This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.
WiFi

Verbinding valt af en toe weg

Goedemorgen,

Af en toe wordt de WIFI verbinding bij de Homey verbroken. Waar het aan ligt weet ik niet, maar andere apparaten hebben hier geen last van (of zijn er minder gevoelig voor?). Probleem is echter dat de Homey hierna geen verbinding meer maakt met WIFI.
De flows functioneren dan wel nog normaal. Het lukt me alleen niet om de Homey via de app te benaderen.
Na een herstart van de Homey wordt de verbinding hersteld en gaat het weer een tijd goed.

Probleem doet zich de ene keer 2x per week voor en vervolgens een paar weken helemaal niet.

Ik vind dit met name vervelden als ik niet thuis ben en de homey wil benaderen. Zeker als ik binnenkort op vakantie ga.
Waar ik mee geholpen zou zijn is met een app/instelling waarmee de Homey op ingestelde tijden automatisch herstart wordt.
Zeg maar een soort service reboot....
Wie weet of er zo'n app voorhanden is. Of kan ik dit zelf instellen?

Dankjewel.


Tagged:

Comments

  • Zoek in de Appstore naar de Candy app. Dat is wat jij zoekt!
  • wilkelwilkel Member
    In de laatste 14 dagen (tijdens mijn vakantie in het buitenland) heeft de Homey ook bij mij  2x de internet-verbinding met verbroken. Voor  die tijd nooit last van gehad. Wat is er veranderd?
  • Ik heb er ook last van, maar ik heb het wifi breed. Ik heb mijn chromecast v2 nu ff afgesloten en mijn netwerk is stabiel en homey houd nu ook zijn verbinding.
  • wilkelwilkel Member
    Vandaag weer de internetverbinding verbroken. Ik heb de Homey nu al twee jaar en nooit een probleem met de verbinding gehad. Nu in iets meer dan 2 weken al 3 keer.
    Zo wordt het systeem wel onbetrouwbaar. (software 1.5.11 rc1)
  • PT2017PT2017 Member
    Ik ben dus niet de enige met het probleem....

    @Rocodamelshe Dankjewel. Ik ga de candy app eens proberen!
  • @wilkel

     Het probleem hoeft natuurlijk niet in Homey te zitten...
    Heb je ook een chromecast?  Of gebruik je unify access point met de laatste firmware? 
    Dat zijn twee vaker voorkomende  problemen.
     
  • wilkelwilkel Member
    @wilkel

     Het probleem hoeft natuurlijk niet in Homey te zitten...
    Heb je ook een chromecast?  Of gebruik je unify access point met de laatste firmware? 
    Dat zijn twee vaker voorkomende  problemen.
     
    Ik heb wel een chromecast. Deze gebruik ik ook al enkele jaren. Dat de homey al 3 keer de verbinding is kwijt geraakt is iets van de laatste weken. Op dit moment werkt hij nu een week probleemloos. 
  • Dat er problemen zijn/waren met de Chromecast en WIFI connecties is ook iets van de laatste paar weken. Houd het even in de gaten en als hij weer weg valt, probeer dan eens je Chromecast uit te zetten om te kijken of dat helpt.
  • PT2017PT2017 Member
    edited May 2018
    De eerste keer dat ik
    er last van had was in december van afgelopen jaar. Ik heb wel
    een chromecast, maar volgens mij heb ik die niet altijd ingeplugd op het moment dat de Homey geen verbinding kan krijgen. Ik zal er iig eens op gaan letten. 

    De candy app bevalt mij goed, en zorg ervoor dat (als het probleem
    zich weer voordoet) ik
    nooit langer als 12 uur mijn Homey niet kan benaderen. 

    Kan ik met een gerust gevoel op vakantie.  :)




  • 2Be2Be Member
     https://www.dutchcowboys.nl/technology/heb-je-een-chromecast-en-wifi-problemen-dat-is-geen-toeval

    Oplossing voor het probleem van de chromecast is dus een slimme stekker die via Homey de stroom af en toe van de chromecast afhaalt en laat herstarten.
  • wilkelwilkel Member


    De candy app bevalt mij goed, en zorg ervoor dat (als het probleem
    zich weer voordoet) ik
    nooit langer als 12 uur mijn Homey niet kan benaderen. 

    Kan ik met een gerust gevoel op vakantie.  :)




    Wat heb je dan in de flow staan?
  • PT2017PT2017 Member
    Ik laat de Homey op 2 tijdstippen herstarten: 
  • wilkelwilkel Member
    PT2017 said:
    Ik laat de Homey op 2 tijdstippen herstarten: 
    Dank je!!
Sign In or Register to comment.