This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Zou iemand me kunnen helpen

hallo ik heb al een tijdje Homey in huis en lukt wel de basis zeg maar 
maar ik wil dingen koppelen zoals me nas en sonos me ip camera's Alexa en ga zo door zou iemand bij mij thuis kunnen helpen dan leer ik weer wat erbij ik woon in Moordrecht dus bijdeze heeft iemand tijd en zin om mij tehelpen 
mvg erik

Comments

  • Erik, naar mijn weten is het koppelen van deze producten nog niet mogelijk. Behalve Alexa dan, maar geen idee hoe exact nog. Misschien toch even dit forum na zoeken. 
  • Sonos is een simpele app voor, later komt er een uitgebreide app.
    Ip-camera's kan je via een Synology NAS koppelen, is ook een app voor.

    Maar misschien kan je beter op het forum direct vragen wat je wilt doen, wat je al hebt geprobeerd, en wat er niet lukt. Dan kunnen mensen je via het forum helpen. En als je een beetje Engels kan, kan je ook je vragen in Slack stellen.

    Wil je echt iemand bij je thuis? Mail dan eens de Support van Athom, en vraag of er een 'Homey ambassadeur' bij jou in de buurt woont.
  • Ik woon zelf in Nieuwerkerk ad IJssel, ik zou je best willen helpen. Maar voor mij is dit ook allemaal nog nieuw. Denk dat je beter even kan wachten tot de Sonos APP uitkomt (de echte) met ondersteuning van Spotify, e.d. dan gaat het koppelen met Sonos sowieso wat makkelijker. Zelfde met de IP camera's koppelen, volgens mij staat er ook een APP in de planning hiervoor
  • Oké we wachten rustig af en proberen gewoon elke keer wat uit en als het dan echt niet lukt kunnen we weer eens vragen en alvast bedank reemster kijk ik ben totaal niet in het programmeren dus dat houd op maar ik wil wel leren als iemand me dat kan dan zijn we al een beetje opweg
  • Zoals hierboven inderdaad is gezegd zijn er voor de meeste zaken al apps. Even in de app store kijken of het forum rondzoeken. Iedereen wil je hier wel helpen maar als je een product als Homey gaat aanschaffen / hebt aangeschaft zul je zelf ook werk moeten doen anders blijf je mensen bij je thuis over de vloer krijgen. De logica van je flows ligt vooral bij jezelf. 

    Alexa (Dot/Echo) koppelen kan, staat een skill in de US store dus je Dot/Echo moet aan de US store van Amazon zitten, eenmaal skill geïnstalleerd kun je op de knop "linken/koppelen" klikken waarna je met je Athom account moet inloggen en Homey is gekoppeld. Even zoeken op het forum en je hebt meerdere hits -> https://forum.athom.com/discussion/2877/amazon-dot

    Sonos, daar is een app voor maar zoals je vast al hebt vernomen is er een grote 1.2 update onderweg met media waarna ook Spotify en andere bronnen vanuit Homey via je Sonos afgespeeld kan worden -> https://www.athom.com/nl/homey/muziek/

    Ip camera's, dit kan al via een Synology en de app surveillance station in de app store. Heb je geen Synology dan zul je een andere koppeling moeten bouwen (waarvoor ook informatie op dit forum staat) en anders moeten wachten totdat Athom hiervoor ondersteuning gaat bieden. (dit staat niet hoog op de todo)
  • Zoals ik al had aan gegeven ben ik al een eind maar bv ip camera koppelen lukt me niet echo heb ik nu werkend alleen moet ik Homey nu in het Engels zetten maar dan raak ik toch alle flows kwijt of zal ik wachten tot ze de uitdraai van echo naar Nederlands uitbrengen zo dit jaar worden heb ik vernomen net als dat sonos wordt ondersteund op de echo verder wil ik alleen maar een uitleg wat ik misschien verkeerd doet kijk ik had een Homey die heb ik verkocht heb er spijt van gekregen en heb weer een Homey gekocht en echt ik heb verschillende dingen getest Vera Lite Amazon echo die ik nog heb omdat echo veel beter werkt met stemerkenning had ook nog een dot die is nu weg heb een homewizard gehad was in mijn optiek het gebruiks vriendelijk en geek vrij kan iedereen mee werken de Vera lite was ook over zichtelijk maar Homey moet je meer buiten de grenzen denken en denken als een computer doelmatig opdrachten  daar heb ik meer problemen mee me ring deurbel bv als er aan gebeld word wil ik beeld op me tv hebben dat soort ideeen echt een smart home is niet dat ik elke dag iemand over de vloer wil hebben maar gewoon ideeën uitwisselen en vragen als ik ergens tegen aanloop mijn Engels is jammer genoeg niet van grote waarden kan het lezen maar schrijven niet sorry voor de buitenlandse Homey gebruikers daarom ben ik blij met dit stukje Nederlands forum hier
    a
  • Een paar tips:

