This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.
Closed

Variabelen

Hoi!
Ik probeer om mijn homey door middel van variabelen taken uit te laten voeren. Als ik televisie tegen de homey zeg, dan moet hij de variabele boolean true/false maken afhankelijk van wat de status al was. Dit lukt prima.

Nu heb ik eronder een flow aangemaakt die zou moeten beginnen als de variabele aanpast. Dat doet hij dus niet. Iemand enig idee?

Comments

  • BluesBlues Member
    Deze moet de tv aan/uit zetten:

    Dit is het spraakcommando:

    Het spraakcommmando werkt naar behoren
  • BluesBlues Member
    Met better logic opgelost. 

    Fixed :)
  • Waarom werkte hij niet? Dat rode kruis bij de and? Dus op dat moment dat je teste was de variabele niet waar. Maar dat moet ook met Homey' s logica gewoon werken!
  • BluesBlues Member
    Waarom werkte hij niet? Dat rode kruis bij de and? Dus op dat moment dat je teste was de variabele niet waar. Maar dat moet ook met Homey' s logica gewoon werken!
    Zoals ik aangeef, dat traject werkte. De variabele werd aangepast. Het spraakcommando werd niet afgetrapt. 

    Waarom het niet werkte? Geen flauw idee.
    Waarom het nu wel werkt? Better Logic
  • Blues said:
    Waarom werkte hij niet? Dat rode kruis bij de and? Dus op dat moment dat je teste was de variabele niet waar. Maar dat moet ook met Homey' s logica gewoon werken!
    Zoals ik aangeef, dat traject werkte. De variabele werd aangepast. Het spraakcommando werd niet afgetrapt. 

    Waarom het niet werkte? Geen flauw idee.
    Waarom het nu wel werkt? Better Logic
    Het kan volgens mij niet zijn dat voor zo'n eenvoudige flow  Better Logic de oplossing is.
    Waarschijnlijk als je hem opnieuw bouwt doet hij het wel.
    Mocht je echt iets onverwachts tegen komen zou je een github issue kunnen maken zodat Athom het kan oplossen.
  • RocodamelsheRocodamelshe Member
    edited March 2018
    Blues said:

    Waarom het niet werkte? Geen flauw idee.
    Omdat je in je tweede flow een tag gebruikt die Homey waarschijnlijk niet uit kan spreken. Ik weet niet precies waar die tag van is maar zal best niet werken.

    Blues said:

    Waarom het nu wel werkt? Better Logic
    Omdat je nu waarschijnlijk andere variables gemaakt hebt die tags gebruiken die wel kunnen?

    Ik laat deze nog even staan. Misschien wil je nog uitleggen ( voor mensen die meelezen en er misschien iets van op kunnen steken) wat er precies verkeerd ging en hoe je het opgelost hebt?
    Mocht dat niet zo zijn beschouw ik deze als opgelost en gaat hij op slot.
    Als je hier vragen over hebt doet dat dan in een PB naar mij of naar een andere moderator.
  • BluesBlues Member
    Het kan volgens mij niet zijn dat voor zo'n eenvoudige flow  Better Logic de oplossing is.
    Waarschijnlijk als je hem opnieuw bouwt doet hij het wel. 
    Mocht je echt iets onverwachts tegen komen zou je een github issue kunnen maken zodat Athom het kan oplossen.
    Nee, zonder gekheid. Opnieuw bouwen deed niet meewerken.

    Blues said:

    Waarom het niet werkte? Geen flauw idee.
    Omdat je in je tweede flow een tag gebruikt die Homey waarschijnlijk niet uit kan spreken. Ik weet niet precies waar die tag van is maar zal best niet werken.

    Blues said:

    Waarom het nu wel werkt? Better Logic
    Omdat je nu waarschijnlijk andere variables gemaakt hebt die tags gebruiken die wel kunnen?

    Ik laat deze nog even staan. Misschien wil je nog uitleggen ( voor mensen die meelezen en er misschien iets van op kunnen steken) wat er precies verkeerd ging en hoe je het opgelost hebt?
    Mocht dat niet zo zijn beschouw ik deze als opgelost en gaat hij op slot.
    Als je hier vragen over hebt doet dat dan in een PB naar mij of naar een andere moderator.
    Dan mag jij mij vertellen welke tag je bedoelde. Want de tags heten nog precies hetzelfde. Geen enkel probleem. Zoals eerder gezegd, die flow werkte perfect, de variabele werd keurig op true en/of false gezet. 
    Wat niet werkte, was de "Een variabele is veranderd". Deze startte niet en er gebeurde vervolgens niets meer. 

    Vermoeden: Ik heb hem getypt zonder daarna het dropdown menu te gebruiken. Lijkt alsof logica dit niet accepteert en better logic wel. Dit niet met dezelfde flows nog eens getest.

    En ja, hij kan dus op slot.
This discussion has been closed.