This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Presence

HomeyuserHomeyuser Member
edited April 2017 in Nederlands

Mijn Homey heeft twee gebruikers. Mijn vrouw en ikzelf (owner).

Ik heb een iPhone7 en daar werkt de presence detectie perfect.

Mijn vrouw heeft een iPhone 5S en daar werkt de presence detectie heel af en toe (bijna nooit).

Heel vervelend omdat het weten of iemand thuis is of niet de basis is voor home automatisering.

Ik heb de app al eens verwijderd, nieuwe gebruiker aangemaakt in homey, Radius aangepast. Niks helpt.

Iemand op dit forum nog een idee, of ervaart hetzelfde probleem?

Comments

  • DickDick Member
    Ik heb het zelfde, met mijn iPhone 7 werkt precence detectie perfect. Mijn vrouw heeft een Samsung s6 daarbij werkt het niet. Ook al van alles geprobeerd. Maar kom niet verder.
  • Mmmm zou homey iets tegen vrouwen hebben  ;)
  • Is eigenlijk simpel uit te leggen dat heeft te maken met de stroombesparing van de samsung. 
    Je kunt het uitzetten in de wifi opties dat ie "sluimert" de presence checked alleen of je aangemeld bent op het zelfde wifi als homey.  als het goed is en contoleerdhet in de desktop app kan je zien wanneer je de telefoon naar een tijdje aanzet je weer thuis komt. 
  • Floodnl said:


    Homeyuser said:


    Ik heb een iPhone7

    Mijn vrouw heeft een iPhone 5S



    Floodnl said:
    Is eigenlijk simpel uit te leggen dat heeft te maken met de stroombesparing van de samsung. 

    Good point!
  • Floodnl said:
    Is eigenlijk simpel uit te leggen dat heeft te maken met de stroombesparing van de samsung. 
    Je kunt het uitzetten in de wifi opties dat ie "sluimert" de presence checked alleen of je aangemeld bent op het zelfde wifi als homey.  als het goed is en contoleerdhet in de desktop app kan je zien wanneer je de telefoon naar een tijdje aanzet je weer thuis komt. 
    Ja hier ook een vriendin met iPhone 5s. Ze heeft hem ook vaak op engergie bespaar modus staan. Als ze dat niet doet is er niks aan de hand en werkt het gewoon. 


  • jovink said:
    Floodnl said:
    Is eigenlijk simpel uit te leggen dat heeft te maken met de stroombesparing van de samsung. 
    Je kunt het uitzetten in de wifi opties dat ie "sluimert" de presence checked alleen of je aangemeld bent op het zelfde wifi als homey.  als het goed is en contoleerdhet in de desktop app kan je zien wanneer je de telefoon naar een tijdje aanzet je weer thuis komt. 
    Ja hier ook een vriendin met iPhone 5s. Ze heeft hem ook vaak op engergie bespaar modus staan. Als ze dat niet doet is er niks aan de hand en werkt het gewoon. 


    Energie bespaar modes staat uit op haar iPhone. Volgens mij is er ook wat verwarring tussen de standaard aanwezigheid (default in Homey) en de app smart presence. Het gaat bij mij om de huidige Aanwezigheid optie in homey.
  • Opgelost.
    Op de iPhone stond mobiele data gebruik voor homey uit. Deze aangezet wen werken.
  • DickDick Member
    Floodnl said:
    Is eigenlijk simpel uit te leggen dat heeft te maken met de stroombesparing van de samsung. 
    Je kunt het uitzetten in de wifi opties dat ie "sluimert" de presence checked alleen of je aangemeld bent op het zelfde wifi als homey.  als het goed is en contoleerdhet in de desktop app kan je zien wanneer je de telefoon naar een tijdje aanzet je weer thuis komt. 

    Dank je Fllodnl voor je reactie, ik heb alle instellingen van de Samsung van mijn vrouw. Ik kan echter geen instellingen ontdekken die verkeerd staan. Ik zie wel dat de app ook totaal geen gebruik maakt van de gps van de telefoon. Ik zou nu niet meer weten wwar ik verder moet zoeken.  Iemand nog sugesties ??
  • Een aantal update's geleden had ik ook veel problemen met de aanwezigheid via de homey app en sindsdien gebruik ik de smart presence app. Een aantal dagen geleden heb ik ff wat test flows gemaakt die mij (op basis van de homey app) laat weten of ik thuis ben of niet, omdat ik eigenlijk benieuwd was of dit na de laatste update ook was verbeterd. 

    Ik zag dat er nu ook een functie is die is: iemand slaapt/iemand word wakker. Ik was eigenlijk benieuwd waarop homey dit baseert. Iemand een idee?
  • Een aantal update's geleden had ik ook veel problemen met de aanwezigheid via de homey app en sindsdien gebruik ik de smart presence app. Een aantal dagen geleden heb ik ff wat test flows gemaakt die mij (op basis van de homey app) laat weten of ik thuis ben of niet, omdat ik eigenlijk benieuwd was of dit na de laatste update ook was verbeterd. 

    Ik zag dat er nu ook een functie is die is: iemand slaapt/iemand word wakker. Ik was eigenlijk benieuwd waarop homey dit baseert. Iemand een idee?
    Zeg via de Homey app op je mobiel welterusten of zo de exacte trigger heb ik niet getest.....
Sign In or Register to comment.