This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

kaku knop koppelen aan 1 lamp

Ik ben sinds kort overgestapt van Homewizard naar Homey en heb wat moeite om de logica te snappen.

Bij Homewizard kon ik heel makelijk aan een lamp een schakelaar toegevoegen. Homewizard snapte dan gelijk wat hij moest doen met de aan en uit knop.

Maar hoe koppel ik in Homey een kaku dubbele schakelaar aan een lamp zodat hij weet wat het gedrag moet zijn bij het indrukken van de aan of uitknop. 

Comments

  • Als je allebei de devices aan Homey gekoppeld hebt maak je daarna gewoon een flow:
    ALS schakelaar ingedrukt--------------DAN doe lamp aan.
  • Die had ik al gevonden. maar betekent dit dat ik per gedrag een flow moet aanmaken?

    Dus 1 flow voor het gedrag voor de uitknop en 1 andere flow voor de aanknop?? Ik zal zelf te experimenteren met of en anders gedrag (wat ik nog lastig vind om te doorgronden)

    Dit leek mij zo omslachtig
  • Dan misschien:
    ALS schakelaar is ingedrukt------DAN schakel lamp aan of uit?
  • die optie heb ik niet.

    Als ik de schakelaar naar de "als kolom sleept"

    Dan moet ik kiezen voor de linker of rechtknopp en of er op de uit of aan knop wordt gedrukt.



  • RocodamelsheRocodamelshe Member
    edited October 2017
    En als je je lamp in de DAN kolom sleept kan je wel kiezen voor “schakel lamp aan of uit?
  • Helaas. Schakelaars met een enkele knop doen het pefect, maar met een dubbele knop blijft lastig
  • Welke schakelaar (type) gaat het om?
  • de  awst 8802. Van smartwares heb ik ook wat dubbele knoppen, maar die werken als een zonnetje. 
Sign In or Register to comment.