This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Kan geen aan/uit gebruiken in flow

Vandaag mijn Homey binnengekregen. Lang van gedroomd en nu eindelijk in bezit.
Gelijk maar Philips Hue en een Z-Wave RGBW controller (Fibaro) en een Infrarood Ventilator gekoppeld.

Nu wil een flow maken waarbij ik zeg dat de lampen uit gaan. Dus ik een simpele flow gemaakt met 2 blokken. Zie onderstaand.
Maar nu zegt die dat het commando conflicteert met een ander commando, maar dit is mijn eerste flow! Hoe kan ik dit oplossen/beter aanpakken?

Comments

  • Oy1974Oy1974 Member
    Homey beschikt over eeen groot aantal standaard vaste spraak commando`s

    https://www.athom.com/nl/ondersteuning/KB000037/

    Als je zoals jij dus een commando wilt gebruiken in je flows krijg je dus wat jij aan geeft.
    Probeer maar eens met een ander commando "heel simpel noem het wat je wilt en test het dan"  en probeer ook eens zonder die flow tegen homey te praaten met "lampen uit in slaapkamer" of iets dergelijks, je zult zien dat je voor de simpele commandos geen aparte flow nodig hebt.
  • Aahh. Bedankt! 
    Een rondleiding waarin deze functies worden uitgelegd oid zou denk ik niet verkeerd zijn!
  • BramBram Member
    @HomeyNiek We zijn op dit moment bezig met een nieuwe mobiele app. Hierin zal straks ook wat meer uitleg/informatie te vinden zijn over de basisfuncties van Homey
  • Ik zit inderdaad met het zelfde, als ik bijvoorbeeld mijn home cinema set aan en uit wil zetten.
    en ik maak een flow aan met bijvoorbeeld de tekst: "Zet home cinema aan" dan geeft hij bij mij ook die melding dat deze in conflict kan komen met een bestaande commando. kan ik dan geen commando gebruiken waar het woord uit of aan in zit?
  • BramBram Member
    @sjoemie1985 Dit komt waarschijnlijk door het woord cinema. Heb je al geprobeerd wat er gebeurd als je het spraakcommando zegt? Let er wel op dat als je je Homey in het Nederlands staat Homey soms Engelse woorden niet goed begrijpt.
  • oke, ik ga het proberen, ben vanavond pas weer thuis.
    Maar, hij lijkt ook op het woord aan een conflict te krijgen.
    Of hoef ik in de kolom Als van de flow geen aan neer te zetten en moet dat in de kolom EN?
  • BramBram Member
    @sjoemie1985 Wat probeer je precies aan of uit te zetten? De meeste apparaten ondersteunen namelijk standaard srpaakcommando's zoals "zet lampen aan/uit". Hier hoef je dus geen nieuwe spraakcommando's voor in te stellen
  • JaxcJaxc Member
    edited June 2018
    Het conflict zit niet in het commando 'aan' maar in het deel 'zithoek' en 'lampen' dit zijn commando's die homey uit zichzelf al kent ;)

    Als je dit toch gebruikt, ja dat kan gewoon, dan zal homey naast zijn eigen kennis, ook jou apparaten die jij toevoegt aan / uit zetten.
Sign In or Register to comment.