This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

vervangen/ verwijderen kamerthermostaat

dag,

Vorig jaar heb ik in mijn nieuwe huis getrokken en heb daar ook de Homey geïntroduceerd. Werkt geweldig, ben er lekker mee aan het knutselen. Nu vooral nog mijn verlichting en bewegingen. waardoor in al geen wandschakelaars heb hoeven te plaatsen. 

Het volgende project  is dat ik mijn thermostaat van de muur wil hebben. 
Ik heb vloerverwarming als hoofdverwarming op stadsverwarming met een keerklep op de leiding die aangestuurd wordt door een Honeywell chronotherm 3. Omdat ik vloerverwarming vraag ik de hele winter een vaste temperatuur. Daarom heb ik ook geen dure smart thermostaat nodig.

Ik wil graag de temperatuur met een xiaoni zigbee thermostaat meten en dan de keerklep open en dicht zetten. 

Mijn vraag is waarmee kan ik de klep schakelen via Homey?
Zelf dacht ik aan de Universal Binary Sensor van FIBARO. maar weet niet of deze daarvoor gebruikt kan worden.

Kunnen jullie mij helpen dit idee verder uit te werken?

Gr Joost

Comments

  • Verplaatst naar Nederlands 
  • Oy1974Oy1974 Member
    edited August 2018
    Joost101 said:
    dag,

    Vorig jaar heb ik in mijn nieuwe huis getrokken en heb daar ook de Homey geïntroduceerd. Werkt geweldig, ben er lekker mee aan het knutselen. Nu vooral nog mijn verlichting en bewegingen. waardoor in al geen wandschakelaars heb hoeven te plaatsen. 

    Het volgende project  is dat ik mijn thermostaat van de muur wil hebben. 
    Ik heb vloerverwarming als hoofdverwarming op stadsverwarming met een keerklep op de leiding die aangestuurd wordt door een Honeywell chronotherm 3. Omdat ik vloerverwarming vraag ik de hele winter een vaste temperatuur. Daarom heb ik ook geen dure smart thermostaat nodig.

    Ik wil graag de temperatuur met een xiaoni zigbee thermostaat meten en dan de keerklep open en dicht zetten. 

    Mijn vraag is waarmee kan ik de klep schakelen via Homey?
    Zelf dacht ik aan de Universal Binary Sensor van FIBARO. maar weet niet of deze daarvoor gebruikt kan worden.

    Kunnen jullie mij helpen dit idee verder uit te werken?

    Gr Joost
    Nee, de fibaro unversele sensor is GEEN relais wat je aan kunt sturen. je kunt wel een hele kleine stroom schakelen ermee, alleen dit werkt alleen op basis van dat de sensor een input krijgt.

    Als je een relais wilt hebben om iets vanuit homey te schakelen kun je  evt de POPP strike lock gebruiken



    https://www.popp.eu/wp-content/uploads/2016/11/Manual_ElectricStrikeLockControl_POPP_en.pdf
  • Wellicht een gekke oplossing, maar je zou in de aanvoerleiding een z-wave thermostaatkraan kunnen plaatsen. Die laat je dan openen / sluiten via een Homey flow.
  • Of gewoon een Zwave relais zoals Oy aangeeft. Heb je ook van Fibaro. 
Sign In or Register to comment.