This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Rookmelder

welke rookmelder kun je op Homey aansluiten? Moet voor de nieuwe woning nu een beslissing maken. 

Comments

  • Fibaro bijvoorbeeld. Maar kan draadloos dus geen haast?
  • zou zeker voor de fibaro gaan, versie 2 zwplus
  • mruitermruiter Member
    Fibaro inderdaad. Klein en zien er geweldig uit
  • Als je wat meer budget hebt... Nest Protect
    Rookmelder, ook CO. Ben erg tevreden. Heb er 3 in huis hangen.
    Heb zelf batterij versies, ze zijn er ook met vaste voeding (bouwbesluit)
  • Ik heb zelf 4 Fibaro Smoke Sensor z-wave plus. Die werken (na de laatste update van de app) perfect. Deze zijn alleen te verkrijgen op batterij voeding.

    Nest Protect heeft zoals gezegd een batterij gevoed model als ook een 230 volt gevoed model. De Nest protect meet ook koolmonoxide. Voordeel van de Nest is dat je deze door middel van de Nest-app kunt monitoren met je mobiel. 
  • SlofwareSlofware Member
    edited May 2017

    Hoe lang gaan de batterijen ongeveer mee van beide rookmelders?

    Ik ben van plan om een Nest thermostaat te nemen, is het dan makkelijker om de Nest rookmelder te nemen?

    En kan je ook in Homey zien of er een rook of koolmonoxide is en de huidige tempratuur en beweging in de kamer?

  • Batterijen (bij batterij versie) gaan volgens mij ruim 1 jaar mee.
    In de 230V versie zitten ook (backup) batterijen deze zouden enkele jaren meegaan.

    Homey kan per sensor zien wat de rookstatus, CO status en batterij status is.

    Gr. Remco
  • Batterijen (bij batterij versie) gaan volgens mij ruim 1 jaar mee.
    In de 230V versie zitten ook (backup) batterijen deze zouden enkele jaren meegaan.

    Homey kan per sensor zien wat de rookstatus, CO status en batterij status is.

    Gr. Remco


    Oke en kan je ook de bewegingsmelder inlezen? En zit er een temperatuur sensor op net als de fibaro?

  • Dank voor alle reacties. Hier een tijd niet geweest (druk met huis). Nu gisteren een Homey aangeschaft en druk aan het puzzelen. Ik nijg naar de Fibaro. Koolmonoxide niet nodig (stadsverwarming). 
  • Ria_Banis said:
    Dank voor alle reacties. Hier een tijd niet geweest (druk met huis). Nu gisteren een Homey aangeschaft en druk aan het puzzelen. Ik nijg naar de Fibaro. Koolmonoxide niet nodig (stadsverwarming). 
    Hier dezelfde situatie. Ik heb de Fibaro en ben tevreden
  • Net eventjes rond zitten kijken, ik was zelf van mening om voor de nest rookmelders te gaan maar als je deze naast de fibaro V2 ziet dan begin ik toch sterk te twijfelen of het verschil in uiterlijk wel opweegt tegen de extra functionaliteiten waar van je toch maar montjes maat gebruik van maakt. En dan nog eens het prijs verschil
Sign In or Register to comment.