This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Homey+harmony hub van tv zender wisselen

boes20boes20 Member
edited February 2017 in Nederlands
Is er Een Mogelijkheid OM ontmoette huiselijke van zender te wisselen? Bijvoorbeeld DAT ik zeg 'oke huiselijke zet de tv op 10' En dat hij dan de tv-zender op 10 zet.

Een beetje hetzelfde idee DAT je met huiselijk de Temperatuur van de thermostaat Kan Aanpassen.


Comments

  • Yep, I do that with my tv already:
    https://apps.athom.com/app/nl.philips.jointspace
    You'll have to create some flows for this or do a feature-request at the app-developer...

    Ja, ik doe dit al bij mijn tv:
    https://apps.athom.com/app/nl.philips.jointspace
    Je moet dan wel wat flows aanmaken, of je zou de maker  van de app moeten vragen of deze kan opnemen..
  • Zou je een voorbeeld foto kunnen sturen? Hou jou flow eruit ziet?
  • Je zou even hier kunnen kijken. Staan een paar voorbeelden van flows bij.
  • OpenMind_NLOpenMind_NL Member
    edited March 2017
    I have a new app pending for release. I guess it's going to take a few days.

    https://github.com/OpenMindNL/numcatch

    Numcatch searches for numbers in a text and splits them into individual figures for use with keypad-controls like TV-channel selection. Optionally certain texts can be converted to a number first.
  • Oeps... gewoonte om Engels te schrijven... nog even in het Nederlands...

    Ik heb een nieuwe app gemaakt die op dit moment wacht op release door Athom.
    https://github.com/OpenMindNL/numcatch

    Deze app zoekt nummers in (gesproken) tekst, en splits het gevonden nummer in de individuele cijfers zodat daarmee apparaten kunnen worden bediend die werken met een nummer-toetsenbord.
  • Oke tnx. Wacht ik af tot hij in de appstore staat
  • boes20 said:
    Oke tnx. Wacht ik af tot hij in de appstore staat
    Numcatch is zojuist in de app-store gepubliceerd ;-)
  • Bedankt hij werkt goed.. nu alleen hopen harmony app niet crashed :D
  • boes20 said:
    Bedankt hij werkt goed.. nu alleen hopen harmony app niet crashed :D
    Bij mij is de Harmony Hub App al een paar dagen niet meer gecrasht. Maar dat kan te maken hebben met het feit dat ik bijna dagelijks van taal heb gewisseld waardoor Homey een reboot deed, en de apps dus werden "ververst".

    Eventueel zou je er over kunnen denken om Homey iedere nacht een reboot te laten doen wanneer je slaapt. De "Candy" app kan dat voor je doen.
  • Weet jij hoe het kan als ik zeg oke homey zender 4. Dat homey dat wel zender 4 hoort maar de afstandbediening 2x indruk? Maar dat gebeurt niet altijd.
  • boes20 said:
    Weet jij hoe het kan als ik zeg oke homey zender 4. Dat homey dat wel zender 4 hoort maar de afstandbediening 2x indruk? Maar dat gebeurt niet altijd.
    Geen idee. Je zou eens kunnen kijken op http://JOUW_HOMEY_IP/manager/speech-input/ wanneer dat weer gebeurt. Daar kun je zien wat Homey werkelijk verstaat.

    Om de TV 2 keer achter elkaar naar hetzelfde kanaal te schakelen heeft Numcatch ook werkelijk een dubbele spraakopdracht nodig. Als toch 2 losse nummers worden verstaan, zou de TV-selectie niet eens mogen werken omdat de flow-kaart "1 nummer gevonden" niet wordt getriggerd wanneer er meer nummers worden gevonden.
  • Ik krijg een bericht van homey wat ik zeg. Daar straat gewoon het goede nummer. Dan zou het aan de harmony hub moeten liggen. Ik heb een horizon box van ziggo. Dat werkt ook niet altijd 100%
  • boes20 said:
    Ik krijg een bericht van homey wat ik zeg. Daar straat gewoon het goede nummer. Dan zou het aan de harmony hub moeten liggen. Ik heb een horizon box van ziggo. Dat werkt ook niet altijd 100%
    Misschien zit het probleem dan in de Ziggo box bediening door Harmony?
    Zelf heb ik ook Ziggo, maar de ontvangst gaat via een Samsung TV met CI+ kaart.... geen losse settop box dus.
  • Ik bedenk me ineens dat de Ziggo-box misschien een probleem heeft met de snelheid waarin de cijfers worden aangeboden... al zou dit eerder het effect hebben dat niet alle nummers goed binnenkomen.

