This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

INNR color RGBW-lampen langzaam laten wisselen van kleur / via Hue ? maar niet meer via Homey ?

Vandaag zijn eindelijk wat spulletjes binnen gekomen om te spelen, scene's bouwen en dergelijke is goed te doen.
en wel grappig, maar ik ben nog op zoek naar iets maar weet niet of dat kan in de homey of wat ik daar nog extra voor nodig heb ?

- langzaam wisselen van kleur, soort bijvoorbeeld in 1 uur alle kleuren langzaam voorbij laten komen
- knipperen als in de vorm van een alarm functie ? (aan / uit) of (rood / blauw) nu kan je dit wel doen in flow, maar dan moet je alles per seconden in voeren.

of kan je bovenstaande via een hue-bridge ? maar die bridge kan ik volgens mijn niet toevoegen in de Homey ? wel de HUE-lampen.

Comments

  • Je hebt de INNR RGBW direct gekoppeld aan Homey? Dan is het niet beschikbaar. Je kan wellicht de RGBW via de HUE bridge koppelen en dan op de bridge een scene maken of van bestaande gebruik maken. Echter ik heb dit niet getest. Maw maar een idee.
  • Ik heb nog geen bridge van HUE, maar kan je een dergelijke scène aanroepen via de homey of kan dat dan alleen via HUE.
    zou overigens ook geen probleem zijn, want een dergelijk iets gebruik je natuurlijk ook niet veel
  • Scènes zijn onderdeel van Hue bridge. Zonder bridge voor nu dus geen scènes  Mogelijk dat de Hue app (zonder bridge variant) later nog uitgebreid wordt met soortgelijke functionaliteit. 
  • jongbjjongbj Member
    Ok, bedankt, dit kan dus via een Scene op de Bridge. Ik heb de nieuwe app gedownload maar krijg nog niet voor elkaar om deze functie te programmeren als scene. Ook via google kom ik niet verder dan meerdere lampen dezelfde kleur geven. Er is wel een app die dit kan (Thorlight) maar die regelt het niet via scene op de bridge (en dat zou ik graag willen om Homey te laten aanroepen). 
  • Kun je aangeven welke app je precies op Homey gebruikt? Er zijn twee type Hue apps, een zonder en een met bridge. Bij die laatste kun je met een flowcard een scene starten. Met de eerste zul je per gewenste instelling een nieuwe flow kunnen maken en dan alle settings zelf per lamp configureren. 
  • jongbjjongbj Member
    edited June 2018
    Homey is besteld, en bijna onderweg. Ik heb wel al een Hue bridge en 4 Innr RGBW lampen er aan gekoppeld in 1 ruimte. 
    Qua app heb ik nu the Philip Hue app (versie 3.0), IFTTT en Thorlight. 
    Ik dacht een scene te maken waarbij de lampen door het hele kleuren spectrum lopen 
    Zoals de OP aangeeft
    - langzaam wisselen van kleur, soort bijvoorbeeld in 1 uur alle kleuren langzaam voorbij laten komen

    En die dan (als de Homey er is) m.b.t. de Homey te activeren (samen met wat andere dingen). 

    Wat me dus nog niet lukt is een scene te creëren die dat 'langzaam wisselen' doet. Als ik dat heb kan ik die aanroepen op de Homey. 
Sign In or Register to comment.