This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Rolgordijnen

Ik heb wat rolgordijnen die ik automatisch wil maken. Ik heb me er wel in verdiep, maar toch weet ik niet precies wat nou goed is. Ik kan een Somfy motor kiezen met RTS, maar RTS is 433mhz, heeft niet mijn voorkeur. Nou is er ook iets als een Fibaro Shutter module die je volgens mij kan verbinden aan de bedraden versie van een Somfy motor, toch? werkt dat beter dan de RTS versie?  Z-wave heeft namelijk wel mijn voorkeur, maar misschien werkt de RTS versie ook wel gewoon goed..

 Heb zo weinig ervaring hiermee. Iemand hier die er wel ervaring mee heeft?

Comments

  • Ik heb zelf geen ervaring hiermee, maar ik heb goede verhalen gelezen over de MOVE controller (zoek op dit forum). 

    www.teptron.com
  • Denn1992Denn1992 Member
    edited February 2017
    EvertorN said:
    Ik heb zelf geen ervaring hiermee, maar ik heb goede verhalen gelezen over de MOVE controller (zoek op dit forum). 

    www.teptron.com
    Ziet er goed uit inderdaad, echter lees ik dat ze communiceren via het BLE protocol en dit wordt (nog) niet door Homey ondersteund. Wanneer dit wel het geval wordt is het zeker een aan te raden product
  • Heb zelf Slide gekocht op kickstarter, zitten ook hier op het forum  en is inmiddels te koop als preorder. Is een NL product wat nog op de markt moet komen dit jaar en wellicht dus ook een optie voor je?
  • Mijn Somfy rolluiken op het balkon werken prima, volgens mij is dat ook RTS. Nooit problemen mee gehad in combinatie met Homey.

    Heb zelf ook rolgordijnen waarvoor ik de MOVE in bestelling heb staan, en gewone gordijnen waarvoor ik de Slide in bestelling heb staan. Denk dat Slide niet gaat werken voor je rolgordijnen (but I could be wrong).
  • Ik heb slide ook gekocht van kickstarter, maar deze zijn puur voor de gordijnen niet voor rolgordijnen. Ik zag ook de teptron (MOVE) maar dit is weer BLE, en weet ook niet hoe dit werkt met een afstand.. Zal waarschijnlijk toch Somfy worden, en probeer ik de RTS versie.
  • Als het goed is zal die Move ook als een mesh-network gaan fungeren; oftewel de Move's geven het signaal aan elkaar door.

    Of dat daadwerkelijk goed werkt zal de tijd uit moeten wijzen... 
  • Ik dacht dat er ook een zwave variant was van de teptron move?
  • Klopt, die komt er ook, maar is nu nog een indiegogo project:
    MoveZ by Teptron https://www.indiegogo.com/projects/movez-motorize-blinds-and-shades-gadget
  • De Move zelf is nog niet eens (volledig) uitgeleverd, dus de Z-wave versie gaat ook nog wel even duren.
  • Ik heb een Dooya motor met gordijn op maat voor een prikkie uit China en dat werkt zeer goed. Is 433MHz maar daar voel ik niks van. Het werkt met de app voor Brel Motors.
  • Petra32Petra32 Unconfirmed, Member
    Ik heb zelf duo rolgordijnen met RTS motoren welke d.m.v. een mini switch pulse geschakeld via mijn bestaand domotica systeem werken. Het is een mini zender die het bekabeld signaal omzet naar 433 mhz en de motor aanstuurt. Dat werkt prima. Wel moet je plaats hebben om de mini zender te kunnen verstoppen.  Die is vrij klein ik heb die achter het duo rolgordijn geplaatst. Waar ik ze heb gekocht kun je er hier meer over lezen.
Sign In or Register to comment.