This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Na update 1.5.8 werken Fibaro devices niet meer

FredHFredH Member
edited March 2018 in Nederlands

Na de update 1.5.8 doen de devices van Fibaro het niet meer, multisensors V1 en V2 reageren niet meer en tussen stekkers geven de verkeerde waardes door en ook niet meer alle waardes dan voorheen, geprobeerd tussenstekker opnieuw toe te voegen maar zelfs dat gaat niet meer, en de tijd liep ook 1 uur verkeerd.

De devices van Neo Coolcam en Remotec werken wel nog dus mijn z-wave netwerk moet dan in orde zijn.

Mijn ZigBee werkt ook heel goed dus het probleem zit dus bij Fibaro maar waar app of iets anders?

Hoe krijg ik de devices van Fibaro weer aan de praat, PTP nog niet geprobeerd.


Comments

  • Zojuist een Fibaro Wall Plug gekocht en toegevoegd, deze lijkt gewoon te werken met de homey met update 1.5.8
  • En hoe ging de PTP Fred?
  • FredHFredH Member

    PTP werk niet dus ik kan de wall plugs niet meer toevoegen aan homey, de motionsensors V2 dus z-wave+ werken voor een korte tijd en stoppen dan ook weer, de oude motionsensors V1 z-wave werken wel gewoon weer.

    Dus ik denk dat het problem alleen bij de V2 dus z-wave+ ligt.


  • Dat denk ik niet. Ik zie hetzelfde gebeuren met V1. Ik zie veel signalen dat het niet goed gaat met Fibaro (Z-Wave) icm 1.5.8. 
  • FredHFredH Member

    ik ben nog ergens achter gekomen als ik dus een neo coolcam plug er uit haal en weer opnieuw wil toevoegen in homey dit dus ook niet lukt.

    Eergisteren zag zijn ZigBee network en nog mooi uit maar nu dus niet meer.

    Wat gebeurd er als je in homey je z-wave reset of je ZigBee moet je dan alle devices opnieuw toevoegen.  

  • Gaan we dit steeds in 2 topics blijven doen?
  • FredHFredH Member

    Als dat niet mag doet ik dat niet meer, ik dacht dit is voor de nederlanders en die andere voor de algemene in het engels.

    In iedergeval sorry daarvoor, maar ik wil gewoon snel een oplossing hebben van athom, ik durf nu niks meer te ontkoppelen want ik krijg het ook niet meer gekoppeld aan homey dus zometeen heb ik niks meer.

    kan ik terug naar de oude versie en op mijn vraag als ik een reset doe van mijn z-wave of ZigBee network moet ik dan weer alle modules aan homey koppelen en werkt dat dan ook wel? of kan ik dan ook weer niks aan homey koppelen, dus mijn angst is gewoon dat zometeen echt niks meer werkt en wat dan?

  • FredH said:

    Als dat niet mag doet ik dat niet meer, ik dacht dit is voor de nederlanders en die andere voor de algemene in het engels.

    In iedergeval sorry daarvoor, maar ik wil gewoon snel een oplossing hebben van athom, ik durf nu niks meer te ontkoppelen want ik krijg het ook niet meer gekoppeld aan homey dus zometeen heb ik niks meer.

    kan ik terug naar de oude versie en op mijn vraag als ik een reset doe van mijn z-wave of ZigBee network moet ik dan weer alle modules aan homey koppelen en werkt dat dan ook wel? of kan ik dan ook weer niks aan homey koppelen, dus mijn angst is gewoon dat zometeen echt niks meer werkt en wat dan?

    Dit is alleen een community forum waar geen officieel support van Athom is. Als je dat wilt moet je een mail sturen aan support of een issue openen op Github. Het is niet de bedoeling inderdaad om overal dezelfde post te posten en meerdere topics aan te maken. 

    Wat betreft je vraag, nee je kan niet terug naar een eerdere versie dan 1.5.8, als je problemen hebt moet je dit melden bij Athom zodat zij ernaar kunnen kijken. Bij een reset zul je alles opnieuw moeten koppelen
  • FredHFredH Member
    Dank je wel voor je snelle antwoord, ik zal geen meerdere topics meer openen, ik zal dan toch maar moeten overwegen om een reset te doen an alles opnieuw koppelen.
  • RuurdRuurd Member
    edited April 2018
    Klopt , heb ook ineens een probleem met Fibaro multi sensors. Ik heb er meerdere maar kan soms niet eens een multisensor toevoegen.  Na update Homey? Wie oh wie weet een oplossing?


  • lubbertkramerlubbertkramer Member
    edited April 2018
    Ruurd said:
    Klopt , heb ook ineens een probleem met Fibaro multi sensors. Ik heb er meerdere maar kan soms niet eens een multisensor toevoegen.  Na update Homey? Wie oh wie weet een oplossing?


    Athom heeft vrijdag een blog gepubliceerd waarin zij aangeven dat al vanaf 15 zwave apparaten problem ontstaan en dat zij op de hoogte zijn van de problemen. Zie hier de blog->  https://blog.athom.com/behind-magic-march-2018/

     Check voor de rest github voor issues en daar kun je dan een comment plaatsen met je logcode waardoor Athom meer informatie krijgt voor het probleem 
  • Ja kan het bevestigen homey 1.5.9 en Fibaro gaat niet lekker samen,krijg hier een motion sensor iet meer weg,constant in alarm en tamper maar homey herkent de node maar weigert te verwijderen want hij zou niet in het zwave network zitten,haha rare jongens die japanners
  • satbopper said:
    Ja kan het bevestigen homey 1.5.9 en Fibaro gaat niet lekker samen,krijg hier een motion sensor iet meer weg,constant in alarm en tamper
    Ik heb dit zelf gehad toen ik op vakantie was. Vervelend om het dan op te lossen. Flow moeten uitschakelen vanaf vakantie adres. Bij thuiskomst bleek de batterij te leeg te zijn. Na het vervangen bleek de sensor week goed te werken.

    Ondanks de waarde van de accu in Homey wel goed was. Jammer dat dit niet betrouwbaar is, zou dit wel betrouwbaar zijn kun je een nieuwe batterij er in stoppen voor vertrek :) 
Sign In or Register to comment.