This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.
CommunityApp SDK2 NL

Hoe gebruik jij de Magister app?

gruijter_devgruijter_dev Member
edited April 2018 in Nederlands
Omdat Magister een systeem is voor Nederlandse middelbare scholen start ik hier in het Nederlands een nieuwe discussie. Voor Engelstalige discusie, ga naar het officiele app forum: https://forum.athom.com/discussion/1716

Ik ben bezig met de enorme klus om de Magister app te updaten naar sdk2. Dat is nodig om de app ook nog te laten werken in toekomstige Homey firmware versies. Verder wil ik de stabiliteit verbeteren, en doe ik opnieuw een poging om ouders met hun eigen login te laten werken. Heb vooral geduld, want dit kost vele, vele weekenden...

Om prioriteiten te bepalen, en om eventuele functies toe te voegen, zou ik graag willen weten hoe je de app nu gebruikt, en welke nieuwe functies je leven nog makkelijker zouden maken.

Ik kan niet wachten op jullie voorbeelden!  :wink:
Tagged:

Comments

  • Hallo,

    Wij hebben twee kinderen die Magister gebruiken. Belangrijkste functies die wij (dagelijks) gebruiken zijn: 
    • Nieuwe cijfers via email en pushnotificaties versturen
    • Roosterwijzigingen via push notificatie en email versturen
    • Homey roept als het rooster gewijzigd is.
    Dat zijn de belangrijkste functies en ik mis eigenlijk niet direct iets.

    Gr. Remco
  • Fijn dat je de App blijft onderhouden !

    Homey geeft via een push bericht en spraak een seintje als er een nieuw cijfer is en indien het rooster wijzigt.
  • Leuk!

    Ikzelf gebruik het naast het melden van roosterwijzigingen en nieuwe cijfers ook voor het aangeven welk huiswerk mijn zoon heeft (na het 8 uur journaal, zodat hij nog net even wat kan doen als hij wat 'vergeten' is LOL ). Ook als hij de volgende dag een toets heeft zegt Homey dat:


  • En deze gebruik ik om het uitvallen van een les te melden, waarbij Homey zegt hoe laat de lesdag begint, en hoe laat hij is afgelopen.


  • Voorheen voor 2 kinderen, maar sinds dit schooljaar nog maar voor 1 kind gebruikt (volgend jaar nog 1 jaar en dan is het einde middelbare school en ook einde magister voor ons).

    Hier wordt het ook vooral gebruikt door een push bericht en via spraak een seintje te krijgen als er een nieuw cijfer is en indien het rooster wijzigt. 

    Heel soms gebeurt er 'iets' waardoor Homey alle punten als nieuw ziet. Want dan worden alle punten van het hele jaar door de huiskamer geroepen ;). En dat zijn er best veel. Ik weet niet of dat in de app fout gaat of dat het aan iets op school ligt. 
  • Ik gebruik de app niet omdat hij al maanden de foutmelding: {"fouttype":"OnvoldoendePrivileges","omschrijving":null} geeft. Op de één of andere manier gaat er iets niet goed. Meer gebruikers melden deze problemen maar volgens mij is er nog geen oplossing voor. Zonde want de app was voor de update al erg leuk.
  • gruijter_devgruijter_dev Member
    edited April 2018
    @browser Ik heb enige hoop dat deze foutmelding wordt opgelost in de nieuwe versie die ik aan het bouwen ben. Maar een aanzienlijk probleem daarbij is dat de oorspronkelijke ontwikkelaar van de Magister API een jaar geleden gestopt is met het onderhouden van de API. Ik zal je wel benaderen om wat te testen tzt :wink:
  • Esmiranda said:


    Heel soms gebeurt er 'iets' waardoor Homey alle punten als nieuw ziet. Want dan worden alle punten van het hele jaar door de huiskamer geroepen ;). En dat zijn er best veel. Ik weet niet of dat in de app fout gaat of dat het aan iets op school ligt. 
    @gruijter_dev
    Dit gebeurde bij ons ook een aantal maal, waardoor wij de betreffende flows nu helaas maar hebben uitgezet. Dus mocht je die bug eruit zou kunnen halen zou het top zijn (gesteld dat het aan de Homey/app kant zit, denk het wel want anders zou hij neem ik aan in de Magister app ook alle cijfers als nieuw labelen?). 

