This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.
Solved

Hulp met flow

Michiel145Michiel145 Member
edited July 2017 in Nederlands
Beste mede Homeyers,

Sinds gisteren ben ik de trotse bezitter van de Homey. 
Ik ben gelijk aan de gang geslagen met het aanmaken van flows e.d., maar loop nu tegen het volgende aan. 

Ik heb een flow aangemaakt als onderstaande. Nu is het probleem dat hij via de app wel werkt, maar via de Homey zelf lijkt hij niet te begrijpen wat ik bedoel. 
Is het mogelijk dat deze flow allen werkt via de app? Zo ja, hoe pas ik dit aan?

Alvast bedankt!


Tagged:

Comments

  • bvdbosbvdbos Member
    edited July 2017
    mod: naar Nederlands verplaatst..

    Ik neem aan dat je bedoeld dat testen van de flow werkt maar niet via spraak? Je kan zien wat Homey denkt dat je zei op https://<homey-ip>/manager/speech-input in chrome maar je moet wel ingelogd zijn. Ik vermoed eigenlijk dat je een apparaat hebt wat projector heet? Dat zou je sowieso moeten veranderen want Homey's ingebouwde logica gaat dan mis...
  • Excuus, ik had niet gezien dat er een Nederlands deel was. 

    Als ik kijk naar de /speech-input/ dan zie ik van alles, maar niets wat lijkt op "projector aan".   :/
    Andere zinnen lijkt hij wel aardig te begrijpen.

    Spreek ik tegen Homey via de (android) app ipv tegen de Homey zelf, dan lijkt hij het wel beter te begrijpen.
    Kan ik daaruit opmaken dat de flow werkt, maar de spraakherkenning wat belabberd is?


    Wat de ingebouwde logica betreft, ik neem aan dat er bepaalde apparaten voorgedefinieerd zijn met vaste namen?
    Hoe kan je deze dan benutten? Ik bedoel, hoe zou ik mijn beamer dan onder het labeltje "projector" kunnen hangen?


    Een hoop vragen van een newbie zie ik al weer. :)  
  • JPeJPe Member
    Op de pagina https://<homey-ip>/manager/speech-input  wordt je laatste commando bovenaan getoond,
    je kunt je flow testen door het gewenste commando, onder aan deze pagina in te typen en op enter te drukken, ook dit commando komt weer boven aan de pagina te staan. Je kunt proberen andere woorden in te spreken om te zien of deze beter herkend worden b.v. beamer o.i.d.
    Zie pagina https://www.athom.com/nl/support/KB000037/ voor ingebouwde commando's

  • Bedankt voor de reacties! Als ik het command met de hand ingeef lijkt het wel te werken. 
    Het zit hem dus in de spraak/herkenning. 
  • Bij mij blijft Homey ook aangeven dat hij niet begrijpt wat ik bedoel, zelfs bij een simpele test Flow waarin Homey alleen 'TV aan' hoeft te herkennen als spraak en hij dan alleen de TV hoeft aan te zetten. Ik heb elders op het forum gelezen dat het in een volgende update mogelijk zou kunnen worden om alle ingebouwde commando's te verwijderen. Misschien dat dit een oplossing is voor de conflicten die met onze zelfgemaakte commendo's ontstaan.
  • Amphiby said:
    Bij mij blijft Homey ook aangeven dat hij niet begrijpt wat ik bedoel, zelfs bij een simpele test Flow waarin Homey alleen 'TV aan' hoeft te herkennen als spraak en hij dan alleen de TV hoeft aan te zetten. Ik heb elders op het forum gelezen dat het in een volgende update mogelijk zou kunnen worden om alle ingebouwde commando's te verwijderen. Misschien dat dit een oplossing is voor de conflicten die met onze zelfgemaakte commendo's ontstaan.
    Standaard commando's zullen niet op korte termijn uitgesloten worden of dat je de mogelijkheid hebt om deze aan/uit te zetten. Dit heeft Athom laten weten op het laatste event afgelopen mei op het kantoor van Athom in Enschede.

    TV aan werkt alleen als je TV ook toegevoegd is aan de TV Class d.m.v. de bijbehorende app, hiervoor moet dit wel in de app gebouwd zijn. TV gebruiken in een eigen flow zal niet werken, dan blijf je van Homey de reactie terugkrijgen dat hij niet begrijpt wat je bedoelde. 
  • Ok, duidelijk. Thanks!
    Zou inderdaad makkelijk zijn om de standaard "class" te overschrijven, of uit te zetten.


