This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.
Closed

Wat is het nut van een nederlands forum ......

Als er steeds word doorverwezen naar Engels? en topics gesloten omdat je in die taal. dan maar met  verder moet....
Ik vind dit erg jammer, ik kan wel engels maar kost veel meer moeite om dingen echt te begrijpen en op te zoeken omdat ik de exacte bewoording van sommige dingen niet goed ken in die taal.
Kan er niet een nederlands forum zijn gelijk aan het engels, vertaald desnoods?

Comments

  • EilandgastEilandgast Member
    edited July 2018
    Niet ideaal, maar wel een hulp, Google translate kan ook pagina's vertalen door het webadres in de vertaler te typen:
    https://translate.google.nl
    In Chrome kunnen je rechtsklikken op de Engelse pagina en "vertaal in het Nederlands" aanklikken
  • En er is de keuze gemaakt dat een app ontwikkelaar voor zijn app maar 1 topic hoeft bij te houden. Zo blijft het voor de vrijwillige ontwikkelaars te behappen. En die is vrij logisch in het Engels. Handmatig vertalen is veel te veel werk. 

    Maar mocht je problemen hebben met een vertaling, dan helpen we vast wel.
  • oertjeoertje Member
    Dank je wel, vertalen zal best lukken hoor, maar blijf het jammer vinden, want dat was 2 jaar terug ook de reden van uitstel tot aankoop dat er geen nederlands forum was, dus ik was blij  dat ik hoorde het is er wel,maar  niet helemaal compleet kom ik dus achter.
    Dusss inderdaad vertalen.
  • casedacaseda Member
    edited July 2018
    Het is maar 1 gedeelte dat Nederlands is, niet het hele forum (<5% van alle berichten).

    En er zeker niet vanuit gaan dat alle mensen Nederlands kunnen, want ook al is homey van Nederlands makelij,
    er zijn (denk ik) inmiddels meer buitenlandse gebruikers dan Nederlandse.
    En niet alleen gebruikers, ook steeds meer app ontwikkelaars, hoe zouden die je kunnen helpen als je met een probleem zit?

    Hoe meer mensen op 1 plek, hoe meer ideeën er kunnen worden op gedacht of helpen.

    Nederlands gedeelte is eigenlijk puur voor de gene die echt geen Engels kunnen.

    Dingen als flows delen of een app discussies is gewoon niet handig om dit op te splitsen in meerdere gedeeltes, vooral andere talen.
    Dat zorgt voor erg veel dubbele posts en telkens weer het wiel opnieuw moeten uitvinden.

    Als je echt alleen Nederlands wil, is er op tweakers.net een homey gedeelte te vinden. (heb zo snel geen linkje)
  • oertjeoertje Member
    Ok thanks
This discussion has been closed.