This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

volunteer firefighte

2

Comments

  • Dat probleem deed zich voor door een storing aan de serverkant gisteren. Normaal zou dat niet moeten gebeuren. Ik zal een aanpassing doen waardoor het ook in de toekomst niet meer kan gebeuren, maar als het goed is gebeurt het op dit moment ook niet meer.

    Als het toch gebeurt hoor ik graag welke zoekinstellingen je gebruikt, dan kan ik uitzoeken wat er aan de hand is.
  • Ik had er ook last van, heb 'm maar uitgezet aangezien ik nog geen tijd heb gehad om het uit te zoeken.
    Wat me wel op viel is dat het probleem zich voordeed na een reboot van homey (als het zich voor deed, dat was nl ook niet altijd het geval).
    Mogelijk dat het iets te maken had met de tijd van homey die na een upgrade/reboot nog niet goed gesynced was ?
    Nja, laten we hopen dat het een storing aan de server kant was.
    Ik zoek/zocht overigens op een capcode.
  • Bij mij is het opgelost. Trouwens ideaal. Mijn tijd naar de kazerne in de nacht is met 20 seconden verminderd. Geen lampen meer aan zetten en dan weer uit  B)
  • 0burner0 said:
    Bij mij is het opgelost. Trouwens ideaal. Mijn tijd naar de kazerne in de nacht is met 20 seconden verminderd. Geen lampen meer aan zetten en dan weer uit  B)
    Kijk, daar doe je het allemaal voor :smile: 
  • Het thuisfront is er ook blij mee, alleen waar ze dan weer minder blij van worden is als er vanaf 03:45 snachts 2x per minuut een oude melding te horen krijgen :/  
    kan je er voor zorgen dat dat niet meer voor kan komen ?
    alvast bedankt!
  • Kan ik. Sterker nog, dat is vanmorgen meteen aangepast nadat ik zelf thuis wat klachten kreeg ;-)


  • Top, bedankt (ook namens het thuisfront ;-))
  • Kan ik. Sterker nog, dat is vanmorgen meteen aangepast nadat ik zelf thuis wat klachten kreeg ;-)


    whaha,  ik had het ook,  maar blijft een top app hoor   :)
  • ldjldj Member
    Is het mogelijk om een spraakgestuurde flow te gebruiken welke de laatste melding op verzoek voorleest?

    Het zou handig zijn indien als ik thuis een sirene hoor ik aan homey zou kunnen vragen:"wat is er aan de hand? " en Homey dan de (1 of 2) laatste meldingen voorleest.
  • ik heb het zo gedaan.    in 2 flows
  • ldjldj Member
    Perfect, dank je. Weer wat geleerd.
  • Mooie oplossing inderdaad. Zo had ik het zelf nog niet verzonnen, maar dit werkt prima!
  • @GabriVanLee       hoi Gabri.
    Ik wil je melden dat de app niet meer werkt.      Dat wil zeggen;   de app werkt misschien nog wel, maar ik denk dat de gegevens niet meer binnen komen.
    overigens heb ik hetzelfde probleem met de app uit de androidstore.
  • Er is helaas inderdaad een flinke storing, inmiddels al zo'n 36 uur. Het VMware platform waar een aantal van onze servers op draaien is gedeeltelijk gecrasht. Dat wordt hersteld, alleen is het (blijkbaar) zo enorm veel data dat het fysiek terugzetten van de backups daarvan erg veel tijd kost.
  • Er is helaas inderdaad een flinke storing, inmiddels al zo'n 36 uur. Het VMware platform waar een aantal van onze servers op draaien is gedeeltelijk gecrasht. Dat wordt hersteld, alleen is het (blijkbaar) zo enorm veel data dat het fysiek terugzetten van de backups daarvan erg veel tijd kost.
    Bedankt voor je reactie.
    Ik wacht geduldig af.  Succes met het herstel
  • Inmiddels is het platform waarop onze server draait weer hersteld en zouden zich geen problemen meer moeten voordoen.
  • Had het gister door dat jullie druk bezig waren, hoorde wat oude alarmeringen voorbij komen. Thnx weer voor de genomen moeite!
  • Roy84Roy84 Member
    I'm the developer of AlarmeringDroid.nl so I have access to it's internal API.

