This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.
Flows RF-433

433,92 mhz apparaten b.v. klikaan klikuit

Sinds een jaar hou ik me bezig met domotica. Waarvan ik nu ruim een half jaar homey heb aangeschaft. Deze bevalt me prima, maar de apparaten die ik het eerste half jaar heb aangeschaft, wil ik ook met homey gebruiken. Dit is me voor lang niet alle apparaten gelukt. Nu zat ik te bedenken of het niet mogelijk is om domotica die via de nas loopt i.c.m. RFXCOM RFXtrx USB 433.92MHz receiver aan te sturen door de flows van Homey. 
Het enige dat de nas dan nog aanstuurt is de schakelingen van de apparaten. De RFXCOM voor 433.92 mhz is vele malen krachtiger dan de ontvanger van Homey. Lampen die buiten in of uit geschakeld moeten worden. lukt direct niet, terwijl het viea de RFXCom een fluitje van een cent is. 
Heeft hier iemand ervaring mee ? 
Tagged:

Comments

  • Ik heb t zelfde, mn RFXcom staat aan mn NAS met Domoticz en heb de MQTT van domoticz aangezet
    dmv de MQTT client op Homey kan ik de status lezen of (dmv een msg) een actie triggeren
  • ik heb de rfxtrx op een pi zitten en de homey app rfxcom

  • gijsjegijsje Member
    Ik ben me steeds meer aan het ergeren dat zo iets simpels als 433mhz niet gewoon werkt.
    Ik had eerst ook Domoticz op een nas staan met rfx.xom en werkte gewoon altijd.
    Het nadeel van domoticz was dat het nooit geheel stabiel was en dat je altijd er mee bezig moest blijven wat ik bij homey wel een stuk beter vind.
    Meeste heb ik nu al wel opgezet naat xiaomi zigbee wat een stuk beter werkt dan 433mhz kaku dingen.

    Heb domoticz nog wel draaien maar doet niet veel meer op dit moment
    Waar ik het meest mee zit te vechten is de kaku deurbel waarvan het signaal gewoon niet aankomt bij de homey.

    Heb ook wel een mqtt server draaien maar ben er nog niet helemaal achter hoe de info van domoticz in homey te krijgen.
    Eigenlijk zou dit ook helemaal niet nodig moeten zijn en gewoon moeten werken op de homey

  • Nattelip said:
    ik heb de rfxtrx op een pi zitten en de homey app rfxcom

    Ik denk dat het een combinatie moet zijn de rfxcom app en deze benaderen vanuit de nas. De vraag is alleen hoe ? 

    De RFXCom zit d.m.v. een usb verbonden met de Nas. Dit signaal moet doorgestuurd worden naar de rfxcom app. Helaas ontbreekt mij de kennis hoe je deze app moet vullen. 
Sign In or Register to comment.