This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.
The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.
This forum is now read-only for archive purposes.
The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.
This forum is now read-only for archive purposes.
Philips TV onmogelijk te koppelen met Homey
Tommy_Homey
Member
Beste forumleden,
Ik heb in mijn huis 2 Philips TV's
In de woonkamer een 65PUS7600/12 TV, en in mijn slaapkamer een 47PFL7008K/12 TV
Het IP adres van de TV in woonkamer is 192.168.178.12 en in de slaapkamer 192.168.178.13
Nu heb ik de Philips APP gedownload en geïnstalleerd in Homey.
Bij de instellingen het juiste IP adres ingevuld en bij device heb ik voor de woonkamer 1 ingevuld en voor de slaapkamer 2
Bij beide TV's heb ik de functie Wi-Fi WoWlAN aan staan.
Toch lukt het mij niet om de TV's gekoppeld te krijgen.
Heeft iemand van jullie een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?
Groetjes,
Richard
Ik heb in mijn huis 2 Philips TV's
In de woonkamer een 65PUS7600/12 TV, en in mijn slaapkamer een 47PFL7008K/12 TV
Het IP adres van de TV in woonkamer is 192.168.178.12 en in de slaapkamer 192.168.178.13
Nu heb ik de Philips APP gedownload en geïnstalleerd in Homey.
Bij de instellingen het juiste IP adres ingevuld en bij device heb ik voor de woonkamer 1 ingevuld en voor de slaapkamer 2
Bij beide TV's heb ik de functie Wi-Fi WoWlAN aan staan.
Toch lukt het mij niet om de TV's gekoppeld te krijgen.
Heeft iemand van jullie een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?
Groetjes,
Richard
Comments
Heb je gecontroleerd of jointspace werkt met je Philips TV zoals in de app beschrijving staat op de app pagina in de app store -> https://apps.athom.com/app/nl.philips.jointspace ? Laatste reactie op de pagina zegt dat de app werkt
Helaas is de ontwikkeling en productie van Philips-tv's geen onderdeel van Philips meer, het is volgens mij nog niemand gelukt een werkende api voor nieuwere Philips-modellen te vinden... Mocht je die vinden dan kan ik me voorstellen dat er genoeg mensen zijn die een app hiervoor willen.
Dan moet ik tot dan maar verder rommelen met mijn Harmony Hub.
Werkt goed dus dat probleem heb ik opgelost.
De TV in de slaapkamer is een spookverhaal aan het worden.
Het heeft tot 2x toe gewerkt maar alleen via de Homey APP en daarna niet meer.
Zodra ik op het Philips icoon druk gaat de TV aan en uit, alleen wel in omgekeerde volgorde.
Als het icoon grijs is dan is de TV aan en als het icoon zwart is dan is de TV uit.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem nog kan oplossen?
verschijnt het woord Jointspace in beeld als je "5646877223" op je afstandsbediening intypr
De app is bedoeld voor jointspace tv's: http://jointspace.sourceforge.net/download.html
http://www.supportforum.philips.com/en/showthread.php?18281-HTTP-Request-for-55PUS8909-TV
Misschien kom je hier verder mee (upnp informatie)? (ip-adres van je tv invullen natuurlijk):
http://10.0.0.112:49154/nmsDescription.xml
http://10.0.0.112:49154/nmrAVTransport.xml
http://10.0.0.112:49154/nmsContentDirectorySCPD.xml
http://10.0.0.112:49154/nmrConnectionManager.xml
http://10.0.0.112:49154/nmrRenderingControl.xml
Volgens
http://www.twoenter.nl/blog/domotica/domoticz/status-philips-tv-domoticz/
https://www.domoticz.com/wiki/Philips_tv
https://github.com/suborb/philips_android_tv
bestaat versie 6 van de api inmiddels ook... Daarvoor moet je tv gepaired zijn...
Je zou een Issue aan kunnen maken op
https://github.com/johnsmarius/nl.philips.jointspace
Ik ben niet zo heel erg thuis in dit soort dingen. Zal straks eens kijken of ik er wat mee kan doen. Wat betreft jointspace daar had ik tot op vandaag nog nooit van gehoord.
Ik ga er mee aan de slag.
In ieder geval heel hartelijk dank voor jullie hulp.
Echt fantastisch dat er zoveel mensen zijn die andere gebruikers willen helpen.
Groetjes,
Richard
Het device nummer is een door philips uitgegeven nummer in veel gevallen gewoon 1, maar soms ook 5 of 6, je moet dus als de tv aanstaat even controleren met welk device nummer de tv's Jointspace API te benaderen is.
Hier kom je als volgt achter:
Geef in de browser http://tv-ip-adres:1925 in, die geeft als Jointspace API beschikbaar is het volgende terug:
Door op de API reference link te klikken gaat hij naar de API documentatie op de TV met een URL die als volgt is opgebouwd http://tv-ip-adres:1925/tv-device-nr/doc/API.html
Bijvoorbeeld http://192.168.1.7:1925/1/doc/API.html
Het device-nr uit de URL (in het voorbeeld dus 1) moet je ingeven als device-nr bij het aanmaken van het device in Homey.
Als je meerdere TV's hebt zijn ze onderscheidend door de IP-adressen, maar kunnen ze dus het zelfde device-nr hebben!!
Zet in je router het IP-adres voor de TV's op een fixed IP-adres, zodat hij niet vanuit de DHCP-server een willekeurig IP-adres krijgt.
Voor de android tv's die moeten pairen met een usernaam/wachtwoord weet ik niet hoe het pairing proces precies loopt en is dus lastig voor mij om dit in de code toe te voegen. Wat ik wel zou kunnen doen is ook het poortnummer bij settings in laten geven dan kunnen dus ook tv's met http:://tv-ip-adres:1926/tv-device-nr worden benaderd.
Groetjes,
John
Hartelijk dank voor je uitgebreide uitleg.
Ik ga er morgen mee aan de slag. Hoop echt dat het werkt. Zo niet dan geef ik het op en leg mij er bij neer dat ik het niet werkend ga krijgen.
Groetjes,
Richard
Het is gelukt met de tv in mijn slaapkamer.
Omdat mijn tv in de woonkamer een Android tv werkt dit niet.
Ik wacht rustig af tot er ook een oplossing is gevonden voor deze tv.
Nogmaals heel hartelijk dank voor de uitgebreide uitleg. Is ook wel nodig voor een dummy als ik.
Met vriendelijke groet,
Richard
Wat ik bij gebruikersnaam en wachtwoord moet invullen zou ik niet weten. In ieder geval niet mijn android gebruikers gegevens.
Ook als ik https://192.168.1.151:1926/system intik krijg ik het een en ander te zien.
Maar hoe ik de tv via homey moet benaderen blijft me verder een raadsel. De bestaande app doet het in ieder geval niet.
Ook heb ik ergens gelezen dat je de tv moet pairen. Maar das voor mij abracadabra.
update: De normale IHomey ir werkt zelf beter. Nu werkt 1 x signaal perfect. Vreemd..
Ik krijg het ook nog steeds niet voor elkaar en daar baal ik behoorlijk van.
echter, via poort 7001 komt er wel een menu met opties die vervolgens weer niets (te lijken) doen. Met google kom ik ook nog steeds niets verder.
iemand hier toch nog een idee?
mijn model: 43PUS6262 / 12