This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Hoe kan ik de tag 'Set volume' van een Chromecast audio veranderen?

Hi,
Wat ik wil is een numerieke waarde kunnen aanpassen van het volume van de Chromecast audio.

Dan kan ik van allerlei dingen doen met dat nummertje (input van allerlei devices er bij optellen of aftrekken, of tijd op de dag) en daarna dat getal invullen als het volume van de chromecast.

Maar hoe doe ik dat?
Als ik in een flow de chromecast van de linkerkolom naar de '...dan' kolom sleep en 'Zet volume' selecteer krijg ik een slider. Die slider kan ik niet invullen met een getal. (Ook staat die slider trouwens dan bijvoorbeeld op 50%, terwijl de pulldown menu van de 'Tags' bij 'Set volume' 0.23 vermeldt.)

Kun je dan die 'Set volume' uit de Tags pulldown lijst, daar dan een ander getal invullen? Maar hoe doe je dat?

Comments

  • Maak een nieuwe tag (variabele) bijvoorbeeld nieuwCCVolume en geef die een berekende waarde tussen 0 en 1. 
    Maak en flow die alsdeze tag wijzigt het volume van je cc wordt ingesteld. Sleep die tag op de slider.
    Niet exact zo getest maar zou  moeten werken.
  • 2mv2mv Member
    Krijg nou wat. Je kunt een tag op een slider droppen? Hier ga ik eens mee verder sleurenenpleuren.
    Was ik zelf echt nooit op gekomen. Bedankt.
  • 2mv2mv Member
    Mmm. Als ik een tag met de waarde 0.46 op de slider sleep (ik zie dus de tag op de slider zitten, ziet er keurig uit), krijg ik als ik het test een error "missing_listener".
    Als ik een tag met de waarde 70 op de slider sleep en ik test het, gebeurt er gewoon niks. Geen volume verandering en geen error.
    Een tip is welkom?
  • Is dat de volume slider van je chromecast? Het lijkt op een melding als de chromecast offline is of de app gecrashed is.
    Verder moet de tag uiteraard numeriek  zijn.

  • 2mv2mv Member
    Ja, de slider van de chromecast audio:


    Ik heb de chromecast app opnieuw geïnstalleerd, geherstart en heb homey een reboot gegeven.

    Als ik bij 'apparaten' ga kijken zie ik:

    Als ik aan die slider trek verandert het geluid mee. Dat werkt dus. De next en previous, play en pause werken niet.

    Verder als ik in een flow het volume met de slider ergens naar toe trek, doet het in een flow helemaal niks. Ook geen foutmelding. Maar dus ook geen volume verandering.

    Als er een tip beschikbaar is die ik kan natrekken dan houd ik mij aanbevolen.
  • had geen Chromecast Audio hier, maar voor mij werkt het met zowel speaker van Homey, een ChromeCast compatibel en een normale Chromecast.
    De slider in de Flow werkt NIET direct, alleen als je test. dat klopt.  
    Als ik Flow 1 test en de Tag aanpas, start Flow 2 en zie  ik in een ander browser scherm de slider in Apparaten  verschuiven.
  • 2mv2mv Member
    Ik bedoel natuurlijk als ik op 'test' druk om een flow te testen, of als ik een of andere trigger gebruik.
    Dan gebeurt er helemaal niets (het volume verandert niet) en soms krijg ik er dan een rode driehoek bij te staan die meldt: 'missing_listener'. Overigens gebruik ik de tags pulldown lijst ervoor om te kijken wat de waarden veranderen. En ik hoor het ook gewoon, het geluid gaat harder, of niet.

    Ik moet ook ergens een normale chromecast hebben liggen hoewel ik die nu niet kan vinden. Niet dat dan het probleem weg is met de chromecast audio, maar wellicht vernauwd het het gebied waar het probleem zich bevind.
    Ik meld me weer als ik een update heb.
  • Probeer het even met het volume van Homey of zo, 
    zou gewoon moeten werken. ik heb alleen even geen ChromeCast Audio online en beide andere ChomeCasts doen het hiermee wel:


  • 2mv2mv Member
    Geprobeerd met het master volume van Homey, dat werkt gewoon zoals jij beschrijft en onze verwachting. Maar bij de chromecast audio doet het dit niet.
  • 2mv2mv Member
    Zo. De chromecast audio gereset en opnieuw ingesteld. In homey chromecast app verwijderd, opnieuw geïnstalleerd en het apparaat toegevoegd. 
    Daarna een flow gemaakt met de chromecast kaart: 'Zet het volume op'. 
    Test de flow en dan komt de error 'missing _listerer'. En het volume verandert niet.

    Goed, zover waren we al in de voorgaande posts.

    Maar nu, als ik die kaart verander naar 'dempen' dan test de flow wel goed. (het dempt)
    Als ik de kaart verander naar 'ontdempen' dan test de flow ook goed. (het ontdempt)
    En als ik dan diezelfde kaart verander in 'Zet het volume op' met een tag op de slider, dan test de flow ook goed! (het volume verandert)

    Bizar gedrag van die chromecast app in combinatie met een chromecast audio.

    Heeft het zin dat ik dit ergens meld? (naast hierzo)
  • 2mv said:


    Heeft het zin dat ik dit ergens meld? (naast hierzo)
    Hier zou een goed adres zijn om dit te melden.
Sign In or Register to comment.