This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Hue Bridge installeren

rsomers61rsomers61 Member
edited June 2018 in Nederlands
Ik wil graag de hue bridge installeren. Heb 2 apps gevonden maar in geen van de 2 apps zie ik een hue bridge staan.
Hoe wordt de bridge geinstalleerd?
Alvast bedankt voor de antwoorden.

Comments

  • JaxcJaxc Member
    edited June 2018
    Probeer deze eens :smile:
    https://apps.athom.com/app/nl.philips.hue

    Tevens verplaatst naar Nederlands
  • casedacaseda Member
    edited June 2018
    Je instaleerd niet de brug zelf, maar alle lampen die ermee verbonden zijn om alle lampen apart te kunnen bedienen.
    Het verbinden met de brug is een stap in het process.
    Met de app die jaxc aangeeft
  • Dank jullie wel, vandaar dat ik in de apps de brug niet kon vinden.
    Ga ermee aan de slag, laat 't weten als het werkt.
  • En opgelost, bij 't kiezen van een lamp kwamen ze meteen allemaal naar voren!
    Nogmaals dank!
  • rsomers61rsomers61 Member
    edited June 2018
    Hoe ongelofelijk jammer! Alle lampen gekoppeld maar helaas is er een willekeur met schakelen, dan wel dan niet.
    Met de bridge van hue nooit een aan/uit signaal gemist! Helaas mist homey zo ongeveer de helft bij het schakelen!
    Soms reageert de lamp helemaal niet en moet ik hem uit of aan zetten met de tap van Hue!

  • @rsomers61: Ik heb verschillende flows die Hue lampen schakelen en dat gaat altijd goed. Kun je wat nadere toelichting geven hoe je de lampen probeert te schakelen, zodat we je beter kunnen helpen.
  • HansieNL said:
    @rsomers61: Ik heb verschillende flows die Hue lampen schakelen en dat gaat altijd goed. Kun je wat nadere toelichting geven hoe je de lampen probeert te schakelen, zodat we je beter kunnen helpen.
    Bedankt  voor je reactie.
    Ik heb een flow aangemaakt om lampen aan te laten gaan bij zonsondergang en uit om 23:00u.
    Tijdens het testen wordt er al niet goed geschakeld.
    Homey gesproken commando's geven om alle lichten aan of uit te schakelen geeft ook willekeur, sommige reageren wel andere niet, ook niet elke keer dezelfde lampen die niet reageren.
    Hopelijk kan je hier meer mee.
  • rsomers61 said:
    HansieNL said:
    @rsomers61: Ik heb verschillende flows die Hue lampen schakelen en dat gaat altijd goed. Kun je wat nadere toelichting geven hoe je de lampen probeert te schakelen, zodat we je beter kunnen helpen.
    Bedankt  voor je reactie.
    Ik heb een flow aangemaakt om lampen aan te laten gaan bij zonsondergang en uit om 23:00u.
    Tijdens het testen wordt er al niet goed geschakeld.
    Homey gesproken commando's geven om alle lichten aan of uit te schakelen geeft ook willekeur, sommige reageren wel andere niet, ook niet elke keer dezelfde lampen die niet reageren.
    Hopelijk kan je hier meer mee.
  • rsomers61rsomers61 Member
    edited June 2018
    @HansieNL :
    Heb je ook deze via de bridge of zonder?
    Wilde het zonder bridge gaan proberen en de lampen rechtstreeks koppelen.
    Echter de lampen willen niet koppelen met homey. 
    Athom adviseerd ook om de bridge te blijven gebruiken als je die hebt. 
    Wanneer je dat niet wil moet je de lampen eerst ontkoppelen middels een reset van de bridge, dat heb ik gedaan maar vooralsnog kan ik de lampen niet koppelen met homey.
    Heb beide apps geprobeerd.
  • Heb na de reset van de bridge alle lampen opnieuw gekoppeld en flows gemaakt het lijkt erop dat het nu beter gaat.
    De flow die ik redelijk lang getest heb met lampen (4) in de woonkamer is er 1 keer bij 1 lamp niet geschakeld.
    Nu zien wat er gebeurd wanneer de flows die ik heb gemaakt alles goed aansturen.

  • Oy1974Oy1974 Member
    rsomers61 said:
    Heb na de reset van de bridge alle lampen opnieuw gekoppeld en flows gemaakt het lijkt erop dat het nu beter gaat.
    De flow die ik redelijk lang getest heb met lampen (4) in de woonkamer is er 1 keer bij 1 lamp niet geschakeld.
    Nu zien wat er gebeurd wanneer de flows die ik heb gemaakt alles goed aansturen.

    Lampen die je altijd gelijk wilt laten schakelen, maak dan een scene aan in de hue bridge en laat een flow deze scene schakelen. Dan gaat het ALTIJD goed
  • rsomers61rsomers61 Member
    edited July 2018
    Oy1974 said:
    rsomers61 said:
    Heb na de reset van de bridge alle lampen opnieuw gekoppeld en flows gemaakt het lijkt erop dat het nu beter gaat.
    De flow die ik redelijk lang getest heb met lampen (4) in de woonkamer is er 1 keer bij 1 lamp niet geschakeld.
    Nu zien wat er gebeurd wanneer de flows die ik heb gemaakt alles goed aansturen.

    Lampen die je altijd gelijk wilt laten schakelen, maak dan een scene aan in de hue bridge en laat een flow deze scene schakelen. Dan gaat het ALTIJD goed
    Thanks! Dat ga ik van de week proberen!
  • Gelukt, tot nu geen gemiste schakelingen!

  • Oy1974Oy1974 Member
    edited July 2018
    rsomers61 said:
    Gelukt, tot nu geen gemiste schakelingen!

    Toppie :)
Sign In or Register to comment.