This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.
The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.
This forum is now read-only for archive purposes.
The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.
This forum is now read-only for archive purposes.
Geen Z-wave na herstarten Homey
Leeuw1960
Member
in Nederlands
Vanmorgen voor de 3de keer al mijn Homey herstart en iedere keer werkt Z-wave niet en zie ik bij de instellingen dat er een timeout error staat met de opmerking probeer Homey te herstarten.
Dat laatste heeft dus blijkbaar geen zin.
Wat doe ik fout of hoe kan ik zorgen dat alles weer werkt.?
Ik zit op versie 1.2.2
Homey support al gemaild maar die reageren pas na 1 a 2 werkdagen.
Mijn aquarium met waterschildpadden en vissen wordt in zijn geheel bediend en gecontroleerd/geschakeld via z-wave.
Ik wacht dus liever niet 1 a 2 dagen op een oplossing.
Comments
Er zit waarschijnlijk wat niet goed gesynced tussen homey en de z-wave chip
Zodra Homey weer online komt, inloggen en naar Z-wave stuff for geeks gaan (log open houden in dit venster).
Dit venster openhouden totdat SendData en ProcessSendData (onder log leeg zijn = Z-wave netwerk operationeel) en daarna je Z-wave schakelaar aan of uit zetten.
Hierna de log kopieren en in een tekstbestand zetten en in dit topic posten..
Door die timeout heb ik geen Z-wave schakelaar die ik aan of uit kan zetten. Er is geen z-wave schakelaar of sensor zichtbaar in de app en op homey zelf hebben ze allemaal een ?
Heb je de afgelopen twee dagen iets verandert aan Homey / Z-wave apps geupdate oid?
Nog steeds het zelfde (geen resultaat) zie schermkopieen hieronder .
Fibaro was geupdate maar heeft gewoon gewerkt na die update.
Ik had vanmorgen Homey opnieuw opgestart omdat ik problemen ondervond met kika schakelaars.
Dit zijn nu de enigste die wel werken Z-wave niets meer.
Met Homey is het bij iedere update of herstart weer een verassing wat niet werkt.
Ik had Homey ook gekocht i.v.m. de speech een leuke extra optie.
Maar ook dat werkt hier niet ik wordt niet verstaan of ze zegt al stotterend iets waar ik ook niets aan heb.
Ik kan denk ik mijn z-wave maar weer terug zetten op Zipato Homey is helaas niet stabiel genoeg voor mij.
Homey starte goed op en daarna heb ik eerste de Everspring en daarna de Fibaro app weer ingeschakeld.
Alles lijkt nu weer te werken.
Het lukte pas toen de zwave apps uitschakelde homey opnieuw opstarten en daarna pas weer de apps herstarten.