This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.
The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.
This forum is now read-only for archive purposes.
The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.
This forum is now read-only for archive purposes.
Solved
Hulp met flow
Michiel145
Member
Beste mede Homeyers,
Sinds gisteren ben ik de trotse bezitter van de Homey.
Ik ben gelijk aan de gang geslagen met het aanmaken van flows e.d., maar loop nu tegen het volgende aan.
Ik heb een flow aangemaakt als onderstaande. Nu is het probleem dat hij via de app wel werkt, maar via de Homey zelf lijkt hij niet te begrijpen wat ik bedoel.
Is het mogelijk dat deze flow allen werkt via de app? Zo ja, hoe pas ik dit aan?
Alvast bedankt!
Sinds gisteren ben ik de trotse bezitter van de Homey.
Ik ben gelijk aan de gang geslagen met het aanmaken van flows e.d., maar loop nu tegen het volgende aan.
Ik heb een flow aangemaakt als onderstaande. Nu is het probleem dat hij via de app wel werkt, maar via de Homey zelf lijkt hij niet te begrijpen wat ik bedoel.
Is het mogelijk dat deze flow allen werkt via de app? Zo ja, hoe pas ik dit aan?
Alvast bedankt!
Tagged:
Comments
Ik neem aan dat je bedoeld dat testen van de flow werkt maar niet via spraak? Je kan zien wat Homey denkt dat je zei op https://<homey-ip>/manager/speech-input in chrome maar je moet wel ingelogd zijn. Ik vermoed eigenlijk dat je een apparaat hebt wat projector heet? Dat zou je sowieso moeten veranderen want Homey's ingebouwde logica gaat dan mis...
Als ik kijk naar de /speech-input/ dan zie ik van alles, maar niets wat lijkt op "projector aan".
Andere zinnen lijkt hij wel aardig te begrijpen.
Spreek ik tegen Homey via de (android) app ipv tegen de Homey zelf, dan lijkt hij het wel beter te begrijpen.
Kan ik daaruit opmaken dat de flow werkt, maar de spraakherkenning wat belabberd is?
Wat de ingebouwde logica betreft, ik neem aan dat er bepaalde apparaten voorgedefinieerd zijn met vaste namen?
Hoe kan je deze dan benutten? Ik bedoel, hoe zou ik mijn beamer dan onder het labeltje "projector" kunnen hangen?
Een hoop vragen van een newbie zie ik al weer.
je kunt je flow testen door het gewenste commando, onder aan deze pagina in te typen en op enter te drukken, ook dit commando komt weer boven aan de pagina te staan. Je kunt proberen andere woorden in te spreken om te zien of deze beter herkend worden b.v. beamer o.i.d.
Zie pagina https://www.athom.com/nl/support/KB000037/ voor ingebouwde commando's
Het zit hem dus in de spraak/herkenning.
TV aan werkt alleen als je TV ook toegevoegd is aan de TV Class d.m.v. de bijbehorende app, hiervoor moet dit wel in de app gebouwd zijn. TV gebruiken in een eigen flow zal niet werken, dan blijf je van Homey de reactie terugkrijgen dat hij niet begrijpt wat je bedoelde.
Zou inderdaad makkelijk zijn om de standaard "class" te overschrijven, of uit te zetten.
Wat ik ook geregeld heb met spraakaansturing bij het uitzetten van de verlichting is de reactie: "Het licht wordt niet geschakeld".
Zou dit ook het gevolg zijn van een conflict ergens met de interne benamingen?
Het gekke is dat het niet altijd is. Soms gaat het licht wel netjes uit.
ik snap het overigens wel want van wat ik begrepen heb is het een klein team en zijn er zoveel dingen om aan te werken dat je prioriteiten moet stellen.
Mijn TV heeft overigens een app en is geïnstalleerd op Homey. Ik kan hem aan en uit zetten via mijn computer en via de app op mijn telefoon. Op deze manier werkt het dus gewoon. Wat ik bedoelde is dat een spraakopdracht in een Flow maken met de boodschap 'TV aan' resulteert in een reactie van Homey dat hij het niet begrijpt. In de Flow wordt ook een verkeersbordje met uitroepteken gegeven maar ik heb geen idee met welk commando hij dan conflicteert want de lijst met commando's die ik op de site kan vinden is maar beperkt en dat uitroeptekentje geeft het ook niet aan..
Herkent hij wel het woord TV correct als je voice gebruikt?
Verder kan je is kijken naar de plaats van homey staat er veel "hard materiaal" omheen wat het geluid doet weerkaatsen.
Mogenlijk komt het dan vaker dan 1 x aan bij homey en dan nog vervormd ook.
Iets dergelijks gebeurt met: Zet het licht uit.
Als je dat wilt antwoord je Homey bijvoorbeeld met ja!
Je munt ook vragen het light in een zone te schakelen,
Doe het light in de keuken uit!