This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Neo Wall plug stoppen met functioneren

Hallo,

Het probleem wat ik heb is met een 2-tal Neo Wall plugs apparaten. Deze functioneren op enig moment prima. Tot na een dag of na een aantal dagen deze niet meer reageren. Als ik in de log kijk, zie ik dat deze aangeeft:
TRANSMIT_COMPLETE_NO_ACK

Als ik de plug uit het stopcontact haal en er weer in plaats. Zie ik dat deze zich aanmeldt en de actuele voltages doorgeeft. Deze communicatie lijkt dus ok? Als ik dan echter een commando aan of uit geef, krijg ik weer de melding dat er geen bevestiging komt.

Ook zie ik de melding langs komen dat na het niet ontvangen van de bevestiging de betreffende node 600000ms wordt uitgeschakeld. Kan ik ergens zien dat een node is uitgeschakeld?
Wat gebeurt er als ik een commando stuur naar een uitgeschakelde node, krijg ik dan de melding "TRANSMIT_COMPLETE_NO_ACK"? Dit zou wel eea verklaren.
Hoe kan ik zien of een node nog uitgeschakeld is?
Groet,
Jelle


Comments

  • mruitermruiter Member
    edited October 2017
    Dit is een bekende bug momenteel in de Z-Wave core van Homey. 

    Dit gebeurt bij meerdere merken en lijkt ook na een Pull the Plug van Homey even weg te zijn of naar een hele andere device group, bv Fibaro Dimmer 2 's te springen.

    Helaas niks anders aan te doen dan je stekker uit Homey trekken, drie keer te vloeken, stekker er weer in en na 10 minuten weer een kusje aan Homey te geven dat het weer werkt.


    Laatst bekende status van de bug: We weten het niet, dat was 2 weken geleden.
  • Is er een merk dat er niet door wordt beïnvloed?
  • Momenteel... Tja gezien het in de Homey Core zit alles behalve Homey  ;)
    Maar ga er vanuit dat ze het nu toch wel eens snel gaan oplossen gezien de hele vele meldingen die overal binnenkomen.
  • Wat mij zojuist opviel, ik heb ook 2 Neo wall plug's die soms stoppen net ook weer.
    Nu zag ik dat ik de Neo coolcam app op de homey kan restarten, daarna werkt de comunicatie weer....

Sign In or Register to comment.