This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Slechte infrarood singjaalen

Goeden dag. ik heb de ir van mijn gordijnen ingelezen in homey en een paar lampen /led strip's. homey pakt ze bijna niet aleen als ik hem bijna tegen de sensor aan houd. ook mijn upc kasje pakt hij niet waar hij schuin tegenover staat hoe kan dit ? Op de video op youtube zie ik dat hij dingen bereikt van bijna 7 meter afstand. deze aparte zijn maximum in een berijk van 4 meter zonder obstakels er voor. de gordijnen en led lamp op nog geen 1.5 meter als ik een paar keer op de app klik doet hij het wel en dan weer niet. heb ook al geprobeerd meerderen malen het signaal te laten sturen met flows onder elkaar en met meerder malen het signaal te laten sturen met 1 flow. maar geen verbetering. 
Is mijn homey stuk of is dit een erkend probleem.  

Comments

  • There have been multiple topics on this. With this search you'll get an overview of the topics after sept 23th when the new IR-firmware came out...
  • Dit is een erkend probleem. IR is een heel onbetrouwbaar protocol ( shoot and forget zeg maar). 
  • Ok bedankt ik vind het nog wel raar. de afstadbediening van logitech 1100 heeft hier nooit probleemen mee gehad. ik snap dan ook niet als homey zo veel ir's heeft waarom hij ze mist op een afstand van een meter. het is niet alsof  hij de ir code niet kent want na 4 keer snel kliken in de test moden pakt hij ze wel. maar afwachten dan maar op een firemware update hoopelijk licht het probleem daar en niet bij de ir zelf.
  • Try increasing the distance  and maybe turning Homey  a little bit. approx.  10 - 20 degree,  a wider beam and some reflections will maybe  help.

  • Yes now the ir on my TV is working but the upcoming still don't receive . I think it's just a weak ir in the homey 
Sign In or Register to comment.