This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

draaiende flows stoppen ... of zo

Hallo
Ik heb een aantal flows die het licht met een PIR sensor aanzetten boven de werkbank, echter gaan de lichten dan op een geprogrammeerde tijd weer uit. Ik heb aan de wand een kaku schakelaar die ook gekoppeld is aan het werkbank licht. Heeft iemand een tip/idee hoe ik er nu voor kan zorgen dat, wanneer ik wil dat het ligt langer aan is de senor niet elke keer de countdown start ?? 

Comments

  • Gewoon een variable toevoegen of de kaart gebruiken dat als de lamp aan is er niets hoeft te gebeuren maar gewoon aan moet blijven :) 
  • Zorg er voor dat je countdown pas gaat lopen als er geen beweging meer is. Nu heb je bij iedere beweging een countdown die gaat lopen.
  • RonnORonnO Member
    edited March 2018
    Misschien denk ik wat te simpel, maar wat zijn precies de nadelen van de volgende oplossing?

    - In bovenstaande stappen van Ype zou ik de eerste stap ook zo maken. (Die "Set boolean variable" zal ongetwijfeld te verklaren zijn ivm andere flows?)
    - In de middelste stap zou ik de flow meteen uitschakelen. Dat zorgt inderdaad voor veel countdowns.
    - In de laatste stap zou ik dit doen: ALS zandloper werkbank = leeg EN bewegingsmelder bijkeuken is uit DAN zet lamp bijkeuken uit ANDERS draai zandloper werkbank om met 150 seconden.
Sign In or Register to comment.