    Heel fijn ook dat je hem overneemttop! Wij gebruiken de app voornamelijk voor het doorgeven van de nieuwe cijfers en de lesuitval. En missen eigenlijk niets qua functionaliteit. 
  • @browser Ik heb enige hoop dat deze foutmelding wordt opgelost in de nieuwe versie die ik aan het bouwen ben. Maar een aanzienlijk probleem daarbij is dat de oorspronkelijke ontwikkelaar van de Magister API een jaar geleden gestopt is met het onderhouden van de API. Ik zal je wel benaderen om wat te testen tzt :wink:
    Net met hulp van @browser kunnen bevestigen dat de login in de nieuwe versie gaat werken voor hem. B)
  • Of deze dan. Oma trakteert op Pizza als mijn zoon een 10 heeft gescoord. Ze weet het nog eerder dan hijzelf  :p


  • Ik heb een eerste alfa versie 3 op github gezet.



    Wat werkt:
    Toevoegen van een leerling met zijn/haar eigen login
    Toevoegen van een leerling/kind met ouder login
    Toevoegen van meer kinderen op dezelfde school met ouder login
    Insights logging van cijfers
    Nieuw cijfer tigger flowcard
    Zeg nieuwe cijfers flowcard

    De nieuwe ouder login werkt stabiel volgens mijn eigen testen!

    Wat nog niet werkt:
    Alle andere flowcards :(

    @browser @Esmiranda @Julian
    Als je hem eens wilt proberen, dan kun je hem hier vinden:
    https://github.com/gruijter/com.gruijter.magister/

    Je kunt hem naast de versie 2 Magister installeren in Homey, maar het kost natuurlijk wel extra geheugen :)
  • Wat een bevalling!

    Ik heb de app V3 van grond af aan herschreven.

    * Sterk(?) verbeterde stabiliteit > Hij is nu in beta test  :)
    * Leerlingen zijn weer een device geworden, met als belangrijkste voordeel dat er nu een mobile card beschikbaar is per leerling met basis gegevens (zie afbeelding hierboven)
    * Extra devicecard toegevoegd voor spijbelen (zal toch niet... :( )
    * Login als ouder werkt eindelijk goed
     * Verversen van info nu 1x per uur (was 1x per 2 uur)

    Als je hem eens wilt proberen, dan kun je hem hier vinden:
    https://github.com/gruijter/com.gruijter.magister/

    Je kunt hem naast de versie 2 Magister installeren in Homey, maar het kost natuurlijk wel extra geheugen 

    Binnenkort zal ik hem beschikbaar maken als beta in de Homey appstore, maar dan kun je hem niet meer naast de huidige app V2 installeren.
  • Er zijn een aantal mensen die de beta versie 3.0.1 van de Magister app hebben gebruikt de afgelopen maanden. Voor mijzelf werkte het goed, en zeer stabiel. Graag hoor ik van jullie wat je ervaringen zijn hiermee. Moet er nog wat verbeterd worden voordat het nieuwe schooljaar begint?
  • hai
    even een vraag over dat magister via je browser kan ik inloggen op dat magister met de link die mij is gegeven dat werkt prima
    nu heb ik magister geinstalleerd in homey en probeer een device te maken en daar kan je dus de school invoeren maar wat moet daar precies staan want als ik de link daar invoer komt hij met no matching schools found
  • gruijter_devgruijter_dev Member
    edited August 2018
    Je moet daar de schoolnaam invullen, dus geen link. Bijv. Wellantcollege. Wat is de link van de school die je hebt?
Sign In or Register to comment.