This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Welke module achter de pulse schakelaar(s)

Beste Homeys,

Ik zit even in twijfel en heb jullie raad nodig. Op dit moment heb ik 2 hue spotjes in het plafond zitten (aangesloten op L/N). Nu heb ik een dubbele pulse schakelaars (ook gevoed met L/N). Welke FIBARO/QUBINO module moet ik aanschaffen voor het schakelen van de HUE spots middels flow(s).

Onderstaande de HIGHTECH tekening.



Bedankt voor de hulp.

Comments

  • EternityEternity Member
    edited May 2018
    Hmm.. als ik de spanning van mijn Hue lightstrips en bulbs (de E27 kleur)  haal en daarna er weer op zet, gaat de strip/lamp naar 100% wit. Dat wil je waarschijnlijk niet. Weet niet hoe dat zit met spotjes.

    Zelf laat ik permanent spanning op de Hue's staan en schakel ze via Homey en een flow (of een Philips living colour remote).

    Ik heb zelf flows gemaakt die ik gebruikt met een Fibaro FGS-222. Hiermee kan ik door te drukken op de pulsschakelaar verschillende scenes aanroepen. Kijk hier naar mijn oplossing: (klik)
  • Eternity said:
    Hmm.. als ik de spanning van mijn Hue lightstrips en bulbs (de E27 kleur)  haal en daarna er weer op zet, gaat de strip/lamp naar 100% wit. Dat wil je waarschijnlijk niet.
    Volgens mij zegt hij:

    Sjalabert said:

    Op dit moment heb ik 2 hue spotjes in het plafond zitten (aangesloten op L/N).
    Dus dat de stroom er af gaat is onwaarschijnlijk.
    Dubbele pulsdrukker heeft hij al dus alleen nog maar een dubbele schakelaar er achter.
    En dan zijn we gelijk terug bij zijn vraag.
    Ik gebruik Fibaro double switch. Kan je flows aan hangen om je Hue lampen te sturen.
  • Oh, ze blijven inderdaad onder spanning staan. Gelukkig ;-)
    Daar las ik overheen @Rocodamelshe . Goed gezien!

    Nou, dan kun je alle kanten op met (o.a.) een Fibaro relay 222 of 223. De dubbel is even duur als de enkel, dus ik zou je adviseren sowieso de dubbele versie te overwegen. De 222 gebruik ik, zoals je uit mijn andere post leest, zelf.  Met 1 knop kan ik verschillende Hue scenes oproepen. De andere pulsdrukker kun je dan voor een andere opdracht/flow gebruiken.


  • SjalabertSjalabert Member
    edited May 2018

    Heren (en of Dames),

    Dankjullie wel voor de bevestiging en antwoorden. @eternity Thx voor de link, weer wat geleerd.

    HOMEY4LIFE

    ;)

    Weer een paar EURO lichter :)

Sign In or Register to comment.