    The site itself uses a basic P2000 (PDW) scanner and "some" database intelligence to do geolocation and categorisation of messages. It will therefore always take a couple of seconds before the message, received in realtime, is visible on the site and for it's API.


    Can you tell me how to put my capcodes in Homey?
    I want to turn my lights on and open the door at night,   

    Thanx a lot!
  • Hey, ik kwam dit draadje toevallig tegen. Is er wellicht ooit nog op verder geborduurd m.b.t. de samenwerking met Brandweerrooster? Ik ben ook vrijwilliger en ben wel benieuwd naar de mogelijkheden
  • Aangezien dit voornamelijk over een nederlandse app gaat en er voornamelijk nederlands gesproken word in dit topic heb ik het verplaatst naar de nederlandse afdeling.
  • Roy84 said:
    I'm the developer of AlarmeringDroid.nl so I have access to it's internal API.

    The site itself uses a basic P2000 (PDW) scanner and "some" database intelligence to do geolocation and categorisation of messages. It will therefore always take a couple of seconds before the message, received in realtime, is visible on the site and for it's API.


    Can you tell me how to put my capcodes in Homey?
    I want to turn my lights on and open the door at night,   

    Thanx a lot!
    Beetje late reactie, maar: als je naar AlarmeringDroid gaat in de settings, zie je als eerste een capcode invoerveld. Daar kun je meerdere capcodes in zetten, gescheiden door puntkomma's.
  • @WathLamers

    Hoe heb je bij je voorbeeld flow over laatste melding de tag kunnen plaatsen ? Ik krijg de tags van AlarmeringsDroid niet zichtbaar bij tags  :(
  • @homdom Wat wil je precies bereiken?

    Als er een nieuwe melding komt dat homey dat zegt?

    Of wil je de laatste melding horen als je thuis komt?
    Zo ja dan moet je eerst de melding opslaan als text.
    Dus wanneer er een nieuwe melding is  dan  zet tekst  Melding (met de tag TEKST van alarmeringdroid met eventueel tijd)
    Nu heb je de laatse alarmering opgeslagen als plain tekst in homey.

    Vervolgens maak je een trigger, bijvoorbeeld HOMDOM kwam thuis dan  ZEG IETS Melding.

    Als je dit werkende hebt kan je ook nog variabele maken om ervoor te zorgen dat je alleen een melding hoort als er iets is gebeurt terwijl je weg was. En dus niet alleen de melding hoort die eerder die week al is geweest, en er nog niets nieuws is gebeurt.

  • Okay daar zit de truc. Ik meende dat de laatste melding die er geweest was vanuit de P2000 DB gehaald werd. 
    Daar is mijn denkfout  :)

    Moet de melding eerst opslaan  <span>:blush:</span> 
    Dank ga er mee aan de slag

    Mijn doel is om de laatste melding te benoemen als ik thuis kom. Althans als ik de woning verlaat en de wederhelft thuis komt dat ze netjes verteld krijgt waarom er niemand is <span>:smile:</span>
  • @Homdom ;  zo heb ik het gedaan
  • HomdomHomdom Member
    edited April 2018
    @WathLamers
    Dankje, ga er mee aan de slag

    En gelukt, heb alleen beter logic gebruikt voor het opslaan van de melding.
  • Succes

    Homdom said:
    @WathLamers
    Dankje, ga er mee aan de slag

  • @GabriVanLee

    Be je nog voornemens om de app te gaan uitbreiden? Zou het wel mooi vinden als je meerdere selecties zou kunnen maken.

    Bij voorbeeld als ik thuis ben dan mogen best alle meldingen uit de regio binnen komen. Maar is de wederhelft thuis zouden alleen de meldingen van de eigen kazerne wenselijk zijn. Kan ze rekening houden met het eten koken dat ik later thuis kom :) 

    Of zie ik iets over het hoofd dat dit al kan ?
  • rpbrasrpbras Member
    @GabriVanLee

    Ik heb een aantal capcodes ingevuld waarop homey getriggered moet worden. Hij neemt alle lifeliner meldingen echter ook mee. Hoe kan ik dat uitschakelen?

    alvast bedankt voor je reactie.
Sign In or Register to comment.