This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Geen Z-wave na herstarten Homey

Vanmorgen voor de 3de keer al mijn Homey herstart en iedere keer werkt Z-wave niet en zie ik bij de instellingen dat er een timeout error staat met de opmerking probeer Homey te herstarten.
Dat laatste heeft dus blijkbaar geen zin.
Wat doe ik fout of hoe kan ik zorgen dat alles weer werkt.?

Ik zit op versie 1.2.2

Homey support al gemaild maar die reageren pas na 1 a 2 werkdagen.
Mijn aquarium met waterschildpadden en vissen wordt in zijn geheel bediend en gecontroleerd/geschakeld via z-wave.
Ik wacht dus liever niet 1 a 2 dagen op een oplossing.

Comments

  • casedacaseda Member
    edited April 2017
    Probeer de stroom van homey af te halen voor een aantal minuten (minimaal 10).
    Er zit waarschijnlijk wat niet goed gesynced tussen homey en de z-wave chip
  • caseda said:
    Probeer de stroom van homey af te halen voor een aantal minuten (minimaal 10).
    Er zit waarschijnlijk wat niet goed gesynced tussen homey en de z-wave chip
    Bedankt voor de tip maar helaas heeft in mijn geval niet geholpen, krijg weer de time out error bij Z-wave. 
  • @Leeuw1960 kun je het volgende doen, nog een keer de stroom van Homey afhalen, 10-15 minuten wachten en stroom er weer opzetten...

    Zodra Homey weer online komt, inloggen en naar Z-wave stuff for geeks gaan (log open houden in dit venster).
    Dit venster openhouden totdat SendData en ProcessSendData (onder log leeg zijn = Z-wave netwerk operationeel) en daarna je Z-wave schakelaar aan of uit zetten.

    Hierna de log kopieren en in een tekstbestand zetten en in dit topic posten..
  • @Leeuw1960 kun je het volgende doen, nog een keer de stroom van Homey afhalen, 10-15 minuten wachten en stroom er weer opzetten...

    Zodra Homey weer online komt, inloggen en naar Z-wave stuff for geeks gaan (log open houden in dit venster).
    Dit venster openhouden totdat SendData en ProcessSendData (onder log leeg zijn = Z-wave netwerk operationeel) en daarna je Z-wave schakelaar aan of uit zetten.

    Hierna de log kopieren en in een tekstbestand zetten en in dit topic posten..
    Ik wil dat wel proberen maar wat bedoel je met Z-wave schakelaar aan of uit zetten.?
    Door die timeout heb ik geen Z-wave schakelaar die ik aan of uit kan zetten. Er is geen z-wave schakelaar of sensor zichtbaar in de app en op homey zelf hebben ze allemaal een ? 
  • @Leeuw1960 is er een Z-wave log zichtbaar in Z-wave stuf for geeks, of helemaal niet?
    Heb je de afgelopen twee dagen iets verandert aan Homey / Z-wave apps geupdate oid?

  • @Leeuw1960 is er een Z-wave log zichtbaar in Z-wave stuf for geeks, of helemaal niet?
    Heb je de afgelopen twee dagen iets verandert aan Homey / Z-wave apps geupdate oid?

    Er was geen log zichtbaar (hij staat nu weer zonder spanning over een minuut of 10 krijgt hij weer spanning ik maak dan wel een schermkopie van het geek gedeelte) en nee ik zelf heb niets gewijzigd geen flows en geen z-wave erbij of eraf. ik kan straks wel kijken als ik weer ingelogd ben welke apps automatisch zijn geupdate.
  • Leeuw1960 said:
    @Leeuw1960 is er een Z-wave log zichtbaar in Z-wave stuf for geeks, of helemaal niet?
    Heb je de afgelopen twee dagen iets verandert aan Homey / Z-wave apps geupdate oid?

    Er was geen log zichtbaar (hij staat nu weer zonder spanning over een minuut of 10 krijgt hij weer spanning ik maak dan wel een schermkopie van het geek gedeelte) en nee ik zelf heb niets gewijzigd geen flows en geen z-wave erbij of eraf. ik kan straks wel kijken als ik weer ingelogd ben welke apps automatisch zijn geupdate.

    Nog steeds het zelfde (geen resultaat) zie schermkopieen hieronder .
    Fibaro was geupdate maar heeft gewoon gewerkt na die update.
    Ik had vanmorgen Homey opnieuw opgestart omdat ik problemen ondervond met kika schakelaars.
    Dit zijn nu de enigste die wel werken Z-wave niets meer.


    4.png 7.6K
    2.png 45.5K
    3.png 125.5K
  • Leeuw1960Leeuw1960 Member
    edited April 2017
    ik had dergelijke problemen nooit met homewizard (had natuurlijk ook geen z-wave) of met Zipato.
    Met Homey is het bij iedere update of herstart weer een verassing wat niet werkt.
    Ik had Homey ook gekocht i.v.m. de speech een leuke extra optie.
    Maar ook dat werkt hier niet ik wordt niet verstaan of ze zegt al stotterend iets waar ik ook niets aan heb.
    Ik kan denk ik mijn z-wave maar weer terug zetten op Zipato Homey is helaas niet stabiel genoeg voor mij.

  • Probeer eens alle zwave apps uit te schakelen en dan Homey te herstarten.
  • Phuturist said:
    Probeer eens alle zwave apps uit te schakelen en dan Homey te herstarten.
    @Phuturist dank je wel dit was de goede oplossing voor mij.
    Homey starte goed op en daarna heb ik eerste de Everspring en daarna de Fibaro app weer ingeschakeld.
    Alles lijkt nu weer te werken.
  • rtnartna Member
    Mijn ervaring is dat je na een reboot regelmatig sommige apps opnieuw moet opstarten. In mijn geval werkt zwave altijd wel direct maar Hue en Milight moet ik altijd handmatig herstarten na een reboot.
  • Hue moet ik ook met regelmaat opstarten. maar dit was de eerste keer met z-wave. alleen lukte dat ook niet deze keer.
    Het lukte pas toen de zwave apps uitschakelde homey opnieuw opstarten en daarna pas weer de apps herstarten.
Sign In or Register to comment.