This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Homey in een andere Z-Wave netwerk

Ik zie dat ik Homey aan een ander Z-wave netwerk kan toevoegen.
Ik kan dan geen nieuwe apparaten toegvoegen en alle huidige apparaten zullen verwijderd worden.

Kan ik dan wel de apparaten die in dat andere netwerk zitten waar ik Homey aan toevoeg gebruiken in mijn flow's op Homey.?

Comments

  • mvdkallenmvdkallen Member
    edited December 2016
    Dit zou normaliter moeten werken, ware het niet dat ik het enkel in één van de allereerste softwareversies werkend heb gekregen... Daarna zijn er allerlei updates gekomen waarbij deze functionaliteit niet langer meer werkte.

    Ik heb tevergeefs vanaf het begin hier vragen over gesteld, maar nooit een duidelijk JA of NEE gekregen... Nu ben ik inmiddels zover dat ik afscheid ga nemen van Homey omdat ik er in mijn domotica omgeving helaas geen meerwaarde meer voor zie.

    Voor het zeg maar "huis-tuin-en-keuken-gebruik" heeft Homey nog altijd heel veel potentie, en Athom heeft echt al erg goede stappen gemaakt, maar persoonlijk ben ik van mening dat hij helaas nog niet volwassen genoeg is en kan tippen aan de Home Center 2 van Fibaro (.. die ik als Main controller gebruik). Geef ze echter de tijd en ruimte om het stap voor stap verder te ontwikkelen en je zal op termijn een heel goede en bovenal stabiele domotica controller krijgen.
  • Hardware en certificerings technisch moet het inderdaad mogelijk zijn om Homey Z-Wave gecertificeerd te maken.
    Echter maakt Homey's software/App structuur het onmogelijk om de data in andere controllers te ontsluiten en dus te gebruiken.
  • mvdkallenmvdkallen Member
    edited December 2016
    Uhm.... Homey IS een officiëel Z-Wave gecertificeerde controller  :|

    Bron: http://products.z-wavealliance.org/products/1771


Sign In or Register to comment.