This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.
API

Nsure-energielezer

Hey all

Nu al aan tijd de Nsure-energielezer (P1 uitlezer) gratis te krijgen is bij Essent dacht ik hier moet wel iets voor zijn dat homey deze ook kan uitlezen <span>:pensive:</span>  desnoods via de loggin van essent zelf?!

Maar mis poes dus, ik kan nog geen app vinden bij homey apps helaas

Is hier al iemand mee bezig misschien?
en heeft hij of zijn deze al aan de praat gekregen? 

thnx
Tagged:

Comments

  • jordenjorden Member
    Ik zat er toevallig net naar te kijken. Toevallig heb ik net bij Essent opgezegd en wordt mijn energie binnenkort door een ander geleverd; dan heb ik denk ik niets aan die Nsure lezer tenzij het een "algemeen" ding is?
  • EternityEternity Member
    edited June 2018
    Weet niet of jullie er iets mee kunnen...

    Ik lees mijn slimme meter uit met een P1 kabel naar mijn Syno NAS. Die staat namelijk ook in de meterkast. Daar draait Domoticz op en deze logt de data. Ik lees die data weer uit en ontvang die in Homey:



    Staat dus helemaal los van een nuts bedrijf / netbeheerder.
  • jordenjorden Member
    @Eternity Die P1 kabel zit dan ook fysiek aangesloten op de NAS? Voor mij geen optie daar ik de NAS in mijn thuisnetwerk heb, afgesloten van het modem van mijn internetprovider (welke alleen als modem fungeert, routerfunctionaliteit uitgeschakeld).
    Maar zou er dan wel wellicht wel weer een Raspberry Pi op kunnen hangen die ik nog heb liggen...

    Maar vraag me dan ook weer af hoe interessant ik dit vind... is het mijn tijd wel waard? ;)
  • Ja, er loopt inderdaad een kabel van de P1 van mijn slimme meter naar de NAS (aangesloten op de usb ingang aan de achterzijde).  Maar, ik begrijp je situatie niet helemaal. Volgens mij kan ik mijn P1 uitlezen zonder internet verbinding.  De data van de slimme meter gaat via die P1 uitgang naar de NAS en daar slaat Domoticz de data op. 

    Los daarvan geeft de slimme meter geeft (met een geheel andere interval) data door aan de netbeheerder. Ik meen dat er een sim kaart in zit...Er is geen koppeling tussen de slimme meter en internet. 
  • DeoDeo Member
    Ik zoek gewoon een app die Essent kan uitlezen :)
    Maakt mijn niet uit dat het naar buiten gaat, de slime meter stuurt het toch elke 2 maande door en de stroom/gas rekening moet je toch betalen :) 

    Maar helaas dus nog even geduld hebben.
  • @Deo als je voor mij een interface beschrijving regelt, en een unit om te testen, wil ik er wel naar kijken. Ik heb ook de Plugwise P1, de Youless en de Enelogic apps gemaakt.
Sign In or Register to comment.