This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Rolgordijnen

Ik heb wat rolgordijnen die ik automatisch wil maken. Ik heb me er wel in verdiep, maar toch weet ik niet precies wat nou goed is. Ik kan een Somfy motor kiezen met RTS, maar RTS is 433mhz, heeft niet mijn voorkeur. Nou is er ook iets als een Fibaro Shutter module die je volgens mij kan verbinden aan de bedraden versie van een Somfy motor, toch? werkt dat beter dan de RTS versie?  Z-wave heeft namelijk wel mijn voorkeur, maar misschien werkt de RTS versie ook wel gewoon goed..

 Heb zo weinig ervaring hiermee. Iemand hier die er wel ervaring mee heeft?

Comments

  • Ik heb zelf geen ervaring hiermee, maar ik heb goede verhalen gelezen over de MOVE controller (zoek op dit forum). 

    www.teptron.com
  • Denn1992Denn1992 Member
    edited February 2017
    EvertorN said:
    Ik heb zelf geen ervaring hiermee, maar ik heb goede verhalen gelezen over de MOVE controller (zoek op dit forum). 

    www.teptron.com
    Ziet er goed uit inderdaad, echter lees ik dat ze communiceren via het BLE protocol en dit wordt (nog) niet door Homey ondersteund. Wanneer dit wel het geval wordt is het zeker een aan te raden product
  • Heb zelf Slide gekocht op kickstarter, zitten ook hier op het forum  en is inmiddels te koop als preorder. Is een NL product wat nog op de markt moet komen dit jaar en wellicht dus ook een optie voor je?
  • Mijn Somfy rolluiken op het balkon werken prima, volgens mij is dat ook RTS. Nooit problemen mee gehad in combinatie met Homey.

    Heb zelf ook rolgordijnen waarvoor ik de MOVE in bestelling heb staan, en gewone gordijnen waarvoor ik de Slide in bestelling heb staan. Denk dat Slide niet gaat werken voor je rolgordijnen (but I could be wrong).