This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Grote Lux verschillen

ReemsterReemster Member
edited August 2016 in Questions & Help
Ik heb nu sinds een paar dagen een flow draaien die de LUX sterkte doorstuurt naar mijn telegram. Nou zie ik grote verschillen in een korte tijdspanne. Dus 137 en na 5 min 380 (rond 17 uur)  vandaag 283 en na 20 min 58.  (rond 20 uur) Ben ik nou de enige waar het zo erg verschilt in korte tijd. Want met zulke grote sprongen in waardes kan ik geen flow maken.

Een Fibaro bewegingsmelder geeft trouwens de lux verlichtingssterkte door.

Comments

  • Dat zijn nog kleine verschillen! Hier doet het Fibaro Eye sprongen van 4.000>35.000 en dat soms 10tallen keren per uur.
    Dit is het gevolg van wolken die voor de zon langs kruipen.
  • ReemsterReemster Member
    edited August 2016
    MarcoF said:
    Dat zijn nog kleine verschillen! Hier doet het Fibaro Eye sprongen van 4.000>35.000 en dat soms 10tallen keren per uur.
    Dit is het gevolg van wolken die voor de zon langs kruipen.
    ah, oke. dan zal het dus wel zo horen?  :)  bedankt voor de info!
  • casedacaseda Member
    edited August 2016
    it depends on what settings you are using, the default settings only send the lux if there is a change of 200 lux or more.
    and there is no time interval.

    you can change them in the settings, they will lower the battery life though (pretty badly), the more often they get send

    Dutch:
    licht eraan wat van instellingen je gebruikt, de standaard instellingen zenden de lux alleen door als er meer dan 200 lux verschil is, en er is geen tijd interval

    je kan de instellingen veranderen, maar deze zullen de batterij tijd wel (flink) naar beneden brengen, hoe vaker het verzonden moet worden
  • Natuurlijk ligt de zend frequentie aan de instellingen en ook hoe groot de stap moet zijn. Maar krijg het idee dat de topic starter de stappen van >100lux veel vind. Hier zie ik stappen van 20.000lux per insight log.
  • @MarcoF ;
    hoe lang heb jij de sensor al IN de zon hangen?
  • 2,5-3 jaar en 1 batterij wissel verder, huidige batterij zit op 88% oftewel 112% in zeg 2,5jaar.

    Sensor hangt, against all advice, ook al 2,5 jaar buiten en mankeert op wat verkleuring na niets aan. 
  • casedacaseda Member
    edited August 2016
    behalve nu dus het verschil van af en toe 20.000 lux, omdat de (elektrische) sensor in directe zon voor langere periode helemaal niet fijn vindt.
    het valt me mee hij het al zo lang volhoudt
  • Die paar keer 20.000 valt nog vies tegen. Zal morgen een paar screenshots van insight maken en hier posten. 

    De sensor doet het inderdaad verbazingwekkend goed. Hij hangt onder het zonnescherm en in de batterij deksel zit was roest aanslag, maar verder doet hij het nog prima. Had de sensor zelf een jaar gegeven, maar dat overtreft hij nu al ruimschoots. 


  • VonkenboerVonkenboer Member
    edited August 2016
    Waarschijnlijk is het een oude versie van de Fibaro sensor? Zo uit mijn hoofd waren er wat problemen met oudere versies van de Fibaro bewegingssensor betreffende de luxmeting.

    Een optie is misschien om de firmware te updaten zodra er dit beschibaar komt. Bij de laatste firmware update van de Fibaro HC2 controller hebben ze een OTA firmware updatefunctie toegevoegd. Echter deze is (nog) niet beschikbaar voor de bewegingssensoren.

    Edit: My fout, de update is wel degelijk beschikbaar via de HC2 OTA-update versie (wordt dan geupdate naar 2.8).
  • BTW, als ik de jouw genoemde verschillen bekijk kan dit goed verklaarbaar zijn. Een wolkje voor de zon kan al dit effect hebben.
  • MarcoFMarcoF Member
    edited August 2016
Sign In or Register to comment.