This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Fibaro rolluikschakelaar v2

goedemiddag beste forum leden

ik heb sinds 1-3-2018 een homey in huis ( kom van domoticz raspberry v2 af)
nu heb ik heb volgende probleem in kamer van mijn zoontje heb ik een rolluikschakelaar zitten en hab daar een fibaro rolluikschakelaar achter geplaatst deze zit in een hoekje achter zijn hoogslaper (lastige plek om steeds handmatig te schakelen) , op de muur naast de lichtschakelaar heb een popp switch geplaats en dit werkt super. alleen krijg ik dit niet in homey geprogrammeerd , homey ziet de rolluikschakelaar simpel weg niet.
zodra ik de wallswitch verwijder uit de rolluikschakelaar ziet Homey hem wel maar dan werkt de wallswitch niet meer.
weet iemad hoe ik dit probleem kan oplossen

m.vr.gr. Tony

Comments

  • Oy1974Oy1974 Member
    Zal misschien aan mij liggen, maar heb het 3 keer gelezen en het is me niet echt duidelijk wat je precies verteld.
  • Oy1974 said:
    Zal misschien aan mij liggen, maar heb het 3 keer gelezen en het is me niet echt duidelijk wat je precies verteld.
    Zal proberen het duidelijker uit te leggen .
    de orginele schakelaar zit in een hoek in de kamer  waar een hoogslaper van steigerhout in dezelfde hoek geschoven staat je kan dus niet makelijk de schakelaar bedienen ( je moet je in een aardig bocht wringen om die schakelaar te bedienen om het rolluik te laten zakken) nu heb ik achter de orginele schakelaar een fibaro rolluik schakelaar type 2 geplaatst ( zo staat het ook op de installatie tekening) naast de toegangs deur van die kamer zit een lichtschakelaar daar heb ik een popp draadloze schakelaar geplaatst die ingeleerd is op de fibaro rolluikschakelaar type 2 en dat werkt goed.
    nu wil ik dit bovenstaande ook met homey kunnnen aansturen maar dat gaat niet omdat homey de rolluikschakelaar niet ziet.
    de popp schakelaar ziet homey wel maar geeft daar de melding van dat dit een onbekend schakelaar is en daar kan homey niets mee.
    zoals het nu er naar uit ziet kan de fibaro rolluikschakelaar maar 1 zien als aansturing of de popp draadloze schakelaar ( e009303) of de homey de fibaro rolluikschakelaar fib-fgr222 kan dus niet door beide aangestuurd worden.

    hoop het zo wel duidelijk is
  • Oy1974Oy1974 Member
    edited May 2018
    Ah op die fiets. Is er een reden dat je een directe connectie tussen de popp en fibaro wilt? En waarom bijde niet via homey laten lopen? en doormiddel van flows alles bedienen.
  • Oy1974 said:
    Ah op die fiets. Is er een reden dat je een directe connectie tussen de popp en fibaro wilt? En waarom bijde niet via homey laten lopen?
    Dat heb ik geprobeerd maar homey zegt dat de popp draadloze schakelaar een onbekend aparaat is en kan er in homey dus niets mee
  • Oy1974Oy1974 Member
    tonybooij said:
    Oy1974 said:
    Ah op die fiets. Is er een reden dat je een directe connectie tussen de popp en fibaro wilt? En waarom bijde niet via homey laten lopen?
    Dat heb ik geprobeerd maar homey zegt dat de popp draadloze schakelaar een onbekend aparaat is en kan er in homey dus niets mee
    https://apps.athom.com/app/com.popp  als die er niet bij staat, kun je naar de ontwikkelaar een verzoek doen om hem toe te voegen.
  • Oy1974Oy1974 Member
    https://forum.athom.com/discussion/1801/app-z-wave-popp-devices-support-for-homey/p3

    Popp app topic on this forum, maybe there is some info for you
Sign In or Register to comment.