    Wat ik ook geregeld heb met spraakaansturing bij het uitzetten van de verlichting is de reactie: "Het licht wordt niet geschakeld".  
    Zou dit ook het gevolg zijn van een conflict ergens met de interne benamingen? 
    Het gekke is dat het niet altijd is. Soms gaat het licht wel netjes uit.




  • Amphiby said:
    Bij mij blijft Homey ook aangeven dat hij niet begrijpt wat ik bedoel, zelfs bij een simpele test Flow waarin Homey alleen 'TV aan' hoeft te herkennen als spraak en hij dan alleen de TV hoeft aan te zetten. Ik heb elders op het forum gelezen dat het in een volgende update mogelijk zou kunnen worden om alle ingebouwde commando's te verwijderen. Misschien dat dit een oplossing is voor de conflicten die met onze zelfgemaakte commendo's ontstaan.
    Standaard commando's zullen niet op korte termijn uitgesloten worden of dat je de mogelijkheid hebt om deze aan/uit te zetten. Dit heeft Athom laten weten op het laatste event afgelopen mei op het kantoor van Athom in Enschede.

    TV aan werkt alleen als je TV ook toegevoegd is aan de TV Class d.m.v. de bijbehorende app, hiervoor moet dit wel in de app gebouwd zijn. TV gebruiken in een eigen flow zal niet werken, dan blijf je van Homey de reactie terugkrijgen dat hij niet begrijpt wat je bedoelde. 
    Dat is jammer. Zonde dat het geen aandacht krijgt op dit moment want het maakt het spraakgedeelte van Homey - wat hem echt nog veel makkelijker in gebruik zou maken - praktisch onbruikbaar, of is hier goed omheen te werken? Ik heb op internet een filmpje gevonden van iemand die tegen Homey 'rolluiken omlaag' zegt en dan gaat Homey dat commando ook uitvoeren, het moet dus op een of andere manier lukken.

    ik snap het overigens wel want van wat ik begrepen heb is het een klein team en zijn er zoveel dingen om aan te werken dat je prioriteiten moet stellen.

    Mijn TV heeft overigens een app en is geïnstalleerd op Homey. Ik kan hem aan en uit zetten via mijn computer en via de app op mijn telefoon. Op deze manier werkt het dus gewoon. Wat ik bedoelde is dat een spraakopdracht in een Flow maken met de boodschap 'TV aan' resulteert in een reactie van Homey dat hij het niet begrijpt. In de Flow wordt ook een verkeersbordje met uitroepteken gegeven maar ik heb geen idee met welk commando hij dan conflicteert want de lijst met commando's die ik op de site kan vinden is maar beperkt en dat uitroeptekentje geeft het ook niet aan..
  • Qx5Qx5 Member
    Hier heb je vast niets aan maar tv aan werkt prima bij mij als geprogrammeerde spraak flow om een afstandbediening te triggeren.  Maar gezien je een app gebruikt voor je tv, zou je ook een standaard commando kunnen gebruiken zoals: "zet de televisie in de woonkamer aan" er van uitgaande dat de zone waar de tv in staat, woonkamer heet in homey. 

    Herkent hij wel het woord TV correct als je voice gebruikt?
  • Misschien een gekke vraag maar staat homey wel in het Nederlands ingesteld? 
    Verder kan je is kijken naar de plaats van homey staat er veel "hard materiaal" omheen wat het geluid doet weerkaatsen.
    Mogenlijk komt het dan vaker dan 1 x aan bij homey en dan nog vervormd ook.
  • hansjehansje Member
    edited September 2017
    Wanneer ik zeg: Zet het licht aan, dan krijg ik een vraag terug: "Wil je echt dat ik alle lichten aan zet?" Wat moet ik vervolgens zeggen om toch te schakelen? Daarna krijg ik de melding dat er geen lichten geschakeld worden. Dat hoeft niet, want dat merk ik vanzelf.
    Iets dergelijks gebeurt met: Zet het licht uit.
  • Dit is een beveiliging dat je niet per ongeluk in het gehele huis de lampen aan of uit doet. 
    Als je dat wilt antwoord je Homey bijvoorbeeld met ja!
    Je munt ook vragen het light in een zone te schakelen,
    Doe het light in de keuken uit!
  • "zet alle lampen aan" of "zet alle lampen uit" zorgt ervoor dat Homey geen bevestiging vraagt.
Sign In or Register to comment.