkt? Of willen ze geen negatieve dingen horen, aangezien ze geen probleem hebben om te reageren op positief nieuws tijdens deze periode van radio-stilte.

PS: De Homey is nu al weken 24/7 niet meer te bereiken op zijn interne IP. Net zoals de support afdeling ;)

Comments

  • bvdbosbvdbos Member
    edited October 2017
    Had maar eerder een posting hier op het forum gedaan, dan hadden wij wellicht verder kunnen helpen  ;)

    Als je bent ingelogd via my.athom.com (in chrome browser) en je gaat met je muis boven Homey staan, rechter muisknop, linkadres kopieren, welk ip wordt er dan gebruikt? Bij mij :
    http://10.0.4.5/?bearer_token=xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    dus een intern ip-adres.

    En als je naar instellingen -> systeem -> stuff for geeks gaat, wat staat dan bij de netwerkadressen? Daar zie ik mijn interne ip ook staan.

    Welke dns-server gebruik je op je router? En je hebt geen port-forwarding op je router ingesteld?
  • Ha die BvdBos,

    allereerst dank je voor de reply. Voelde een beetje al een echoput de laatste maand.

    Hieronder een dump van alle belangrijke gegevens van de Homey. Heb geen portforwarding aanstaan in mijn router. Op dit moment is de enige connectie van Homey met de buitenwereld een SSL tunnel naar Amazon (AWS neem ik aan) die Homey nodig heeft voor my.athom. 


    Homey versie
    1.5.3

    Memory
    511.54 MB RAM
    110.34 MB SWAP

    FreeMem
    113152000

    Uptime
    300 uur

    Load Average
    [0.31982421875,0.271484375,0.26025390625]

    URL

    Interne IP
    10.0.0.20 (via DHCP reserved)

    DNS
    8.8.8.8
    8.8.4.4

    Network
    {
    "lo": [{
    "address": "127.0.0.1",
    "netmask": "255.0.0.0",
    "family": "IPv4",
    "mac": "00:00:00:00:00:00",
    "internal": true
    }, {
    "address": "::1",
    "netmask": "ffff:ffff:ffff:ffff:ffff:ffff:ffff:ffff",
    "family": "IPv6",
    "mac": "00:00:00:00:00:00",
    "scopeid": 0,
    "internal": true
    }],
    "wlan0": [{
    "address": "10.0.0.20",
    "netmask": "255.255.255.0",
    "family": "IPv4",
    "mac": "00:00:00:00:6e:ad",
    "internal": false
    }, {
    "address": "fe80::6ead:f8ff:fe1d:98d9",
    "netmask": "ffff:ffff:ffff:ffff::",
    "family": "IPv6",
    "mac": "00:00:00:00:6e:ad",
    "scopeid": 3,
    "internal": false
    }]
    }




  • Ha Mario, 

    Allereerst excuses voor het niet reageren op je berichten.. Dit is natuurlijk niet de bedoeling.. Ik ben net terug van vakantie en ga hier nu direct induiken!

    Zit je toevallig op Slack? Is misschien wat makkelijker communiceren:)
  • yep zit ook op Slack onder mario.piepenbrink (in #general en #developers)
Sign In or Register to comment.