    Dit kun je oplossen door in de flow "Detect TV channel" een aantal vertragingen in te stellen voor de action-kaartjes.
    De eerste twee 'set a textual variable' kaartjes kunnen op een vertraging van 0 blijven staan.
    Zet het 3e en het 4e 'set a textual variable' kaartje op een vertraging van 1 seconde.
    Zet het 5e en het 6e 'set a textual variable' kaartje op een vertraging van 2 seconden.

    Dit zorgt er voor dat de cijfers achter elkaar worden verzonden met steeds een pauze van 1 seconde.

  • diansdians Member
    Hier hetzelfde probleem, Harmony hub i.c.m. horizon box altijd gewerkt, als ik de activiteit "Tv Kijken" start schakelt hij over naar RTL4 (ingesteld in de Harmony app) maar sinds kort werkt dit niet meer. Eerder dus een issue met Harmony i.c.m. horizon box.
  • Na fikse problemen de Harmony App verwijderd en geprobeerd nu opnieuw te installeren. Dat lukt dus niet. Zowel de App store en de Git hub versie willen niet installeren. Athom verwijst naar de App bouwer.

    Ik probeer triggers via IFTTT momenteel. 
  • @OpenMind_NL zelfs dan blijft hij soms dubbel verzenden. Evengoed bedankt.

  • @Eternity maar met ifttt kan je toch geen afstandbediening commando's versturen?
  • @boes20

    Voorheen kon ik met de Harmony afstandsbediening een activiteit starten. Homey zag dan dat die activiteit werd gestart en deed dan - middels een flow -  de subwoofer en een RPi met Kodi aan. Dat werkt zonder de Harmony App niet meer...

    Nu start ik via Homey een flow. Die triggers een IFTTT, die trigger de Harmony activiteit en zet de zaak aan.

    Ik kan het dus idd niet met alleen de afstandsbediening af.... 
  • @OpenMind_NL ik had een vraag ik wil ook het zelfde kunnen doen met me volume, maar weet niet hoe ik dat moet doen. Zou jij me op weg kunnen helpen? Alvast bedankt
  • boes20 said:
    @OpenMind_NL ik had een vraag ik wil ook het zelfde kunnen doen met me volume, maar weet niet hoe ik dat moet doen. Zou jij me op weg kunnen helpen? Alvast bedankt
    Dit kan alleen met een volumeregelaar wanneer het mogelijk is om direct een waarde op te geven.
    Echter, de meeste volumeregelaars werken met up/down.
    Wat je zou kunnen doen is om iets te zeggen als: "Volume, min drie" of"Volume, plus drie".
    In dat geval kan Numcatch het getal 3 in combinatie met min/plus detecteren, waarmee je vervolgens 3 keer een flow "Volume omhoog" of "Volume omlaag" aanstuurt zodat het volume met 3 stappen wordt veranderd.
  • Ik heb sonos dus dan zou het moeten kunnen toch?
  • OpenMind_NLOpenMind_NL Member
    edited March 2017
    boes20 said:
    Ik heb sonos dus dan zou het moeten kunnen toch?
    Ik heb even gecheckt... en het klopt. Bij Sonos kun je een Tag slepen naar de volumeregelaar in de Volume aktie-kaart.

    Ik heb even een voorbeeld voor je in elkaar gefabriekt:

    Bouw eerst deze flow ZONDER het "set volume" kaartje.

    Even een apart kijkje op het bovenste kaartje uit de aktie-kolom:
    De volumeregelaar voor Sonos heeft een waarde nodig van 0 (minimaal) tot 1 (maximaal).
    Dit kaartje berekent dat getal: Getal/100 en kent het toe aan de variabele "volSonos".
    Dit levert een waarde op van 0 tot 1 wanneer het ontvangen getal 0 tot 100 is.

    Deze "volSonos" variabele gaan we gebruiken om  de volumeregelaar van Sonos aan te sturen... maar daarvoor moet er eerst een tag voor beschikbaar zijn in het Tags-menu.

    Zeg vervolgens een keer "OK Homey... Sonos volume 25".
    Onder het Tags-menu/Logica is de variabele nu toegevoegd (met waarde 0,25)

    Plaats nu ook het "Set volume" kaartje, en sleep de "volSonos" tag van het Tags-menu naar de volumeregelaar.

    Nu zou het moeten werken....
    -Zeg: "OK Homey... Zet Sonos op volume 25".... of "Sonos volume 25"... of iets anders met de woorden Sonos, volume en een getal tussen de 0 en 100.

    Succes
  • Heel erg bedankt. Het is gelukt.
Sign In or Register to comment.