This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.
Closed

Klik aan/uit deur schakelaar

DinoDino Member
edited November 2016 in Archive
Hoi,

Ik heb een KaKu deur schakelaar welke een lamp aanstuurd als ik de deur open maak (licht aan), maar ook direct weer uit als ik de deur dicht doe ! ik wil eigenlijk dat de gang lamp dan 3 minuten blijft branden en dan pas uit gaat ! iemand een tip voor een juiste flow of iets ? Ik heb al van alles geprobeerd maar het licht blijft maar direct uit gaan :-(

Thx.

Comments

• click on the clock on the right upper corner and set your delay time in seconds or minutes

• Als je een flow hebt gemaakt met "Als deur open gaat doe dan de lamp aan" dan gaat het licht niet uit als je de deur weer dicht doet. Daar moet je dus een aparte flow voor gemaakt hebben.
    Het leukste is met een timer er in met de countdown app. Als je dan binnen die 3 minuten de deur weer open zou doen dan blijft hij daarna toch weer 3 minuten branden.
    Misschien kan je een screenshot maken van de flow die je nu hebt?
    Als je wil kan ik wel wat screenshots posten met de countdowntimer ingebouwd.
  • Nou het lijkt erop dat ik het werkend heb :-)
    de flow kon ik prima controleren (met ledring indicaties erbij) en werkte zoals de flow was geprogrammeerd... echter gingen de lampen nog niet aan...toen eens ipv 1x aan 3x aan bij elkaar gezet en toen werd blijkbaar het signaal wel goed verzonden en opgevangen door de kaku. vreemd maar het werkt :-)
    Thx voor de hulp !
  • En hij blijft ook 3 minuten aan nu?
  • yup die 3 minuten telt i mooi af :-)
    merk wel dat hij af en toe niets doet als de deur open of dicht gaat ! dus het blijft wel een tricky device voor de Homey ! met homewizzard echter nooit problemen gehad....
  • Dino said:
    yup die 3 minuten telt i mooi af :-)
    merk wel dat hij af en toe niets doet als de deur open of dicht gaat ! dus het blijft wel een tricky device voor de Homey ! met homewizzard echter nooit problemen gehad....
    Contact sensoren zowel KaKu als Smartwares hebben bij mij nooit goed gewerkt. Is elke keer weer een verrassing of
    het signaal wel bij homey komt. Vreemde is dat als je de contact sensor als deurbel toevoegt dit wel goed gaat.
    Flow met "contact alarm gaat aan" - "speel een geluid af" is de uitkomst soms wel maar vaker niet.
    Flow met "deurbel knop is ingedrukt" - "pushmelding op telefoon" werkt wel elke keer.
    Heb dit probleem bij Athom neergelegd maar of dit nu echt zo belangrijk voor hun is, daar twijfel ik aan.
    En inderdaad HW ziet zowel de KaKu als de smartwares sensor elke keer weer.
  • Ik heb ook het zelfde. 
    Ik heb een flow gemaakt waar bij een lamp aan gaat als de deur open gaat. Maar de lamp gaat niet aan. 
    Om te testen een push bericht naar mijn telefoon toegevoegd, die krijg ik altijd. 

Als ik met de iOS app de lamp aan zet doet ie het ook gewoon. 
    Erg vreemd. 
  • glijieglijie Member
    edited November 2016
    @adju  try to play the sound with a delay of 2 seconds, my experience is than that it allways works.

when i have the issues you have than i make a flow and always use a delay with 2 seconds in the "than column" 

• @glijie Going to try that, will let you know
  • No, still a JoJo. Opend the door 10 times, and 4 times it worked.

Still I find it strange pairing the AMST-606 as a contact sensor then I have the mentioned problems.
    pairing the AMST-606 as a ACDB-7000C then homey plays a sound, send a pushmessage to my telephone everytime and without a delay in the flow. Still hope their is a solution in the future.

For now my lights will turn on after sunset when the (door opens) doorbell is pressed.
    It only looks weird in the flow 
  • adju said

Heb dit probleem bij Athom neergelegd maar of dit nu echt zo belangrijk voor hun is, daar twijfel ik aan.
    En inderdaad HW ziet zowel de KaKu als de smartwares sensor elke keer weer.
    Ik hoop dat ze dit wel serieus nemen want ze verkopen het product zo dat hij met alles kan kletsen op 433 MHz en KaKu. Echter moet ik helaas constateren dat Homewizard beter werkte met deze producten.
    Mijn verwachting was dat alle producten van KaKu zonder probleem zouden werken daar het een "beter" product dan Homewizard zou zijn...
    Ik heb ook een Defecte homey gekocht in de winkel die continu een rode led-rand gaf... dit gevraagd bij de support afdeling bij Athom maar tot op de dag van vandaag nooit een antwoord gehad ! Ik heb deze maar omgeruild bij de winkel waar ik deze Homey gekocht had en kreeg direct een nieuwe ! Ik zou wat serieuzer naar klanten luisteren anders zie ik een sombere toekomst in ! :-(
    Verder is het natuurlijk wel een leuk speeltje :-) 
This discussion has been closed.