This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Ziggo horizon box

Hallo mensen, 

ik probeer de ziggo box aan te sluiten op Homey, maar het lukt mij niet, weet iemand hoe ik het wel werkend kan krijgen? Al is het alleen aan en uit? Wil ik in een flow zetten (bijv TV kijken). 

Ik heb nog een 2e vraag ( hoef ik niet nog een topic te openen ) is het mogelijk om 2 push berichten te laten versturen door Homey naar 2 verschillende mobiele telefoons?

alvast bedankt  

Comments

  • casedacaseda Member
    volgens mij gebruikt ziggo horizon box geen infrarood maar een radio frequentie voor zijn afstandsbediening, dus word het toevoegen wat lastiger, misschien zelfs onmogelijk, weet niet hoe open hun web service is voor derden.

    je kan naar elke toestel dat je de homey app op installeert een push bericht sturen, die komen dan in de dropdown lijst te staan, dus ook naar 2 (of meer) telefoons/tablets
    er zijn ook andere notificatie apps, maar ik weet zo niet welke wat ondersteunt met betrekking to meerdere toestellen
  • Tidus_X said:
    Hallo mensen, 

    ik probeer de ziggo box aan te sluiten op Homey, maar het lukt mij niet, weet iemand hoe ik het wel werkend kan krijgen? Al is het alleen aan en uit? Wil ik in een flow zetten (bijv TV kijken). 

    Ik heb nog een 2e vraag ( hoef ik niet nog een topic te openen ) is het mogelijk om 2 push berichten te laten versturen door Homey naar 2 verschillende mobiele telefoons?

    alvast bedankt  
    Wat betreft de eerste vraag. Zoals al is aangegeven gebruikt de horizon box radio frequenties in plaats van infrarood dus die is niet out of the box aan te sturen. Helaas. 

    Wat betreft je tweede vraag. Hoe bedoel je precies de push berichten? Je kunt in een flow aangeven dat je bij de derde kolom een bericht stuurt naar een telefoon. Daar kun je ook meerdere kaarten toevoegen. Je moet wel de app op je telefoon hebben geïnstalleerd. 
  • jordenjorden Member
    Ik heb een beetje werk verricht in https://forum.athom.com/discussion/396/control-horizon-ziggo voor het besturen van de Ziggo Horizon box. Helaas lukte dat vanuit PHP wel maar vanuit Javascript (en dus Homey) niet... geen idee wat er fout gaat.
  • FloodnlFloodnl Member
    jorden said:
    Ik heb een beetje werk verricht in https://forum.athom.com/discussion /396/control-horizon-ziggo voor het besturen van de Ziggo Horizon box. Helaas lukte dat vanuit PHP wel maar vanuit Javascript (en dus Homey) niet... geen idee wat er fout gaat.
    Is mogelijk, je moet de juiste socket openen en de goeie bytes sturen om m aan de gang te krijgen. 
  • JulianJulian Member
    De Ziggo horizon box kan wel IR signalen ontvangen, alleen zijn deze veel beperkter dan via RF. De basics werken, maar bv de info bij een programma kan je niet direct aanroepen. Ik gebruik trouwens een Harmony ab en niet Homey om de IR-signalen te versturen. Gezien de niet-zo-goede ondersteuning van IR op dit moment via Homey weet ik niet zeker of dat an sich werkend is te krijgen. 
Sign In or Register to comment.