This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.
Closed

Smartwares Radiator valve. Opinions?

Hello guys,

Im still considering to buy a Homey, but one of the main goals is to control my radiator valves and I try to find the best solution for that First..

I saw that the radiator valves from Smartwares are also supported, so my question is, are there any People here Who are using them, and can Tell me how good they are.  They are very cheap compared to the Danfoss, so if they are working Fine, I will go for that option. They are not using zwave but another frequency. 

This are the valves Im talking about:

http://www.homewizard.nl/smartwares-draadloze-radiatorkraan.html

Comments

  • Ik ben hier ook mee bezig. Ik zoek een oplossing om elke kamer in mijn huis apart te kunnen regelen. Hoe dit precies gaat gebeuren weet ik ook nog niet helemaal.

    De frequentie van de Smartwares is 433 Mhz. Voor zover ik weet is dit de zelfde frequentie die ook gebruikt wordt in de klik-aan-klik-uit systeem en volgens mij is het nadeel van dit systeem is dat het geen terugkoppeling geeft. MAW wanneer je een signaal naar de radiatorkraan stuurt, weet je niet of dit is aangekomen, want er is geen terugkoppeling. 

    Dit model van POPP heeft wel een z-wave verbinding en zou dus in staat moeten zijn om een terug koppeling te geven van de ontvangen commando's als ook de huidige temperatuur. Of dit ook echt werkt in de homey zou ik niet weten, dat wordt een kwestie van proberen.
  • Ik zit ook erg te twijfelen.. Stabiliteit en batterij duur vind ik het belangrijkst..

    De terugkoppeling vind ik opzich niet erg. Dit is wel op te lossen met een zwave temperatuur sensor. Homey kan alleen niet controleren of het signaal is aangekomen, maar neem aan dat dit gewoon gebeurt, zeker als de Homey in de beurt staat. En desnoods laat je Homey het commando gewoon 3 keer versturen, dan komt er altijd 1 aan zou je zeggen..
This discussion has been closed.