    - Probeer hoofdletters, komma's en punten te gebruiken om je verhaal leesbaarder te maken.
    - Blader door https://apps.athom.com, installeer eens wat en probeer wat uit.
    - Blader op je gemak door https://forum.athom.com/discussion/936/positive-flows-that-work/p1 en probeer verschillende flows eens uit op je eigen Homey.
    - Probeer specifieke vragen te stellen op het forum. Dus bijvoorbeeld: ik wil met knop A, lamp B aan kunnen zetten, maar alleen als het donker is, en de vuilnisbak vandaag opgehaald wordt. Hoe doe ik dat?


  • lubbertkramerlubbertkramer Member
    edited March 2017
    Zoals hierboven ook gezegd, hoe je je vragen neerzet zo haken veel mensen af om je tekst te lezen.  Probeer overzichtelijk te zijn in je vragen, je stelt nu meerdere vragen in een grote lap tekst. 

    - IP camera's
    Zoals gezegd dit kan momenteel nog niet met Homey, nog geen officiële ondersteuning voor. Ip camera's, dit kan al via een Synology en de app surveillance station in de app store. Heb je geen Synology dan zul je een andere koppeling moeten bouwen (waarvoor ook informatie op dit forum staat) en anders moeten wachten totdat Athom hiervoor ondersteuning gaat bieden. (dit staat niet hoog op de todo)

    - Dot / Echo
    Homey van Nederlands naar Engels zetten verlies je niets mee, behalve als je flows hebt die op Nederlandse woorden reageren. Doordat je Homey op het Engels zet snapt hij Nederlandse woorden niet meer, wat uiteraard logisch is. Wil je dus Dot/Echo gebruiken met Homey dan moet Homey naar het Engels of je moet wachten tot Amazon Nederlands beschikbaar maakt voor Dot/Echo

    - Sonos
    Sonos ondersteuning is er al voor Homey, even zoeken in de app store en dan vind je het. Met de media update die eraan komt (1.2) kun je straks ook spotify en andere muziekbronnen afspelen op je Sonos vanuit Homey.

    Als je zou zoeken op het forum zou je al je vragen kunnen beantwoorden. Zoals hierboven ook aangegeven iedereen wil je wel helpen maar vergeet niet dat er op dit forum al een grote schat aan informatie ligt.
  • Als je zou zoeken op het forum zou je al je vragen kunnen beantwoorden. Zoals hierboven ook aangegeven iedereen wil je wel helpen maar vergeet niet dat er op dit forum al een grote schat aan informatie ligt.
    Misschien toch tijd voor een overzichtelijke wiki?!
  • iwaniwan Member
    HansieNL said:
    Als je zou zoeken op het forum zou je al je vragen kunnen beantwoorden. Zoals hierboven ook aangegeven iedereen wil je wel helpen maar vergeet niet dat er op dit forum al een grote schat aan informatie ligt.
    Misschien toch tijd voor een overzichtelijke wiki?!
    +1
  • HansieNL said:
    Als je zou zoeken op het forum zou je al je vragen kunnen beantwoorden. Zoals hierboven ook aangegeven iedereen wil je wel helpen maar vergeet niet dat er op dit forum al een grote schat aan informatie ligt.
    Misschien toch tijd voor een overzichtelijke wiki?!
    +1 
  • heel leuk om te zeggen dat ik punten en hoofdletters moet gebruiken maar ik ben een gevoels mens en schrijf dan wat ik den adhd sorry .
    maar ik zal het proberen .
    en de vragen per nummer aan te geven ik wil niemand beledigen wil ook niet dat een ander bij mij doet .....
    bvd
     
Sign In or Register to comment.