This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.
KaKu

Rolluiken (Roller Shutter 2 Fibaro) aansturen met Kaku AWST-8802 schakelaar

MarjoleinDMarjoleinD Unconfirmed, Member
De rolluiken zijn gekoppeld aan de Fibaro roller Shutter 2. Via de app kan ik deze prima op een bepaalde positie zetten. Ook via een flow gaan ze netjes 30% open bij meer dan 800 lux en een temp hoger dan 23 graden (Fibaro bewegingmelder FGMS-001). 



Nu heb ik nog een aantal Kaku schakelaars liggen (AWST-88002) waar ik de rolluiken handmatig mee wil schakelen. 



Omhoog en omlaag werkt prima. Ik wil de rolluiken echter ook op een bepaalde positie stoppen. Voorheen toen ik deze schakelaars rechtstreeks op de Kaku Asun-650 gekoppeld had (geen Homey), drukte ik op het juiste moment nog een keer op dezelfde kant van de schakelaar en de rolluiken stopte dat moment positie. 

Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen om de schakelaar op status 'stil' te zetten. Bijvoorbeeld als ik binnen 10 sec. nog een keer op dezelfde kant van de schakelaar druk. Of is dit niet mogelijk met zo'n schakelaar?
Tagged:

Comments

  • Verplaatst naar Nederlands.
  • In de app heb je de mogelijkheid om deze stil te zetten. Dan moet je 2 apps in stalleren op je Homey. Beter logic voor de triggers en een count down. 

    De countdown stel je in op 10 seconden. 
    in de app Better logic plaats je een boolean met de naam geactiveerd. 
    Zodra je de eerste keer op de schakelaar omlaag of om hoog klikt. geef je de boolean geactiveerd de waarde true. 
    Als de countdown de waar 10 heeft bereikt wordt boolean geactieveerd weer de waarde false. 

    Nu kun je met deze parameters je functionaliteit bouwen. Als je op omlaag klikt en geactiveerd is true zet je het scherm stil. In de else tak geeft je deze de opdracht omlaag. Bij omhoog doe je hetzelfde met als enige verschil dat je in de else tak omhoog zet. 

    Succes !!


  • MarjoleinDMarjoleinD Unconfirmed, Member
    Dank voor de tip en de uitleg. Ik zal eens kijken of ik het op deze manier voor elkaar krijg.
  • Misschien kan je ook een 2e keer de omlaag doen maar dan na 10 seconden dan is net alsof je na 10 seconden weer op omlaag drukt en dan zou hij moeten stoppen lijkt me
  • MarjoleinDMarjoleinD Unconfirmed, Member
    Dank voor jullie reacties. Het is gelukt! Nog een andere vraag waar ik nog niet uit kom. Ik heb zoals in bovenstaande afbeelding een flow op basis van helderheid waarbij de rolluiken tot een bepaalde hoogte openen als het tussen 8 en 15.30 uur is. Indien ik binnen deze tijdsmarkering toch de handschakelaar wil gebruiken gaat het rolluik een stukje omhoog om vervolgens weer naar de positie op basis van de flow te gaan. Logisch lijkt mij. Mijn vraag is hoe kan ik de schakelaar (afb. 2) de flow (afb. 1. met positie) overrulen? 
Sign In or Register to comment.