This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Miskoop of ongeduldig

Undutchable62Undutchable62 Member
edited March 2018 in Nederlands
Tja, waar te beginnen.

"HOMEY - Alles in huis met elkaar verbonden"
Na een weekje stoeien moet ik constateren dat deze slogan niet helemaal de werkelijkheid dekt.

Laat ik vooraan beginnen, ik ben een 56 jarige oud-technicus (grafisch) met dosis ervaring op het gebied van IT en automatisering.
Sinds ik aan huis gebonden ben (3-jaar) heb ik mijn interesse voor domotica stapsgewijs kunnen laten groeien.

Google Home - Google Assistant - IFTTT - Philips HUE - Osram Lightify - Sonoff - Aegool uitgespit en werkend gekregen. Soms met horten en stoten maar vaak met heel veel plezier geconfigureerd en aangesloten. Laatstelijk zijn er nieuwe Duo-rolgordijnen besteld met Brel-motoren. Deze motoren zijn voor zien van een Smart Protocol wat ook zou kunnen communiceren met verschillende auto-systemen.

Na het nodige leesvoer te hebben doorgenomen gekozen voor Homey.
Dit systeem kan communiceren met Google Home, IFTTT enz.

En nu vind ik de Homey flink tegenvallen: 
Krakkemikkig stemmetje, zielig gewoon
Grote vertraging bij reactie op commando's
Onduidelijk welke interface/app te gebruiken voor een tablet-wall-mount oplossing
Hue lampen app werkt goed maar heeft tegelijkertijd zijn beperkingen in vergelijking tot bestaande apps.
Osram lightify+ smartplug installeren niet gelukt. Terwijl daar de nodige uurtjes al aan besteed zijn.
Sonoff Wifi switch kan niet worden toegevoegd omdat de aanwezige firmware 1.6.0 niet compatibel is.
Aegool (Magic Hue - Magic Home) Smart Light is geen app/oplossing voor.