This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Snapshot ( backup van Homey ) naar Synology nas station

Leeuw1960Leeuw1960 Member
edited June 2017 in Nederlands
Bij mijn Zipato kan ik een snapshot als backup maken, die staat dan waarschijnlijk op de Zipato servers.
Nu kan ik Homey koppelen aan mijn Synology nas station voor b.v. mijn IP_camera's is het nu ook niet mogelijk of te maken dat ik een snapshot kan maken naar mijn Synology nas station.

Comments

  • Dat kan zeker. Ik gebruik dat nu ook. Er wordt aangebeld en mijn camera buiten maakt een snapshot dat naar me wordt gemaild. Via mobiel krijg ik een melding dat er is aangebeld.
  • @arno1965 wat ik bedoelde was niet een snapshot van mijn camera maar een snapshot (backup) van mijn Homey.

  • Ha ha. Ok. Volgens mij is het niet mogelijk een complete backup te maken.
  • WRosWRos Member
    Het is wel mogelijk om de insight data en de flow te backuppen. 
    Daarmee ben je dan al een heel eind. 1 totale oplossing is er nog niet, zover ik weet.
  • GeurtDijkerGeurtDijker Member
    edited June 2017
    Er is op dit moment geen backup en restore mogelijk met Homey.
    Hoewel het mogelijk is de flows te exporteren en ook weer te importeren is er geen optie om dit ook voor de devices the doen. 

    De export van insights ook leuk voor je statistieken maar m.i. niet essentieel voor het functioneren of restoren van functionaliteit.

    De flows ge-restored op een kale lege Homey doen m.u.v. enkele basis functies niets en zijn door het ontbreken van de juiste devices 'broken' .

    Hoewel ik het voor elkaar kreeg de devices te importeren met wat scripting krijgen die een unieke gegenereerde  GUID
    Dat is wellicht voor KAKU en nog wat devices te fixen door alle flows aan te passen naar het juiste device met een vertaal tabel. Echter veel andere device's zoals z-wave en ik verwacht ook zigbee kunnen dat niet. Om van de configuratie van de ca 170 Community apps maar te zwijgen.

    Athom heeft aangegeven dat het nu belangrijk is Homey stabiel te houden, cq de stabiliteit te verbeteren. Dat komt in gevaar als we oude backups terug zetten in nieuwe firmware of met ontbrekende devices en Settings. 

    Ik heb het onderzoeken even gestaakt, aangezien Homey bij updates vaak verandert en ik verwacht (hoop) dat er binnen afzienbare tijd toch een oplossing komt van Athom. 
Sign In or Register to comment.